Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouduin yöllä epämiellyttävään välitilaan. Hereillä, muttei pysty heräämään.

Vierailija
06.05.2014 |

Siis olin hereillä. Tajusin mikä päivä on, missä olen, mitä on seuraavana päivänä tapahtumassa yms. Olin aivan hereillä, mutta en pystynyt liikkumaan enkä avaamaan silmiäni. Näkyi vain valkoista. Ei mitään muuta. Se valkoisuus oli erityisen kamalaa. Se oli tyhjyyttä. Yritin pinnistellä hyvin kauan hereille, kunnes se lopulta onnistui. Kamala kokemus. Onko teillä tietoa tästä?

(Mulla on toisinaan ollut, että tajua unessa, että tämä on unta ja olen siitä sitten herännyt. Se ei ole ollenkaan pelottavaa. Siinä on ollut tapahtumia koko ajan ja olen pystynyt heräämään. Tämä oli eri juttu ja ihan kamala kokemus.)

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, unihalvaus. Googleta niin löytyy paljon tietoa. Mulla on ollut useita, onneksi ei pitkään aikaan. Kauhea, pelottava tunne! Mulle tulee jostain syystä helpommin selälleen nukkuessa niitä ja jos olen esim. kauan yrittänyt kauan saada unta.

Vierailija
42/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi ahdistavalta. Itse olen ehkä hieman klaustrofobinen ja varmasti tuollainen tilanne myös tuntuisi pelottavalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kerran ollut unihalvaus, todella ahdistava kokemus.

Vierailija
44/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoistanne. Luin googlesta tuolla sanalla. Todella karmivaa. Näköjään useimmat kokevat pahan läsnäolon ja näkevät jonkin pahan olennon päällään tai tuolissa istumassa. Hirveää. Minä näin vain valkoista. Toivottavasti nuo lukemani tekstit eivät sitten tuo lisämaustetta seuraavaan unihalvaukseen. Kamalalta nimittäin tämäkin tuntui.

Miten yritätte herätä unihalvauksesta?

Tämä sai miettimään sitä, että jos ihminen on lähellä kuolemaansa tajuttoman oloinen, niin hänhän voikin olla vain kykenemätön liikkumaan ja kamalissa tuskissa, joita kukaan ei ymmärrä lääkitä. Siis tämä tuli mieleen unihalvauksesta, ei liity mitenkään unihalvaukseen muuten, mutta ihminen voi olla tilassa, jossa tuntee kaiken, muttei kykene liikkumaan.

Herääkö unihalvautunut hereätyskelloon?

ap

Vierailija
45/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans ollut elämän aikana ehkä noin viisi unihalvausta. Ahdistava tila, itse koen just jonkun "pahan" läsnäolon, tarkemmin on vaikea selittää.

Itsellä auttaa juuri ajatus, että tiedän mikä on kyseessä. Koitan alitajuisesti ajatella, että kohta menee ohi. Vaikka epämiellyttävää on silti.

Vierailija
46/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet puutteessa. Siitä johtuu. Hommaa joku ukko siihen köyrimään illalla, niin paranet.

Vierailija
47/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa unihalvaukselta, onneksi et sentään nähnyt tai aistinut "mörköjä". Itselläni on ollut näitä ja yöllisiä kauhukohtauksia. Tuollaisesta yökauhusta kun herää, niin yöunet olikin melkein sitten siinä...

Vierailija
48/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä voisi yrittää ajatella juurikin, että menee ohi. Heräisikö tuosta tilasta herätyskelloon? Onko keinoja saada itsensä liikkeelle.

Olisi kamalaa aistia pahan läsnäolo. Omituista muuten, että miksi se läsnäolija on nimenomaan paha. Miksei koskaan hyvä? Eikös olekin outoa.

ap

Vierailija
49/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:32"]Kaipa sitä voisi yrittää ajatella juurikin, että menee ohi. Heräisikö tuosta tilasta herätyskelloon? Onko keinoja saada itsensä liikkeelle.

Olisi kamalaa aistia pahan läsnäolo. Omituista muuten, että miksi se läsnäolija on nimenomaan paha. Miksei koskaan hyvä? Eikös olekin outoa.

ap

[/quote]

Jostain syystä en saa itseäni tästä tilasta liikkeelle, vaikka ajatuksessani yritän sitä aktiivisesti. Olo on nimensä mukaisesti halvaantunut.

Tuota "pahaa" olen itsekin miettinyt, että miksi? En tajua. Joskus jokin pelottava hahmo saattaa myös tuijottaa minua ja lähetä sänkyä kohden. Näin hereillä kuulostaa naurettavalta :D

Jos herätyskellon soitto sattuisi juuri tuurilla sopivasti, niin en osaa kyllä sanoa auttaisiko? Voi olla.

Vierailija
50/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oppinut heräämään unihalvauksesta. Ensin tulee se pelko ja ahdistus, mutta sitten tiedostan että kyseessä on unihalvaus ja keskityn siihen että koitan liikuttaa esim sormiani. Se voi kestää ja tuntuu mahdottomalta, mutta jossain vaiheessa liikuttaminen onnistuu ja halvaus alkaa mennä ohi. Halvauksen jälkeen kannattaa vaihtaa asentoa ja ehkä vaikka käydä juomassa vettä ettei se tule uudestaan. Kun tietää mistä kyse, ei halvaus pelota niin paljoa kun ennen ja sitä oppii tavallaan hallitsemaan kun se taaa tulee.

Olen myös itse saanut halvauksia missä "pahaa" ei ole ollut läsnä, mutta muutaman sellaisen olen myös kokenut missä koin "pahuuden" läsnäolon. Se oli todella pelottavaa! Unihalvaukset on kyllä aina todella inhottavia kokemuksia, mutta onneksi niissä ei ole mitään yliluonnollista tai vaarallista! Aivot joutuvat vain puolittaiseen unitilaan, minkä takia liikkuminen ei onnistu..

Vierailija
51/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huu, jos olitkin liukumassa sinne välitilaan.

Vierailija
52/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin siinä unihalvauksessa ollessani, että jos jäänkin tähän tilaan tuntikausiksi ja en herää herätyskelloonkaan ja koko päivän menot menee pilalle jne. Sitten mietin, että pääseekö tästä ollenkaan hereille omin avuin. Kuolenko nyt tähän jne.

Siis ihan kamala ajatuskin, että vielä olisi tuon lisäksi joutunut kokemaan pahan läsnäolon. Joku lähestyvä paholainen tai rintakehää painava kummajainen. Todellakin ihmettelen, miksi tuossa tilassa näkyy nimenomaan pahoja olentoja. Omituista. Pelottavaa.

Onko teillä keinoja, miten siitä pyristelisi hereille?

ap

Vierailija
53/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, unihalvaus se on. Kamala kokemus... monet "ufo-kokemukset" on selitetty tällä.

Vierailija
54/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tuossahan olikin jo yhden keino herätellä itsensä. En ehtinyt lukea ennen omaa viestiäni. Kertokaa lisää vain kaikkea. Karmea kokemus ilman kummituksiakin.

ap

Vierailija
55/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli taannoin kymmeniä unihalvauksia. Aloin nukkua valot päällä kun pimeässä minua tuijotti hahmo ja ajattelin että valot päällä en sitä voi nähdä.. No,en nähnytkään,mutta sitten päälleni tultiin "istumaan"... Näin huoneen selvänä valossa eli olin "hereillä" ja samalla tunsin painon kylkeni ja selkäni päällä. Tunne oli sanoinkuvaamattoman kamala ja en meinannut millään herätä siitä :( näitä unihalvauksia oli harva se yö ja oikeasti pelkäsin mennä iltaisin nukkumaan :(

Vierailija
56/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tunne, ei pysty liikkumaan eikä huutamaan apua. On olo, kuin olisi halvaanutunt ja sitten iskee paniikki. Unihalvauksen jälkeen olen kärsinyt ahtaan paikan kammosta ja paniikkikohtauksista.

Vierailija
57/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sai myös ajattelemaan sitä, että jos on myös kuoleman ja elämän välinen tila, jossa vainaja harhailee ruumiin kuoleman jälkeen. Tuli kaikenlaista epämiellyttävää mieleen tuon kokemuksen jälkeen. Sellaisia asioita, mitä en ole ikinä miettinyt. Entä tuo pahuuden läsnäolo, jota en onneksi kokenut. Voisko olla niin, että joku paha on oikeasti olemassa ja voisi päästä tietoisuuteemme ainoastaan unihalvauksen yhteydessä jotenkin. Pelottavaa. Kaikkea tulee mieleen nyt kun on tuollaisen kummallisen asian kokenut. Ihmettelen näet tosiaankin sitä, miksi se ulkopuolisen aistiminen on aina pahaa eikä hyvää. (Kuoleman rajalla käyneillähän on useimmilla hyvää, johtuipa se sitten mistä hyvänsä se tunne heillä.)

ap

Vierailija
58/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on jonkinlaisia unihalvauksia ym mukavaa. Onneksi tietää, mitä se on, niin osaa paremmin suhtautua siihen. :)

Aiemmin mulle kävi yleensä niin, että olin unessa ja tajusin näkeväni unta. Se jostain syystä aina pelottaa ja yritän sitten herättää itseni, mutta se ei onnistu. Tähän liittyy joskus se tunne, ettei voi liikkua. Lopulta herään, mutta jokin omituinen asia paljastaa, että olen vieläkin unessa. :( Jollain ihmisellä on vaikka hirviöpää tai ikkunaverhot avatessani näenkin vain seinää. :( Ja joskus joudun monta kertaa "heräämään" ennen kuin oikeasti herään. Sen jälkeen ei ihan heti tee mieli uudestaan nukkua. :(

Viime aikoina olenkin sitten saanut toisenlaisia "unihalvauksia". Näissä herään ihan oikeasti ja olen vielä ihan puoliunessa, kun näen vaaleita hahmoja tai muuta vaaleaa makuuhuoneessa. Kerran valkoinen hahmo oli miehen vieressä, toisen kerran hänen päällään. Luulin sitä miehen peitoksi ja kysyin mieheltä, miksi hän keskellä yötä nostaa peittonsa korkealle ilmaan ja laitoin valot päälle, niin ei siinä ollutkaan mitään. :S

Vierailija
59/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 18 sai unihalvaukset loppumaan?

Vierailija
60/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vain loppuivat pikkuhiljaa... Onneksi!! Muistan vielä sen kesän kun näitä halvauksia tuli harva se yö.... Pelkäsin oikeasti sekoavani :( :( ensimmäisen unihalvaukseni koin lukioikäisenä ja viimeeksi koin unihalvauksen tällä viikolla. Vaikka olen oppinut heräämään niistä suht pikaisesti ja tiedän aina mustä on kyse niin aina ne on yhtä kamalia :( ( vaikka enää en samaa pahuutta niissä tunnekkaan )

T. Nr 18