Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
Mikkeli on aivan karsea pikkukylä ei enää ikinä sinne.
Pöytyä ja lähikunnat. Rumat maisemat.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Karjalan pikkukylät. Vietin lapsuuteni yhdessä sellaisessa parintuhannen asukkaan kyläpahasessa, jossa esimerkiksi kouluterkkari tuli vaivihkaa koulussa kyselemään minulta, silloin ala-asteella olleelta lapselta, että ovatko vanhempasi eronneet, kun kylällä niin puhutaan? Kun en halunnut kommentoida, niin suuttui ja äyskäisi, että kyllä hän sen muualtakin saa selville.
Kylän puheenaiheeksi riitti sekin, jos kyläkaupan edessä oli outo auto, varmaan joku ULKOPAIKKAKUNTALAINEN liikkeellä, herra siunaa!!
Minustakin juoruttiin vielä vuosia ko. kylästä poismuuttamiseni jälkeen, että olen teini-yh ja asun yksiössä sen lapsen kanssa, ja toinen mukula on tulossa. Tuossa kylässä edelleen asuva sukulaiseni soitti minulle, että onko jotain jäänyt kertomatta, kun tällaista puhutaan.
No, edelleenkään minulla ei ole yhtään lasta eikä ole ikinä ollutkaan, mutta kyllähän ne kylillä tietää paremmin.
Kuulostaa Rääkkylältä? Suomen masentavin kunta. Ei töitä eikä mitään muutakaan. Asukkaat nykyisin enimmäkseen eläkeläisiä ja nuoremmat juoppoja ja nistejä.
Vierailija kirjoitti:
Turenki, Janakkala.
Näitä alueita olen ihaillut. Löytyy myös hyviä sienipaikkoja.
Helsinki-hyvä, että ovat rakentaneet nopeat poislähtevät raideyhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Kullaa ilman muuta.
- Kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kullaa ilman muuta.
- Kyllä!
Täällä oli moottorivene nimeltä KULLAA.Liekö sielläpäin valmistettu.Kull ixi nimesivät.
Tuusa kirjoitti:
Mikkeli on aivan karsea pikkukylä ei enää ikinä sinne.
Mikkelin ohi on hyvä tie.Ei tartte keskustan läpi ajaa välttämättä enää.Graanila ostoskeskuksia täynnä.
Moni kylä on hiljentynyt valtateiden uusimisten ja varsinkin ohiajo tiet siihen syyllisiä,suuria näivettäjiä kylien toimeen tulolle.
Heinolassa asuin siihen aikaan,kun uutta moottoritietä rakensivat Lusin ja Helsingin väliin.Kun moottoritie avattiin,niin Heinolan raitti hiljeni.Liikennevalotkin ihmetteli,että mitä nyt enää vilkutellaan.
Pieksämäki! Moni haukkuu Mikkeliä jossa nyt asun, mutta Pieksämäki on paljon pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Karjalan pikkukylät. Vietin lapsuuteni yhdessä sellaisessa parintuhannen asukkaan kyläpahasessa, jossa esimerkiksi kouluterkkari tuli vaivihkaa koulussa kyselemään minulta, silloin ala-asteella olleelta lapselta, että ovatko vanhempasi eronneet, kun kylällä niin puhutaan? Kun en halunnut kommentoida, niin suuttui ja äyskäisi, että kyllä hän sen muualtakin saa selville.
Kylän puheenaiheeksi riitti sekin, jos kyläkaupan edessä oli outo auto, varmaan joku ULKOPAIKKAKUNTALAINEN liikkeellä, herra siunaa!!
Minustakin juoruttiin vielä vuosia ko. kylästä poismuuttamiseni jälkeen, että olen teini-yh ja asun yksiössä sen lapsen kanssa, ja toinen mukula on tulossa. Tuossa kylässä edelleen asuva sukulaiseni soitti minulle, että onko jotain jäänyt kertomatta, kun tällaista puhutaan.
No, edelleenkään minulla ei ole yhtään lasta eikä ole ikinä ollutkaan, mutta kyllähän ne kylillä tietää paremmin.
Pohjois-Karjalasta on minulla yksi kokemus tuttavaperheestä, jossa lapsena käytiin kerran kylässä. Heillä oli keittiön pöydällä kiikarit, jotka napattiin aina käteen kun naapurissa näkyi liikettä ja sitten suureen ääneen selostettiin, että nyt tuli naapuriin vieraita käymään, taitaa olla Niemisen (nimi muutettu) rouva uuden miehensä kanssa. Se on kyllä niin viinaanmenevä ukko, voi että. Talonsa joi ja lapsiin ei pidä yhteyttä, voi voi.
Tuntui jo lapsena tosi pahalta sellainen kyttäys ja juoruilu, hrrr.
Kittilässä samanlaista kiikarointia. ( montako kertaa taxi kävi pihassa vrk.n aikana.
Kiina on nyt paha paikka asustaa.😳
Vierailija kirjoitti:
Maaninka. Niin pieni paikka, että siellä ei ole edes Alkoa, mikä Suomessa kertoo jo paljon. Olen ensimmäinen joka äänestää Maaninkaa, ja se johtuu pakostakin siitä että maaninkalaisia on niin vähän.
Maaninka on otsikoissa enimmäkseen rattijuopumustapausten ja suursikalan tulipalon takia. Kunnanvaltuuston suurimmat ryhmät ovat kepu ja persut. Maaningasta kertoo paljon sen merkittävimmät kohteet: MTT:n lehmätutkimusasema, yksi Suomen suurimmista ravihevossiittoloista sekä itikoita vilisevä koski.
Oi miten älykästä. Lehmät ja hevoset, mälsää. Persuja ja kepua vähän sivalletaan. Kaikki suvakin ainekset koossa paitsi ettei suvaita sitten kuitenkaan.
Maalailija kirjoitti:
Kertokaa toki kuinka hyvin teillä nyt menee, löytyikö onni isommasta kaupungista. Löytyikö unelma työ, unelma pari........ Vai löytyikö pinnallisuus ja välinpitämättömyys.
Löytyi unelmatyö, hyvä puoliso ja hyvä työ. Näitä ei sieltä olisi ikinä löytynyt. Ei löytynyt pinnallisuutta eikä välinpitämättömyyttä.
Ilmeisesti yhdyssanojen kirjoittaminen on sinulle ylivoimaista siellä tuppukylässä eikä toisten pahantahtoinen kyttääminen ja väärien tietojen levittäminen ole lähimmäisestä välittämistä samaan aikaan kun edessä päin ollaan mielin kielin.
On ilmeisesti aika sisäänlämpiävää.
Isäni sai sieltä aikoinaan töitä vaikka on Uudestakaupungista. Tätä työnsaantia moni uusikaupunkilainen ihmetteli - ja vielä syntyperäisen laitilalaisen firmasta.