Kasvomaskin käytöstä kurkku kipeäksi ja ääni käheäksi?
Olen nyt joutunut pitämään maskia muutamana päivänä 5-6h putkeen ja tuntuu, että maskin pitäminen käheyttää äänen ja saa kurkun hieman kipeäksi. Ja tuntuu, että tämä vaikutus jatkuu päiväkausia maskin käytön jälkeenkin. Minulla on nenä aika usein tukossa (ollut aina) ja joudun maskin sisällä hengittämään todella paljon suu aikalailla rakosella, joten voi johtua tästäkin. Musta kysympä onko muilla samoja kokemuksia.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Päiväkodissa joutunut nyt osin käyttämään. Ja siitä lähtien aina iltaisin lievää hengitystietulehduksen oiretta. Mitä ei ole ollut koko syksynä.
Siksi en pidä vapaalla yhtään.Kollega epäilee maskeista hengitysoireita saavien kärsivän ientulehduksesta. Eli huonossa kunnossa olevat hampaat ja liikaa bakteereja suussa.
Minkä ammattikunnan kollegasta on kyse? Av-mamma "kollega"?😂
Vierailija kirjoitti:
Allergikkona ja hengitysvaikeuksena (sekä myös migreenin omaavana) minulla ei ole lainkaan ollut mitään ongelmia maskien kanssa. Saan ihan hyvin hengitettyä enkä ole huomannut mitään tukkoisuutta jne.
Millaista maskia käytät?
Millaista maskia sinä käytät? Itselläni samat vaivat kuin sinulla, ja kaikkien kokeilemieni maskien kanssa vaikea olla.
Mikä v ttu siinä on kun ihmiset ei tajua että jos alkaa luontoa, ihmisen omaa biologiaa vastaan taistelemaan niin siinä tulee häviämään ja rankasti. Kohta joku tulee sanomaan, "ei vika ole maskissa, tai jos on, niin vaihda maskia, jos edelleen vikaa niin se on sinussa!" Sille on syynsä ettei ihminen ole syntynyt maski naamallaan eikä ihmisen keho eikä ihmislaji koskaan tule olemaan sellainen millaiseksi sitä nyt koitetaan väkisin vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Päiväkodissa joutunut nyt osin käyttämään. Ja siitä lähtien aina iltaisin lievää hengitystietulehduksen oiretta. Mitä ei ole ollut koko syksynä.
Siksi en pidä vapaalla yhtään.Kollega epäilee maskeista hengitysoireita saavien kärsivän ientulehduksesta. Eli huonossa kunnossa olevat hampaat ja liikaa bakteereja suussa.
En ole sama mutta juuri käynyt hammaslääkärillä, eikä mitään ientulehduksia ole eikä koskaan ollut. Ennemmin epäilen että jos maskia käyttää blokkaamassa normaalia hapen kulkua, niin suu alkaa muhimaan siellä alla ja sitten vasta tulee ientulehdukset.
Siellä on listattu kaikki suun taudit mitä maskin käytön seurauksena tulee.
https://fineartsdentistry.com/how-face-masks-are-affecting-oral-health-…
Increases tooth decay
Inflamed gums
Bad breath
Gum disease
Kiva sitten teille maskinaamapakkofanaatikot kun joudutte keväällä jonottaa hammaslääkäriaikoja maskienne takia :D
Sitten kun hammaslääkäriin on niin ihanan piiitkät jonot.. 6kk jopa yli voi joutua jonottamaan isossa kaupungissa. Korona toi lisää hoitovelkaa niin voi olla tilanne pahempikin. Jos on ientulehdus tai tarvitsee juurihoitoa, se voi kehittyä hengenvaaralliseksi pitkien jonojen takia. Miksei koskaan puhuta haitoista? Olisi hyvä mediassa mainita joskus nekin niin ei tulis kellekkään yllätyksenä että koronan torjuminen maskein voi oleellisesti lisätä riskiä sairastua vakavasti. Ja sittenhän se koronakin voi helpommin iskeä kun immuunipuolustus on jo valmiiksi kuopalla..
Kun kuuntelee kaupassa niin ne on ne maskilliset myyjät jotka yskii tai selvittää kurkkuaan siellä maskien takana.
Uloshengityksen kautta kehosta poistuu hiilidioksidia joka on ihmiselle myrkkyä. Myös bakteerit poistuvat, tai siis pitäisi poistua mutta kun käytetään maskeja. Ihmisiä ei ole luotu sitä varten että vaippa on suun ja nenän edessä, siksi ns. maskipakko on aivan paholaisesta eikä edistä terveyttä mitenkään tai ehkäise tauteja. Johan olette huomanneet sen itse. T. Maskiton