Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouduin yöllä epämiellyttävään välitilaan. Hereillä, muttei pysty heräämään.

Vierailija
06.05.2014 |

Siis olin hereillä. Tajusin mikä päivä on, missä olen, mitä on seuraavana päivänä tapahtumassa yms. Olin aivan hereillä, mutta en pystynyt liikkumaan enkä avaamaan silmiäni. Näkyi vain valkoista. Ei mitään muuta. Se valkoisuus oli erityisen kamalaa. Se oli tyhjyyttä. Yritin pinnistellä hyvin kauan hereille, kunnes se lopulta onnistui. Kamala kokemus. Onko teillä tietoa tästä?

(Mulla on toisinaan ollut, että tajua unessa, että tämä on unta ja olen siitä sitten herännyt. Se ei ole ollenkaan pelottavaa. Siinä on ollut tapahtumia koko ajan ja olen pystynyt heräämään. Tämä oli eri juttu ja ihan kamala kokemus.)

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, rauhoitu.

googlessa luki ettei se ole vakavaa, että siihen kuolisi.

Vierailija
22/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu pahan läsnäolon todella tuntee. Milloin mitäkin porukkaa ravaa kämpässä unihalvauksen aikana. Naurettavin mutta samalla pelottava kokemus oli kun makasin unihalvauksen vangitsemana sängyllä ja asuntooni tuli iso porukka omituista väkeä. Yksi porukan naisista löysi dildoni vaatekaapin uumenista ja alkoi suristella sitä kädessään. Toisessa äärimmäisen kauhistuttavassa unihalvauskohtauksessa itse piru seisoi sängyn vieressä ja tiukkasi minua myymään sieluni hänelle. Kauhuissani vikisin vain joo joo. No, nykyään uskon jumalaan joten kaupat lienee peruttu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaukset on vaarattomia mutta todella kamalia kohtauksia.... Älä sitä kuolemista pelkää. Tai en minä ainakaan pelännyt,nukkumista kyllä pelkäsin kun kohtaukset iskivät liki joka yö :( t. Nr 18

Vierailija
24/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua 30... Mua rupesi naurattamaan. Vaan joo,ei ole oikeasti hauskaa... Mulla on itse asiassa joku koukkunokkainen mies yrittänyt repiä sormusta sormestani yöllä. Ne unihalvaukset on uskomattoman todentuntuisia! T. 18

Vierailija
25/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli unihalvauksia, kun esikoinen oli vauva ja tuli jaksoja jolloin hän piti hereillä öisin. Kun päästiin sitten aamusta nukkumaan niin heräsin parin tunnin päästä aina unihalvaukseen. Näin unta että kodissamme liikkui makuuhuoneen ulkopuolella outoa väkeä. Olin hereillä mutten millään saanut liikutettua itseäni. Tuntui, että joku painaa sänkyyn. Halvaus johtui siis selvästi väsymyksestä.

Vierailija
26/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos ne pahat henget on oikeita. Jos vain tollasessa välitilassa näät ne?

Ja jos se niiden pahojen puuttuminen tarkoittaa jotain. Olet ns sinut tuonpuoleisen kanssa... karmivaa.

Vierailija
27/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku istumassa päällä: painajainen, viroksi luupainaja. Se se on.

Vierailija
28/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut unihalvauksia pääasiassa päiväunilla ja niitä ei tule KOSKAAN, jos nukun muuten kuin selinmakuulla. Eli nukkuminen kyljellään tai vatsallaan auttaa ainakin itselläni yksiselitteisesti.

Vierailija
29/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:10"]Itse olen saanut unihalvauksia pääasiassa päiväunilla ja niitä ei tule KOSKAAN, jos nukun muuten kuin selinmakuulla. Eli nukkuminen kyljellään tai vatsallaan auttaa ainakin itselläni yksiselitteisesti.

[/quote]

Sama mulla! Pelkästään selällään nukkuessa niitä tulee..

Vierailija
30/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viime viikolla. Tunsin kuinka joku tarttui käteeni, se oli joku nuori tyttö. Toisinaan olen nähnyt huppumiehen (ei kasvoja), joskus se istuu selkäni päällä. Myös kauhuleffoista tuttuja ääniefektejä, esim. sirinää. Joskus sänky heiluu.

Voin vain kuvitella, kuinka ennen nettiaikaa ihmiset on olleet kauhuissaan ja varmoja paholaisen hyökkäyksistä. 

Vierailija
31/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:21"]

Minulla oli viime viikolla. Tunsin kuinka joku tarttui käteeni, se oli joku nuori tyttö. Toisinaan olen nähnyt huppumiehen (ei kasvoja), joskus se istuu selkäni päällä. Myös kauhuleffoista tuttuja ääniefektejä, esim. sirinää. Joskus sänky heiluu.

Voin vain kuvitella, kuinka ennen nettiaikaa ihmiset on olleet kauhuissaan ja varmoja paholaisen hyökkäyksistä. 

[/quote]

Eli minulla on siis tunto- , kuulo- ja näköhallusinaatioita. Plus tunne oudon ja pahan läsnäolosta.

-sama

ps. en syö mitään lääkkeitä ja olen muutenkin terve

Vierailija
32/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä unihalvauksia kokeneena olen oppinut "laukaisemaan" tilan pois päältä. Kohdallani se tapahtuu nilkkaa muljauttamalla. Se tosin ei aina auta siinä mielessä, koska jos yritän nukahtaa uudelleen, menen yleensä automaattisesti takaisin halvaustilaan. Halvaus saattaa toistua jopa viisi kertaa peräkkäin saman yön aikana, siinä vaiheessa alkaa hiukan turhauttamaan.

Mun unihalvauksissa toistuu yleensä pahat teemat; kuolema ja pahat henget. Huonekalut siirtyvät itsestään ja välillä myös minua ikään kuin riepotellaan pitkin huonetta. Saan myös näihin liittyviä aistikokemuksia, jos esimerkiksi henki avaa ikkunan, niin tunnen kylmää tuulen virettä. Ehkä mielenkiintoisin halvaus oli sellainen, jossa kuulin Järvisuomen radiolähetystä pitkän aikaa, vaikka missään ei ollut radio päällä, enkä ole ikinä muutenkaan kuunnellut tuota kanavaa. Mies ja nainen juonsivat lähetystä ja juttelivat ihan järkeviä asioita ja välissä soitettiin biisejä, jotka nekin kuulostivat ihan normaaleilta, vaikka en kappaleiden nimiä ja esittäjiä tuntenutkaan.

Halvauksia tulee minulle lähinnä ahdistuksen, stressin, masennuksen ja pahojen uniongelmien vuoksi. Noihin ei valitettavasti totu sitten millään. Vaikka pohjimmiltaan tietää, että hitto, tää on taas tätä, niin silti on pohjimmiltaan ihan kauhusta kankeana. Toki omalla kohdalla siihen vaikuttaa juuri se, että aika rankkaa settiä tulee vastaan joka kerta :D Pelottavampaa ja hyytävämpää kuin yksikään kauhuelokuva.

Vierailija
33/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä unihalvauksia kokeneena olen oppinut "laukaisemaan" tilan pois päältä. Kohdallani se tapahtuu nilkkaa muljauttamalla. Se tosin ei aina auta siinä mielessä, koska jos yritän nukahtaa uudelleen, menen yleensä automaattisesti takaisin halvaustilaan. Halvaus saattaa toistua jopa viisi kertaa peräkkäin saman yön aikana, siinä vaiheessa alkaa hiukan turhauttamaan.

Mun unihalvauksissa toistuu yleensä pahat teemat; kuolema ja pahat henget. Huonekalut siirtyvät itsestään ja välillä myös minua ikään kuin riepotellaan pitkin huonetta. Saan myös näihin liittyviä aistikokemuksia, jos esimerkiksi henki avaa ikkunan, niin tunnen kylmää tuulen virettä. Ehkä mielenkiintoisin halvaus oli sellainen, jossa kuulin Järvisuomen radiolähetystä pitkän aikaa, vaikka missään ei ollut radio päällä, enkä ole ikinä muutenkaan kuunnellut tuota kanavaa. Mies ja nainen juonsivat lähetystä ja juttelivat ihan järkeviä asioita ja välissä soitettiin biisejä, jotka nekin kuulostivat ihan normaaleilta, vaikka en kappaleiden nimiä ja esittäjiä tuntenutkaan.

Halvauksia tulee minulle lähinnä ahdistuksen, stressin, masennuksen ja pahojen uniongelmien vuoksi. Noihin ei valitettavasti totu sitten millään. Vaikka pohjimmiltaan tietää, että hitto, tää on taas tätä, niin silti on pohjimmiltaan ihan kauhusta kankeana. Toki omalla kohdalla siihen vaikuttaa juuri se, että aika rankkaa settiä tulee vastaan joka kerta :D Pelottavampaa ja hyytävämpää kuin yksikään kauhuelokuva.

Vierailija
34/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktaa:

Unihalvaus johtuu siitä että aivojen tietoinen osa herää ennen kuin se osa joka säätelee kehon liikkeitä. Siksi olet unihalvauksen aikana tietoinen itsestäsi ja ympäristöstäsi mutta kehoasi et voi liikuttaa.

Unihalvauksessa on kyse samasta asiasta kuin unissaan kävelyssä. Unissaan kävelijällä taas herää se aivojen osa joka säätelee kehon liikkeitä (hän alkaa liikkua ja kävellä) mutta aivojen tietoinen osa on unessa. (eli hän ei tiedosta mitä tekee tai mtä ympärillä tapahtuu)

Unihalvauksen hallusinaatiot ja pahan läsnäolo johtuvat osittain omasta kauhusta ja osittain aivojen tuotoksista.

Lähde tälle tiedolle on lääkäreiden tietokanta josta aikoinaan luin samasta ilmiöstä.

Vierailija
35/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä kohtauksia. Itsellä on kausia, milloin saan useinkin unihalvausia harva se yö tai päiväunilla. Liittyy tosiaan olennaisesti mulla stressiin ja yleensä selällään nukkuessa mulla herkästi tulee unihalvaus.

Yleensä mulla kohtaukset t tuota "luulen heränneeni" ja yritän päästä ylös mut eipä onnistukkaan. Joskus pääsee kohtauksen aikana ns. "liikkumaan" pitemmälle omassa huoneessa/kodissa, ennen kuin huomaa, että unessa ollaan ja taas uus yritys. Hyvin harvoin mulla liittyy muita ihmisiä tai outoja paikkoja kohtaukseen, ihan muutaman kerran ollut ja pahimmassa kohtauksessa luulin oikeasti, että kuolen, kun liittyi niin vahvasti johonkin uneen. Kamalinta on tosiaan yrittää pinnistellä sieltä unen ja valveen rajalta pois. Se tuntuu käsittämättömän raskaalta.

Ei kannata pelätä, ei sinne kuitenkaan jää, vaikka ne on tosi ahdistavia kohtauksia. Itseä helpotti tosi paljon tosiaan lukea näistä netistä ja sitten yhdistin ne itselläkin stressin ja vältän joskus nukahtamista selällään, jos kohtauksia on ilmennyt. 

Vierailija
36/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin joiduin yöllä epämiellyttävään välilihaan.

Vierailija
37/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla saattaa olla musta hahmo tulemassa sänkyyn. Matala humina. Tai vastaavasti joku tärisyttää sänkyä, pyrkii sänkyyn. Tuntoaistimus on todella vahva. Välillä "paha musta" välillä joku leikkii ja temmeltää vieressäni. Olen muutaman kerran erehtynyt, että jokin lapsista on vieressäni.

Vierailija
38/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuorein kokemus sattui vatsallaan nukkuessa, joten asento ei pelasta tältä. Olin juuri aloittanut malarianestolääkityksen, jonka sivuvaikutuksena oli mm.painajaiset. 

Halvauksessa siis heräsin kun olin nukkumassa vatsallaan, kuulin kun olohuoneessa koirat vaihtoivat nukkumapaikkaa ja kynnet rapisivat parketilla. Vieressäni mies nukkui sikeästi. Yhtäkkiä ulko-ovi aukesi ja määrätietoiset askeleet lampsivat sänkyni viereen. Tässä vaiheessa säikähdin tajuttomasti, mutta tunnistin tilan, koska en pystynyt liikkumaan. 

Toinen juttu mistä tajusin että nukun, koska koirat eivät reagoineet. Kukaanhan ei oikeasti tulisi ovesta koirien huomaamatta.

hahmo tuli ihan viereeni ja alkoi hakata patjaa. Tunsin patjan heiluvan ja kuulin läiskeet, mutta pidin silmät tiukasti kiinni. 

Huusin hahmolle mielessäni että Häivy siitä, häivy, häivy jne..kunnes se lähti. Kuulin taas askeleet ja ulko-oven käyvän. Kesti hetken että kykenin liikkumaan. Hieman pelotti nukkuminen seuraavina öinä, mutta tila ei toistunut.

20 vuotta sitten mulla oli usein unihalvauksia, niissä näin tumman hahmon ovensuussa, mutta se ei ikinä lähestynyt. Olin unohtanut jo koko typerät halvaukset kunnes viime kesänä tuli tuo yksi.

kuukauden päästä alotan taas malarianestokuurin, joten vähän jänskättää tuleeko se ilkeä heppu kylään taas..

mua myös on mietityttänyt, miksi se pahuus aina liittyy tuohon tilaan. Miksi kaikki materiaali, mitä netistäkin löytyy, kuvailevat pahan hahmon samankaltaiseksi? Kiva lukea muiden kokemuksia, koska kotona tai työpaikalla näille "hömpötyksille" naureskellaan, vaikka oikeesti on kamala tila ja tavallaan tosi mielenkiintoinen ilmiö.

Vierailija
39/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus. Suht yleinen ja vaaraton tila, joka voi johtua mm. liiallisesta väsymyksestä tai stressistä.

Vierailija
40/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ilmavaivoja vaan.