Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karsein pikkukylä jossa olet asunut?

Vierailija
06.05.2014 |

Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/

Kommentit (1506)

Vierailija
741/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:42"]Olen asunut monissa paikoissa, pienissä ja suuremmissa, etelässä ja pohjoisessa, idässä ja lännessä ja mukautuvana persoonana olen kaikkialla tullut ihmisten kanssa toimeen. Joka paikassa on ollut omat hyvät ja huonot puolensa, pohjoisessa masentaa pitkä ja pimeä talvi, ei kiitos kaamosta enää, mutta enpä muuttaisi enää pääkaupunkiimmekaan, joka on taas toisella tapaa masentava. Kaksi vuotta sitä riitti loppuelämän tarpeiksi. Joka kolkassa jossa olen käynyt, olen tavannut sekä kylmiä ja pinnallisia että sydämellisiä ja reiluja ihmisiä. Kunkin kylän/kaupunginosan karseus on pitkälti katsojan silmässä.

[/quote]

Muuta lapsinesi Pikkupaikkakunnalle ja sano että olette kotoisin Helsingistä.

Tehkää ulkomaan matkoja, laita nätti tukka/vaatteet/osta uusi auto jne ja katso miten käy.

Vierailija
742/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammala mullakin. paikka, jossa järjen köyhyys tiivistyy ja sivistyksen taso jäänyt viiskytluvulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:22"]

Turun Ylioppilaskylä 90-luvulla

[/quote]

Sehän on ihan loistava yhteisö :) Minäkin olen asunut tässä kylässä aikoinani ja viihdyin todella :D

[/quote]

Asun juurikin tuolla YO-kylässä tälläkin hetkellä, ja lapsellisena en voisi parempaa paikkaa ajatella. Hieno yhteisö! Vähän niinkuin kaikki moikkailevat, jos vähänkään naapureita ollaan. Tosi välitöntä menoa täällä.

[/quote]

Täällä myös yksi yokyläläinen. Mahtavaa meininkiä, keskustaan ei oo pitkä matka ja naapurit on mukavia ja Siwasta saa kaljaa. :D Mikäs täällä ollessa. <3

[/quote]

Ja K-kylävalinta aina auki :)

[/quote]

Kiva kun viihdytte, itse en viihtynyt 20 vuotta sitten. Oli ankea ja ruma paikka ja itsensäpaljastelijat vaani joka nurkalla. En kyllä viihtynyt koko Turussa, sekin varmaan vaikutti asiaan.

Vierailija
744/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:24"]Laihia.

[/quote]

Kerro lisää. Ootko paikkakunnalta?

[/quote]Tulihan tämä vihdoin. Pätee kaikki mitä on sanottu Ilmajoesta ym. Mutta muutin pois kauan sitten, ehkä jokin on jo muuttunut?

Vierailija
745/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:39"]

Klaukkala!!! Pahin ikinä varsinkin teini-iässä. Älkää ikinä muuttako

[/quote]

Apua, asun siellä ja lapsista vanhin kohta teini-ikäinen! Mikä siellä on niin kammottavaa? Ja koska olit itse teini-ikäinen Klaukkalassa?

Vierailija
746/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:23"]

Karkkilala ehdottomasti! Kaikki tuntevat kaikki, rumaa arkkitehtuuria,vasemmistolaisia, pitkä matka kaikkialle...

Nykyään onnellisesti Raisiossa :) Turun seutu paljon mukavampaa kuin Uudenmaan pikkukaupungit :)

[/quote]

Kävin ensimmäistä kertaa elämäni aikana Karkkilassa viime kesänä. Ihan vaan ekstemporee poikkesin kesälomareissulla, kun satuin ohi kulkemaan. Olin todella positiivisesti yllättynyt kuinka idyllinen pikkukaupunki oli kyseessä. Siis siellähän oli ihan oikea keskustakin, ei mikään ostarikeskusta, vaan pari katua, jonka varrella liikkeitä.

En voi mitenkään käsittää, että ihminen joka muuttaa yhteen Suomen rumimmista betonilähiöistä, haukkuu nimenomaan Karkkilan arkkitehtuuria ja kehuu nykyistä betonislummiaan??? Nää isojen kaupunkien kyljessä olevat kunnat (Nokia, Ylöjärvi, Kaarina, Raisio, Vantaa, Espoo) on kaikki samanlaisia. Tunnusomaista niille on, että ne on rumia ja niissä ei ole mitään, ne on vaan asumalähiöitä. Ei niissä ole kunnon keskustoja, ei ravintoloita, ei yöelämää, ei mitään.

Toinen kaupunki missä poikkesin samalla reissulla elämäni ensimmäistä kertaa, oli Lohja. Se oli vieläkin positiivisempi yllätys. Sehän oli ihan oikea kaupunki, jossa oli tiivis kaupunkimainen keskusta, eikä mikään esikaupunkikunnan ostoskeskusbetonihelvetti.

Muutenkin Luoteis-Uusimaa oli minulle todella positiivinen yllätys maisemineen. Ajelin pikkuteitä Karkkilasta Pusulan kautta Lohjalle ja todella upeat oli maisemat, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
747/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paimio

Vierailija
748/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen ketju kerrankin!

Vierailija
749/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihmiset ymmärtänyt mitä kystään? Pikkukylää kysyttiin. Mielestäni vaasa, mikkeli, kerava....ym mainitut kaupungit ei ole pikkukyliä!

Vierailija
750/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:13"]

Eihän tässä ketjussa montakaan pikkukylää ole mainittu.

[/quote]

Hei sinä ja muut pilkunviilaajat, jotka valitatte, että täällä mainitaan vain paikkkakuntia: oletteko tutkineet jokaisen paikan kohdalla, että onkohan tämä nyt kunta vai kylä? Jos otetaan esim. tuo Kaavi, niin kyllä, se on kunta, mutta se on myös kirkonkylä, eli kylä. Kaavin kunnassa on monta kylää, mutta Kaavilla on siis myös kylä, jonka nimi on Kaavi. Ymmärrättekö? 

Kaavista puheenollen, minä nimeän Juankosken kaupungin. Ei siellä ole (tai ollut, en ole sattuneesta syystä käynyt ko. kylässä pitkään aikaan) edes alkoa. Vähän samantyylinen paikka kuin Äänekoski. Hrrrrr.. 

Vierailija
751/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkölä ja samaa mieltä että turku ja vastaavat kaupungit kuuluu ehkä toiseen keskusteluun kun kysyttiin pikkukylää!

Vierailija
752/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkölä ja samaa mieltä että turku ja vastaavat kaupungit kuuluu ehkä toiseen keskusteluun kun kysyttiin pikkukylää!

Vierailija
753/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:04"]

Virojoki. Aneeminen kyläpaha täynnä ilkeitä kymenlaaksolaisia. Tai ehkä nykyään se on venäläisellä sydämellisyydellä kyllästetty - en tiedä, kun ei ole kiinnostanut käydä katsomassa vuosikausiin.

[/quote]

Oi virojoki! En ole siellä ainakaan kymmeneen vuoteen käynyt mutta lapsena joka kesä. Ihana paikka!

[/quote]

Virojoki vaikutti ihan OK paikkakunnalta - kun sitä katseli Miehikkälästä käsin!!

Viivyin vain muutaman kuukauden siellä, mutta alkoi se kylä ahdistaa. Olen asunut muissakin pienissä kylissä, mutta tuolla ilmapiiri oli jotenkin vertaansa vailla..

Ja yhtä asiaa ihmettelen: miten voi olla mahdollista, että niin pienellä paikkakunnalla on niin paljon kehitysvammaisia? Siellä kirkonkylässä? Ei missään muualla ole tämä asia ihmetyttänyt niin paljon kuin Miehikkälässä!

Todellinen Syväjoki!!!

Vierailija
754/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkalle menee minukin ääneni! Niinkuin moni on jo todennut niin kotkalaiset ovat hirveitä kyttääjiä ja erilaisia ihmisiä ei hyvällä katsota.

Toinen inhokkini on IMATRA! Todella ankea pikkukylä täynnä venäläisiä. Eikä sitä mie-sie murretta jaksa kauaa kuunnella 

Vierailija
755/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekkin helsinki on pikkukylä :DD

Vierailija
756/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
757/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
758/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jollekkin helsinki on pikkukylä :DD

Vierailija
759/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että kaupunkilaiset ei edes tiedä mikä on pikkukylä hahahahaa sivistyneet kaupunkilaiset esittää fiksuja :DD

Vierailija
760/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma että mainitaan paikkakuntia vaan se että täällä mainitaan yksiä suomen isoimpia kaupunkeja!