Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain pääsykoekutsun!

Vierailija
06.05.2014 |

Eilen tuli sähköpostiin viesti että minut on valittu Laurean turvallisuusalan tradenomin pääsykokeisiin! Itku meinasi tulla kun luin sen, olin aivan varma ettei mun keskiarvolla pääse edes pääsykokeisiin.

Alunperin hain ihan vitsillä, mutta nyt alkaa toivo heräämään jos vaikka pääsisin sisään, on kuitenkin aika kovatasoinen ala jonne on vaikea päästä kun ainoana Suomessa opettavat tuota tutkintoa!

T. Onnellinen

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Onnea pääsykokeisiin, hyvin se menee! :)

Vierailija
2/12 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tuollainenkin koulutus on olemassa.

Turvallisusualan miellän palomiehiksi ja vartiointiin en kaupalliseksi alaksi. Aina oppii uutta, piti ihan googlettaa uskoakseni jutun

http://www.laurea.fi/fi/leppavaara/koulutus/amk_tutkinnot/Turvallisuusala/Sivut/default.aspx

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Jännittää jo ihan kamalasti mutta eiköhän se siitä :)

Vierailija
4/12 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu! Rennosti vain pääsykokeisiin, jos ala on sinulle tarkoitettu pääset kyllä sisään. Onnea kokeisiin!

Vierailija
5/12 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:12"]Kiva juttu! Rennosti vain pääsykokeisiin, jos ala on sinulle tarkoitettu pääset kyllä sisään. Onnea kokeisiin!

[/quote]

Pohjalla on turvallisuusalan perustutkinto ja tykkään alan teoria puolesta jota tuolla juurikin opetetaan niin uskon sen olevan minulle juuri oikea ala :)

Vierailija
6/12 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja siunausta sinulle!

Vierailija
7/12 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten näitä huonoja puolia.. Mieheni haki ensin Tampereelle omaan kouluunsa ja toisena Helsinkiin.. Laureahan on Helsingissä.. Ottaa päähän ettei mies voinut hakea samaan kaupunkiin opiskelemaan kuin minä, ilmeisesti olettaa etten pääse kouluun sisään vaikka itsekkään en kauheasti toivoa elättele. Sitten jos molemmat päästään omiin kouluihimme niin välimatkaa on se jotain 200km eikä tiedä miten keretään nähdä..

*huokaus*

Ap

Vierailija
8/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle linjalle Laureaan kutsutaan pääsykokeisiin kaikki hakukelpoiset hakijat eli pääsykoekutsu ei tarkoita vielä mitään.. Onnea silti pääsykokeisiin! :)

Vierailija
9/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:12"]Kiva juttu! Rennosti vain pääsykokeisiin, jos ala on sinulle tarkoitettu pääset kyllä sisään. Onnea kokeisiin!

[/quote]

Pohjalla on turvallisuusalan perustutkinto ja tykkään alan teoria puolesta jota tuolla juurikin opetetaan niin uskon sen olevan minulle juuri oikea ala :)

[/quote]

Muista kuitenkin, että teoriapuoli on yhdyssana ja sana juurikin, on no, miten sen nyt sanoisin. On siis väärä muoto pitäisi olla juuri. En tiedä, mistä hitosta tuo juurikin-tauti on tullut suomen kieleen.

Vierailija
10/12 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. turvallisuusasiantuntijaksi, turvallisuussuunnittelijaksi, riskienhallintapäälliköksi, turvallisuuspäällikköksi, palotarkastajaksi tai esim. turvallisuusalan opettajaksi. Aika paljon työllistyvät turvallisuuspäälliköiksi käsittääkseni.

"Turvallisuuspäällikölle tehtävänkuva koostuu organisaation sisäisen kokonaisturvallisuuden kehittämisestä, työsuojelupäällikön tehtävistä, viranomaisyhteistyönä toteutettavan turvallisuussuunnittelun koordinoinnista sekä poikkeusolojen varautumissuunnittelusta. Sisäinen kokonaisturvallisuus kattaa henkilöstöturvallisuuden, toiminnan turvallisuuden ja toimitilaturvallisuuden (yhdessä teknisen toimen kanssa). Työsuojelupäällikön toimenkuva perustuu pitkälti säädöksiin; alaa koskevat säädökset, sopimukset ja paikallinen organisointi ohjaavat tehtävää."

Esim. turvallisuuspäällikön palkka on yleensä luokkaa 3500-4000 eur/kk. 

Vierailija
11/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin Laureaan turvallisuusalan tradenomitutkintoon, oli vielä 15 pistettä yli pääsyrajan. Laskettiin kaverin kanssa että tohon kouluun on vaikeampi päästä kun oikikseen - turva-alan tradenomiksi hakee enemmän ja sinne pääsee vaan joku 30 ihmistä. Luulin itse että koe olisi helpompi kun olen kuullut että tradenomikokeet yleensä ovat, mutta se oli lähes kokonaan englanniksi ja vaikka itse kirjoitin E:n ja joka päivä käytän englantia oli koe silti aika haastava. Jännittää että miten opiskelu sujuu sitten ja millainen koulu on. Hyvää olen pääasiassa kuullut, ja kuulemma ihan hyväpalkkaisiin työpaikkoihin työllistyy, ei siis todellakaan mikään perusvartijaksi tai edes vartiointiliikkeen esimieheksi. 

Vierailija
12/12 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sieltä siis työllistyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan