Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
Orimattila!
Ai että mä vihaan sitä paikkaa, pienenä ahisti käydä mummolassa siellä. Jokainen ihminen tuijottaa jos olet uusi siellä, seuraavana päivänä puheiden mukaan oletkin jo vienyt ainakin puolet kylän miehistä.
Hauskoja ja varmasti paikkansapitäviä kuvauksia monella!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:27"]
Tuskin on sellaista paikkaa, missä ei olisi jotain huonoa tai kamalaa. Tottakai typerää nuorisoa ja juoruavia kylämummoja löytyy joka paikasta, itsekkäitä yksilöistä puhumattakaan. Kaikkialla on palveluissa ja välimatkoissa omat puutteensa. En haluaisi porukan näkevän jostain yksittäisestä paikasta vain niitä huonoja puolia, kaikessa on jotain hyvää. Negatiivisuus on niin ankea asia.
Jos nyt kuitenkin asiaan liittyen puhutaan, niin suurimman osan elämästäni olen asunut Viitasaarella. Ja voin sanoa olevani aika ylpeä että tätä kyläpahasta ei ole mainittu vielä kertaakaan tässä keskustelussa.
Viitasaaren huonoista puolista ensimmäisenä tulee mieleen Hakkarainen, se hiton Teuvo Hakkarainen, joka pääsi kuin pääsikin sinne eduskuntaan. Hän on kylän omia poikia, joka antaa ikävän maineen Viitasaarelle. Toisaalta kyllä Teuvo edustaa aika perusjullia, miltä tahansa pikkukylältä.
Muita huonoja puolia Viitasaarella on pitkän välimatkat. Ei niinkään keskustan alueella, vaan syrjäkyliltä keskustaan. Kaupat ja koulut lakkautetaan, koska väki vähenee kunnan rajojen sisäpuolelta, etenkin syrjäkyliltä.
Lisäksi on suht pienet piirit.
Kaikki ei tykkää, mutta minä tykkään.
Muuta huonoa en keksikään.
Täällä on kaunis luonto, ja harrastusmahdollisuuksia löytyy kiitettävästi. Jatkuvasti toimiva elokuvateatterikin tänne saatiin, jota ei varsinaisesti aiemmin ole kunnolla ollut, tai ainakaan pitkään aikaan.
Kesällä on paras aika tulla käymään Viitasaarella. Silloin on elämää.
[/quote]
Tähän viestiin asti pääsinkin lukemaan ennenkuin Viitasaarta mainittiin ja sekin positiivisesti, pitää olla ylpeä;) Olen itsekin asunut Viitasaarella suuren osan elämästäni ja olen kanssasi samaa mieltä. Viitasaari on toki aika pieni paikka ja kyllähän siellä väkisinkin on tuppukylämeininki, että kaikki tuntevat kaikki ja juorut kulkevat nopeasti. Mutta tykkään siitä silti, on turvallinen ja nätti pikkuinen kaupunki. Harmi vain että palvelut kuolevat koko ajan...
Jotenkin se on huvittavaa, että kun on asunut vähän siellä sun täällä niin siltikin Viitasaaren ihmiset tuntuvat suht. sivistyneiltä. (Teuvo ei ihan parhaiten edusta;D) No ei toki kaikki, mutta yleisesti ihan hyväkäytöksistä ja fiksua porukkaa, jotenkin ehkä kuvittelin aikanaan että isommissa kaupungeissa olisi enemmänkin sivistyneempää porukkaa mutta taisin olla väärässä. On tullut nähtyä kuitenkin aika monta paikkaa Suomessa, joten on jo vertailukohtaakin...
Oikeastaan itse pidän eniten rannikosta (Kokkola, Vaasa jne), Etelä-Suomesta ja Keski-Suomesta (Jyväskylä jees, Äänekoski ja Suolahti aika yöks). Suomessa on monta kivaa paikkaa, pientä ja isoa, mutta inhokkeja taitaa olla oikeastaan vain Pohjois-Savo ja Etelä-Savo, sekä muutamat paikat pohjoisempana kuten Kemi yms. Tulisi aika pitkä lista jos alkaisi kaikki luettelemaan:D
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:08"]Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
[/quote]
Terve vaan kanssakeuruulainen! :)
Minä lähdin sieltä jo 11 vuotta sitten. Kaunis paikka se on, mut en varmaankaan pystyisi siellä enää asumaan.
Kävikö kyläjuorut hermoille?
[/quote]
Lapsena siellä asuin ja kyllä kävi :)
Ja muutenkin aika nurkkakuntaista porukkaa siellä asui mutta paikkana kaunis :)
[/quote]
Eikä, ja Mä olen aina miettinyt kun ajetaan vähän väliä ohi, että voisin haluta muuttaa sinne jos löytyis työtä.
[/quote]
ÄLÄ hyvä ihminen tee sitä varsinkin jos lapsia tai aiot saada ;)
Hanki kesämökki korkeintaan!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:06"]
Jämsänkoski. Tehtaan johtajat ja etenkin niiden rouvat nippa nappa suostuivat kulkemaan samalla jalkakäytävällä "rahvaan" kanssa. Ja kylän suuri poika käydessään kulki koko jalkakäytävän leveydeltä eikä pikkuinen likka voinut kuin väistää ajoväylälle. SDP jylläsi.
[/quote]
Eli mikäs sulle kelpas, kun ei kelvannut herrat, eikä duunarit?
[/quote]
En ole keltä kysyt mutta ne on herroja ja duunareita aina vaan muuta ei ole. Se pitää kai elää jotta tajuaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:51"]Voi perkele oon oottanu ikäni että tän pääsee sanoo; SUOLAHTI/ÄÄNEKOSKI!!! Niin käsittämättömän perseestä. Puolet on juoppoja ja narkkeja 40% ääliöitä kylähulluja ja 5% porvaripaskoja. Täten jäljelle jää 5% edes jotenki normaaleja. Porukkaa kuolee väkivaltasesti jokatoinen viikonloppu. Sitäpaitsi äänekoski haisee paskalle! (ihan oikeasti kun siellä on ne paperitehtaat)
[/quote]
:D
HEINOLA. Slogan"täällä on hyvä kasvaa isoksi" kyllä jos haluaa saada astman ja kaikki muut taudit, joita jokaisesta päiväkodista ja koulusta homeen takia saa... Kohtuullisen PAKSU slogan, jota toitotetaan kaikesta huolimatta joka välissä ja kunnan rajoilla.
Ja kaikki jotka sinne muuttaa huomaa kylllä homeongelmat.
Ne joilla on lapsia huomaa ainakin!!. Ja lapset kai niitä on, jotka "kasvaa isoksi"? Vai kasvaako joku aikuinen siellä"isoksi"; lihoo tai lihottaa rahapussia vai?! No ei ainakaan jälkimmäistä. Kaupunki, jossa on hyvä kuolla pois, olisi tarkempi laini.
Vimpeli. Paikalliset rakastaa pesäpalloa hulluuteen asti ja on kaikki toisilleen sukua.
Minä en ole asunut varsinaisessa pikkukylässä; ainoastaan eräässä kirkonkylässä, mutta siellä kyllä viihdyin ihan hyvin. Kyllä minäkin ymmärrän pikkukylällä vaikka jonkun Ristijärven Jokikylän tai Siilinjärven Pöljän, mutta näistä olen vain ajellut ohi. Siksi olen maininnut paikkakunnan, koska olen lähes aina asunut keskustassa. Nyt en asu keskustassa, vaan isoskossa lähiössä, mutta tämä on viihtyisä lähiö. En tunne edes naapureitani kunnolla, joten ei kamalaa kyyläystä ole.
Turku. Nykyään käydessä on hieno kaupunki, mutta noin viisitoista vuotta sitten ilmapiiri oli kuin kirkonkylästä: kaikki tunsivat kaikki ja sukulaisuus tai tiettyyn piiriin kuuluminen oli tärkeää työelämässä. Pysähtyneisyys oli käsin kosketeltavaa ja yöelämä pelkkää Sedulaa.
Kempele. Puistattaa vieläkin vaikka 20 v sitten pääsin sieltä pois.
No Viitasaari on syvältä!!! Lestoja täynnä ja kuollu paikka!!! Never again!!!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 06:59"]
No Viitasaari on syvältä!!! Lestoja täynnä ja kuollu paikka!!! Never again!!!
[/quote]
Miksi Viitasaarella on talvella 70 km/h rajoitus kaikilla ohikulkuteillä? Siksikö, että ihmset viipyisivät siellä kauemmin? Jopa nelostien alueella sen sillan jälkeen, vaikkei siinä hetkeen ole suuremmin risteäviä teitäkään.
Lieksa! Kamalan rasistinen kaupunki, joka on täynnä sisäsiittoista porukkaa, jotka halveksuu kaikkea. Katkeroitunut pikkukylä jo ammoisista ajoista asti. Perussuomalaisten tyyssija, jossa kotiseudulla matkaileva helsinkiläinenkin saattaa joutua pahoinpidellyksi.
Parkano. Satakuntalainen "huumori" ei oikein iske. Sitä ei nimittäin ole. Parasta kylän läpi menevä kolmostie.
Kirkkonummi. Hajallaan pitkin poikin, ruotsinkieli ykkösasia. Niin lähellä Helsinkiä, muttei sitten kuitenkaan.