Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:05"]
Kiuruvesi :) my love
[/quote]
Se Aito!
Luumäki!!en edes perustele,kun tulis pelkkiä rumia sanoja..
Miksei Lietoa ole mainittu? Löytyy Turun naapurista, mikä on ihan hyvä asia.. Mutta jos vain Liedosta puhutaan, niin keskusta on erittäin sekava ja hajanainen, ei yhtäkään urheilu- tai vaatekauppaa, ei uimahallia eikä jäähallia. Tappiin viritetyt mopot pärräävät yötämyöden ympäri sitä sekavaa keskusta-aluetta, nuoret kauppojen pihoilla avoimesti kännäämässä, huumeongelmiakin löytyy merkittävästi paikkakunnan kokoon nähden.
Kovin tuntuu silti lapsiperheitä muuttavan lisää, mutta 'ei meidän lapsista sellaisia tule...'
Tontteja kaavoitetaan todella ahtaasti vaikka peltoa olisi vaikka muille jakaa, mutta vanhat maajussit eivät myy mitään maitaan pois.
Ilman Turun palveluita ja työpaikkoja olisi Lieto todella vaikeuksissa.
Kaikki koulut ja päiväkodit homeongelmissa, kunnalliseen hammaslääkäriin 7kk jonot, vanhukset jonottavat vanhainkotipaikkoja.
No onneksi me muutimme lapsiemme kanssa Turkuun ennen ensimmäisen yläasteikää.
Eivätkö mammat tiedä mitä tarkoittaa pikkukylä? Tähän on nyt enimmäkseen listattu paikkakuntia ja kaupunkeja.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:22"]
Turun Ylioppilaskylä 90-luvulla
[/quote]
Sehän on ihan loistava yhteisö :) Minäkin olen asunut tässä kylässä aikoinani ja viihdyin todella :D
[/quote]
Asun juurikin tuolla YO-kylässä tälläkin hetkellä, ja lapsellisena en voisi parempaa paikkaa ajatella. Hieno yhteisö! Vähän niinkuin kaikki moikkailevat, jos vähänkään naapureita ollaan. Tosi välitöntä menoa täällä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:56"]
Kauhava... Se haiseva, mustavetinen joki (=oja) ja se yksi ainoa katu sen rinnalla. Ne harmaat betonikuutiot, tyhjät liiketilat ja ränsistyneet autiotalot kahdensadan metrin säteellä torista. Neuvostoliiton pienoismalli keskellä pohjanmaata. Ympärillä pelkkää peltoa ja metsää satoja neliökilometrejä. Traktoreilla ajelevia teinejä, kotipolttoista viinaa, puukkomuseo, sen yhden ainoan kahvilan vahakankaiset pöytäliinat, sukupuut, jotka ei haaraudu. En ikinä enää mene sinne.
[/quote]
Apua, saat sen kuulostamaan niin eksoottiselta, että taitaa olla seuraavan kesälomani kohde!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:40"]Helsinki. Muutin ulkomailta Helsinkiin ja on se kyllä juntein kylä missä olen koskaan asunut. 9 vuotta kuitenkin "viihdyin", koska työ.
[/quote]
Ootko tuksu?
Haha, tosi hauskoja juttuja! Varsinkin se yksi "siellä kaikki juovat: papit, hoitajat, lapset..."
Olenkohan kasvanut pumpulissa kun olen asunut vain Vantaalla ja Espoossa. Aina on palvelut lähellä mutta peltoa ja metsää vieressä, ihanaa. Niin ja ulkomaillakin olen asunut jonkin aikaa.
Anoppilassa takahikiällä olen tietysti helsinkiläistyttö. Onhan siellä huvittavaa kun ihmiset juoruavat naapureistaan ja koko ajan pitää rampata sukulaisilla.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:51"]
Voi perkele oon oottanu ikäni että tän pääsee sanoo; SUOLAHTI/ÄÄNEKOSKI!!! Niin käsittämättömän perseestä. Puolet on juoppoja ja narkkeja 40% ääliöitä kylähulluja ja 5% porvaripaskoja. Täten jäljelle jää 5% edes jotenki normaaleja. Porukkaa kuolee väkivaltasesti jokatoinen viikonloppu. Sitäpaitsi äänekoski haisee paskalle! (ihan oikeasti kun siellä on ne paperitehtaat)
[/quote]
jes en oo ainoo :D itse asuin lapsuuden siellä ja muutin heti 16 kesäsenä pois. Ei siellä kukaan edes vähän järjissään olrva asuis. Myöskään en voisi kuvitella että kasvattaisin lapseni siellä. Yök.
[/quote]
Jokin siellä Suolahti-Äänekoski suunnalla mättää. Porukka vetää aineita ja riekkuu sekopäisenä ympäriinsä. Jotenkin itsetuhoista meininkiä. en ole asunut siellä, mutta kaverini on, ja paljon on tullut siellä pyörittyä.
[/quote]
joo mä siellä tosiaan sen 16 vuotta asuin ja aina haaveilin että heti kun voin niin muutan hevonvit***n sieltä, enkä näytä ku persettä sinne päin. Suurin osa vanhoista kavereista on narkkeja ja loput joilla on aivotoimintaa vähääkään enemmän ku ameeballa niin on tajunnu lähteä. Se on todellinen suomen bronx :D vähän väliä poliisipillit ujeltaa. Järkyttävää. En todellakaan suosittele kellekkään...
[/quote]
Unohtui mainita Maaningan ominaishaju, joka leijailee nenään kolme kilometriä ennen kirkonkylää Kuopiosta päin tullessa. Sianpaskadunkkis lyö jalat alta. Onneksi tänä vuonna on pellot sulana kun toukokuussa on paskan pelloillelevitysaika, jos se paska jää jään päälle kellumaan niin tajun lähtö on todella lähellä. Ei sillä, että joku tyhmän EU:n tekemä tyhmä paskanlevitysraja, että omia peltojaan ei saa milloin tahansa lannoittaa stana, turhan paljoa maaninkalaista peruspuskajussia kiinnostaisi.
[/quote]
Maaningan ominaishaju ei ole MITTÄÄ verrattuna Huittisten ominaisdunkkikseen. Sianpaskasta ja sikavainaiden makkaraksi paistamisesta syntyy ... Kilometrien päähän.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:25"]
[/quote]
Sehän on ihan loistava yhteisö :) Minäkin olen asunut tässä kylässä aikoinani ja viihdyin todella :D
[/quote]
Asun juurikin tuolla YO-kylässä tälläkin hetkellä, ja lapsellisena en voisi parempaa paikkaa ajatella. Hieno yhteisö! Vähän niinkuin kaikki moikkailevat, jos vähänkään naapureita ollaan. Tosi välitöntä menoa täällä.
[/quote]
Täällä myös yksi yokyläläinen. Mahtavaa meininkiä, keskustaan ei oo pitkä matka ja naapurit on mukavia ja Siwasta saa kaljaa. :D Mikäs täällä ollessa. <3
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Täällä myös yksi yokyläläinen. Mahtavaa meininkiä, keskustaan ei oo pitkä matka ja naapurit on mukavia ja Siwasta saa kaljaa. :D Mikäs täällä ollessa. <3
[/quote]
Ja K-kylävalinta aina auki :)
Eihän tässä ketjussa montakaan pikkukylää ole mainittu.
Karkkilala ehdottomasti! Kaikki tuntevat kaikki, rumaa arkkitehtuuria,vasemmistolaisia, pitkä matka kaikkialle...
Nykyään onnellisesti Raisiossa :) Turun seutu paljon mukavampaa kuin Uudenmaan pikkukaupungit :)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:42"]Olen asunut monissa paikoissa, pienissä ja suuremmissa, etelässä ja pohjoisessa, idässä ja lännessä ja mukautuvana persoonana olen kaikkialla tullut ihmisten kanssa toimeen. Joka paikassa on ollut omat hyvät ja huonot puolensa, pohjoisessa masentaa pitkä ja pimeä talvi, ei kiitos kaamosta enää, mutta enpä muuttaisi enää pääkaupunkiimmekaan, joka on taas toisella tapaa masentava. Kaksi vuotta sitä riitti loppuelämän tarpeiksi. Joka kolkassa jossa olen käynyt, olen tavannut sekä kylmiä ja pinnallisia että sydämellisiä ja reiluja ihmisiä. Kunkin kylän/kaupunginosan karseus on pitkälti katsojan silmässä.
[/quote]
Hei kiva kuulla että oli mun silmissä,siis pienen lapsen kun syrjittiin ja kiusattiin kun oltiin "ulkopaikkakuntalaisia" eikä mahduttu kylän muottiin.
Niin että lapsuusvuosia pilalle mutta sä sanot sen olleen viisivuotiaan silmissä kun ei kukaan halunnut leikkiä, tokalla kutsuin synttäreille koko luokan eikä kukaan tullut. Kun muutettiin pois sain paljon ystäviä!
Ap
welcome to MÄNTTÄ-VILPPULA
Jos et ole paskapaperitehtaalla töissä olet luuseri.Paskapaperitehtaassa olevia täytyy käytöksensä perusteella oikein kumartaa heidän edessään.
Ja tietenkin et pääse hommiin sinne jos sinulla on koulutus.Ilman ammattia pääset heti töihin jos vanhempasi ovat olleet siellä töissä.
insesti paikka muutenkin.
Jämsä top 2.
Keuruusta ei pahempaa sanottavaa.Hiihto kansaa.