Taloyhtiön laajakaista???
Mitä tämä tarkoittaa? Pitääkö mun kuitenkin hankkia netti liittymä tai joku modeemi? Vai mitä ihmettä? Auttakaa vajakkia :)
Kommentit (5)
okei! Kiitos. vuokran antaja ei osannut sanoa mitään. ja minä oon ihan uus avuton näissä asioissa. Siis kaikissa mitkä liittyy johonkin tietokoneeseen..
Aivan kuten 2 totesi. Lisäisin vielä, että koska palvelun ostosta tietyltä operaattorilta yleensä kaapeli- tai kuituverkossa on sopinut taloyhtiö, kustannukset yhtä käyttäjää kohden ovat huomattavasti pienemmät kuin perinteisissä yhteyksissä. Perusnopeudella toimivan yhteyden kuukausimaksu saattaa jopa sisältyä yhtiövastikkeeseen tai vuokraan.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:28"]
okei! Kiitos. vuokran antaja ei osannut sanoa mitään. ja minä oon ihan uus avuton näissä asioissa. Siis kaikissa mitkä liittyy johonkin tietokoneeseen..
[/quote]
Vuokranantaja varmasti osaa kysyä tätä isännöitsijältä. Todella outoa, ettei asiasta tiedä, koska hyvin monelle nuoremmalle ihmiselle se, millainen nettiyhteys asuntoon on saatavissa saattaa olla jopa kynnyskysymys asunnon vuokraamisessa. Itsekkään en muuttaisi taloon, johon ei olisi saatavissa nopeaa kuituyhteyttä, ja kysyisin kyllä myös, minkä operaattorin yhteys on kyseessä.
Mulla kuuluu vuokraan. Töpseli seinään ja toinen pikku johdonpätkä "ristiin" sulakekaappiin. Johdot piti ostaa itse, muttei ne paljon mitään maksaneet.
Et voi tietää kysymättä, mikä systeemi sun asunnossasi on.
Ei voi tietää, kun ei ole vain yhtä tapaa tehdä "taloyhtiön laajakaista". Helpoin versio on, että piuha vain seinään, niin netissä ollaan, mutta usein haluat, että läppärit ja kännykät on verkossa langattomasti, niin sitten tarvitset langattoman reitittimen.