Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karsein pikkukylä jossa olet asunut?

Vierailija
06.05.2014 |

Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/

Kommentit (1506)

Vierailija
521/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka. :x Se on helvetin esikartano. Ihmiset on siellä kamalia kyyliä, siis oikeasti TODELLA KYYLIÄ. Sen lisäksi epäkohteliaita, juroja ja varkaita, ja alkoholisteja on enemmän kuin muualla. Murre on kamala, siitä ei saa selvää edes kotkalaiset. Ne puhuvat vaan ja kukaan ei kuuntele eikä vastaa. Sairasta porukkaa.

Vierailija
522/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti, ihka oikea WT-kylä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastola

Vierailija
524/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastola

Vierailija
525/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tulleet ajatelleeksi, että nämä "Et taida olla täältä päin..." -kyselyt ovat kyllä useimmiten keskusteluyrityksiä?! Se on suht helppo tapa aloittaa keskustelu, kun pienellä paikkakunnalla sen oikeasti "näkee" jos joku ei ole paikkakuntalainen. Jos suhtaudutte kysymykseen kuten täällä kerrotte, niin eipä ole ihme, jos teillä on ulkopuolinen olo.

Itse asun pienellä paikkakunnalla (ihme, ettei vielä ole täällä mainittu), ja tunnistan kaikki perustelut. Kun lähdin muualle opiskelemaan, vannoin etten koskaan palaa, kun "kaikki tuntevat toisensa", "tietävät kaikkien asiat" jne. Niinpä elämä vaan kuljetti takaisin, ja mieheni on kunnassamme aika näkyvässäkin roolissa. Kaikki on kuitenkin omasta suhtautumisesta kiinni. Mitä väliä sillä on mitä minusta juorutaan, kun minä ja mieheni itse tiedämme totuuden? Joskus saattaa joku saada luun kurkkuun, kun asiat menivätkin täysin päin vastoin kuin luultiin. Elämme sitäpaitsi suht "normaalia" elämää, joten ei sitä juoruiltavaa hirveästi löydy. Jos tuulesta tempaisevat niin tempaiskoot, mitä väliä? Jos jatkuvasti notkuu paikallisessa ympäripäissään, niin onko ihme jos niitä juoruja lähtee liikkeelle?

"Sossunelättejä" ja "vähemmistön edustajia", kuten täällä sanotaan, näkyy paljon kuvassa, mutta miten se minulta on pois? Joo, verorahoja menee heille, niinhän niitä menee suuremmilla paikkakunnillakin, siellä he eivät vain niin paljoa erotu väkimäärästä.

Pienillä paikkakunnilla sen näkee, miten paljon esim. kulttuurin eteen tehdään töitä, ja moni asia on hyvin yrittäjävetoista. Pienet yrittäjät ovat toisistaan jopa riippuvaisia, kun on tehtävä paljon yhteistyötä. Se, että esim. tapahtumia järjestetään, riippuu yksittäisten ihmisten halusta järjestää ja organisoida kaikki. Parasta ehdottomasti on lähellä oleva luonto.

En suunnitellut palaavani pienelle paikkakunnalle Etelä-Suomen jälkeen, mutta niin vain kävi. Viihdyin kyllä myös kaupungissa. Molemmissa on omat hyvät puolensa, ja tärkeintä on muistaa, että kaikki on kiinni siitä omasta asenteesta.

Vierailija
526/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:38"]

Lauttasaari.

[/quote]

Tämä on niin totta! Larulaiset menevät keskenään naimisiinkin. Helsingin sisäsiittoisin kaupunginosa.

Vierailija
527/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhmo myös 

Vierailija
528/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervakoski. Huh huh mikä juorukylä. Onneksi Helsinkiin pääsee tunnissa.

Vierailija
529/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:24"]

Laihia.

[/quote]
Tämä. Olen asunut puolet pienemmälläkin paikkakunnalla, mutta Laihia oli aivan järkyttävä paikka. Ihmiset niin helevetin juorukelloja, että vaikka en moneen tutustunutkaan niin puoli kylää tiesi minut ja henkilökohtaiset asiani. Junttien pyhä perseilymesta jonne muutetaan vain siksi, että Vaasa on lähellä. 

Vierailija
530/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummen Veikkola! En itse asunut siellä, mutta seurustelin siellä asuvan miehen kanssa. Varsinainen kyttääjien kylä, kaikki tietää toistensa asiat. Entiset maanomistajat myyneet ok-tontteja ja lesoilevat rahoillaan. Ja kilpavarustelu on ihan järjetöntä. Varsinainen junttimuumilaakso. Kylän ruotsinkieliset on sitten vielä ihan oma kastinsa. Järkyttävä paikka, en menis sinne edes aseella uhaten.

Vierailija
531/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
532/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:30"]Kitee! Sen tajuaa vasta kun on itse tänne muuttanut. Sitä jo luuli ettei voi pahempaa paikkaa olla, kun on asunut vaikka missä päin Suomea, mutta tämä ylätti kyllä aivan absurdilla persereikämäisyydellään totaalisesti.

[/quote]

Mikä Kiteessä oli niin hirveää?

[/quote]

Aivan, perusteluja kehiin! Katsotaan, onko meillä samat kokemukset.. Terveisin Kiteellä asunut

Vierailija
533/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulunsalo, puolet on lestoja ja puolet muuten vaan hulluja. Never again!!!

Vierailija
534/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paimio, muistelen edelleen lämmöllä sitä hetkeä kun nuorena muutin sieltä pois!!!

Vierailija
535/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monissa paikoissa, pienissä ja suuremmissa, etelässä ja pohjoisessa, idässä ja lännessä ja mukautuvana persoonana olen kaikkialla tullut ihmisten kanssa toimeen. Joka paikassa on ollut omat hyvät ja huonot puolensa, pohjoisessa masentaa pitkä ja pimeä talvi, ei kiitos kaamosta enää, mutta enpä muuttaisi enää pääkaupunkiimmekaan, joka on taas toisella tapaa masentava. Kaksi vuotta sitä riitti loppuelämän tarpeiksi. Joka kolkassa jossa olen käynyt, olen tavannut sekä kylmiä ja pinnallisia että sydämellisiä ja reiluja ihmisiä. Kunkin kylän/kaupunginosan karseus on pitkälti katsojan silmässä.

Vierailija
536/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohja! 

Vierailija
537/1506 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oku rankattu noita perusteluja, niin minä olin toinen joka nimesi Kaavin (piti ihan ääneen naurahtaa tuolle Juankoskelle, ihan hirveä kylä sekin) ja perusteluina seuraavat;

Ei mitään aktiviteetteja nuorille, siksipä suurin osa lähinnä ryyppää ja tappelee (Juankoskelaisten ja outokumpulaisten kanssa) 

Kolmekymppiset miehet ajaa edelleen p-rallia kylällä, edelleen juuri ja juuri täysi-ikäiset tytöt kyydissä. 

Juorut. Ja tosiaan kaikista juorutaan. Jos ei ole uusia asioita juoruttavana, kaivetaan vanhat asiat esille.

Työpaikkoja on tasan kolme: kaupan kassa, kiven työntekijä ja taksikuski.

Pahantahtoisia, sisäänpäin lämpiäviä ihmisiä, joiden erimielisyyksien selvittäminen on sitä, että tapellaan kännissä grillillä. Jos jompikumpi ei "voita", voidaan samaa riitaa jatkaa vuosikymmeniä. 

Sisäsiittoisuus. Ja jos otti joltain muulta paikkakunnalta olevan seurustelukumppaniksi, sai turpaansa.

Kaikki tuntee kaikki, joten "kaikkien kanssa on pakko olla kaveri", poikkeuksena tietenkin se arkkivihollinen, jonka kanssa tapellaan aina kun nähdään. Tai vähintään mulkoillaan pahasti ja auotaan päätä.

Edelliseen viitaten, jos halusit nuorena että sulla on kavereita, oli niiltä kavereilta siedettävä kaikenlaista käytöstä. Oli ihan ok että kaverit kiusasivat, ja, yllätys yllätys, jos asiasta valitti, sai turpaansa.

Voisin jatkaa tätä koko illan, mutta pointti lienee selvä. Hirveä paikka. 

Voi toki olla että jotain asioita on muuttunut, mutta silloin kun minä tuolla asuin, oli asiat noin. "

Komppaan täysillä; itsellä nuoruusvuosilta (2 v. siellä jouduin kitumaan) samat kokemukset! Lisään tuohon vielä yleisen tyhmyyden/vajaaälyisyyden: seurausta varmaan tuosta sisäsiittoisuudesta... Kamala paikka, oksettavia ihmisiä; yök, yök, yök.

Vierailija
538/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Soukka. 

Vierailija
539/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:30"]Kitee! Sen tajuaa vasta kun on itse tänne muuttanut. Sitä jo luuli ettei voi pahempaa paikkaa olla, kun on asunut vaikka missä päin Suomea, mutta tämä ylätti kyllä aivan absurdilla persereikämäisyydellään totaalisesti.

[/quote]

Mikä Kiteessä oli niin hirveää?

[/quote]

Aivan, perusteluja kehiin! Katsotaan, onko meillä samat kokemukset.. Terveisin Kiteellä asunut

[/quote]

Mäkin kaipaan perusteluja!

T. Nykyinen kiteeläinen

Vierailija
540/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseita ovat paikkakunnat ympäri Suomea näemmä. Karsein on itse arvostelija. Katso peiliin, näet vaikeaa karseutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi