Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaajat! Miksi kiusasit?

Vierailija
06.05.2014 |

Täällä kun on ollut melkoista debattia liittyen koulukiusaamiseen, niin esittäisin nyt näille koulukiusaajille muutaman kysymyksen. Kerro, miksi kiusasit? Onko pokkaa myöntää? Mikä sai sinut haukkumaan/pahoinpitelemään/eristämään toisen ihmisen? Mitä ajattelit kiusatessasi/kiusatusta? Miten kiusasit? Kaduttaako? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voisi itse aloittaa.

:D LOL

Vierailija
2/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hauskaa. Nauratti ja tuntui hyvältä kun muut itkivät. En koskaan sanoisi tätä ääneen, mutta edelleen nautin salaa kun muilla menee huonosti.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun on jäätävä yksin jotta muut saavat tuntea yhteenkuuluvuutta (joka on kai parhaita tunteita)

Vierailija
4/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusasin sitä henkilöä, joka oli kiusannut minua ja tehnyt elämästäni pitkään yhtä helvettiä. Kun "pääsin piireihin" pidin huolen että hän kokee saman.

Nykyään tuo sama henkilö ruikuttaa miten häntä on kiusattu niin paljon ja miten hän kärsii jne. (hänen kiusaamisensa oli paljon maltillisempaa kuin mitä hän pani meidät kiusatut kokemaan), häneltä unohtuu vain kertoa aina se kohta, miten hän oli koulumme yksi pahimmista kiusaajista, joka kiusasi monia ja monia. Yleensä juuri niitä epäsuosittuja, joilla oli jo valmiiksi vaikeaa eikä yhtään ystäviä.

Ja en kadu hetkeäkään että laitoin hänet maistamaan omaa lääkettään.

Vierailija
5/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:29"]

Se oli hauskaa. Nauratti ja tuntui hyvältä kun muut itkivät. En koskaan sanoisi tätä ääneen, mutta edelleen nautin salaa kun muilla menee huonosti.   

[/quote]

Lapsuutesi ei tainnut olla onnellinen, vai mikä meni pieleen?

Vierailija
6/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sellainen joka kiusasi heikompiaan ja jota vanhemmat vuorostaan kiusasivat. Tämä päti aika moneen omassa lapsuudessani. Olin vain kusipää ja muutenkin julma rikoin linnunpesiä jne. Oltiin vaan lapsia. Kunnes aikuisuuden kynnyksellä opin erottamaan oikean ja väärän. Kiusatuilta olen pyytätänyt kusipäisyyttäni anteeksi ja nyt ollaan kavereita. 

Vierailija
7/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koulukiusaaja. Minua kiusattiin jonkin verran, lähinnä nimittelyä jne. Halusin vain kuulla, mikä saa toisen kiusaamaan toista. En voi sitä itse ymmärtää. En ole itse kiusannut ketään, vaikka sisäisesti sainkin tyydytystä siitä, että pahin nimittelijäni (joka oli joskus ollut ystäväni) sairastui yläasteella syömishäiriöön. 

- Ap

Vierailija
8/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen ei ainakaan johtunut mistään omista ongelmista (itsetunto yms), kuten usein väitetään. Toi vähän sisältöä päivään ja kuitenkin suurimmaksi osaksi kerroin van totuuksia. Kiusaaminen kasvattaa kiusatun luonnetta.

Vierailija
9/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:46"]

Kiusaaminen ei ainakaan johtunut mistään omista ongelmista (itsetunto yms), kuten usein väitetään. Toi vähän sisältöä päivään ja kuitenkin suurimmaksi osaksi kerroin van totuuksia. Kiusaaminen kasvattaa kiusatun luonnetta.

[/quote]

Kaiken lisäksi kuulostat todella ylimieliseltä.

Vierailija
10/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa kyllä vaikka siitä on yli 20 vuotta aikaa. Jos en olisi ollut kiusaajien porukoissa olisin ollut kiusattu (en nyt erittele miksi) joten silloin lapsena se valinta oli helppo. Tyhmäähän se oli kyllä... :o(

Vierailija
11/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että syytä ei välttämättä edes ole. Ihanne maailmaa ei ole ja surullisia asioita vaan on kautta aikojen ollut. Kiusaamisen pitäisi yksiselitteisesti loppua, mutta miten sitä ei kukaan tiedä.

Lasten ajatuksissa ei aikuisten asiat ei toimi. Jos koulukiusaaminen loppuisi sillä, että puhutaan ei saa kiusata, eihän kiusaaminen olisi ongelma. Meininki on vaan sellaista silmä silmästä. Biologisestikin asiat on vaan niin, että käsitys oikeidenmukaisuudesta ja toisten arvostuksesta kehittyy vasta siinä missä ikääkin tulee lisää.

Vierailija
12/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tosiaan tekstisi kuulostaa äärimmäisen ylimieliseltä, totuuksia? Onko oma itsekritiikitön näkemyksesi absoluuttinen totuus?

Siinä olet kyllä oikeassa, että luonnetta kasvattaa. Minä esim. pärjään nykyisin paljon paremmin kuin kiusaajat.

Vierailija
13/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin itseäni pahasti koko yläasteajan. Piiloteltiin tavaroita, mollattiin selän takana ja suoraan päin naamaa, ei otettu mukaan välituntiporukoihin eikä muutenkaan.

Häpeän myöntää, mutta kun luokalla oli yksi poika, jota myös kiusattiin, saatoin lähteä siihen lällättelyyn mukaan ihan vaan siksi, että kerrankin joku muu oli pilkan kohde ja mun "alapuolellani" hetken ajan. En minä niitä lällättelyjä aloittanut ikinä, mutta saatoin naureskella mukana, enkä ainakaan nyt siis yrittänyt puuttua tilanteisiin (koska siitä olisikin seurannut minun entistä kovempaa kiusaamista).

Että näinkin voi olla. Paha olo välillä vieläkin sen pojan puolesta, mutta myös itseni puolesta.

Tämän kokemuksen takia en osaa mustavalkoisesti ajatella kiusaamisesta kuten jotkut palstamammat tuntuvat ajattelevan. Minusta ketä tahansa voi kiusata joskus, jos siitä tulee sosiaalinen palkkio siinä ko. porukassa.

Vierailija
14/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:56"]

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että syytä ei välttämättä edes ole. Ihanne maailmaa ei ole ja surullisia asioita vaan on kautta aikojen ollut. Kiusaamisen pitäisi yksiselitteisesti loppua, mutta miten sitä ei kukaan tiedä.

Lasten ajatuksissa ei aikuisten asiat ei toimi. Jos koulukiusaaminen loppuisi sillä, että puhutaan ei saa kiusata, eihän kiusaaminen olisi ongelma. Meininki on vaan sellaista silmä silmästä. Biologisestikin asiat on vaan niin, että käsitys oikeidenmukaisuudesta ja toisten arvostuksesta kehittyy vasta siinä missä ikääkin tulee lisää.

[/quote]

Tai sitten syyksi riittää jokin ihan mitätön asia. Lapseni joutui pitkällisen kiusaamisen kohteeksi, kun pyysin, että hänet valokuvattaisiin ensimmäisenä koulukuvassa voimakkaan migreenitaipumuksen vuoksi, että sitten pääsisi pois salamavalojen välkkeestä. Tämä sitten teki erään toisen oppilaan niin kateelliseksi, kun hän haluaa olla aina kaikessa eka, viis muiden syistä. Eikä edes ollut ekaluokkailaisesta kyse, vaan 5. luokkalaisesta.

Vierailija
15/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:37"]

[/quote]

[/quote] Ei mikään mennyt pieleen. Vanhempani olivat ihan tavallisia. Äitini sain usein itkemään ja pystyin vakuuttamaan lopulta hänet etten ollut tehnyt pahaa. Muita ihmisiä on vaan niin helppo manipuloida ja on huvittavaa kun he reagoivat. Lisäksi voi aina välillä makeilla, saada muut antamaan anteeksi ja sitten sopivasti iskeä arkaan kohtaan. Typerykset aina lankeavat uudestaan ja uudestaan. Minua on joskus sanottu kovaksi, mutta ei tässä maailmassa muuten pärjää. En tunne sääliä tai myötätuntoa. Jos joku alkaa hyppimään nenille kostan moninkertaisesti ja nauran päälle. 

Vierailija
16/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:46"]Kiusaaminen ei ainakaan johtunut mistään omista ongelmista (itsetunto yms), kuten usein väitetään. Toi vähän sisältöä päivään ja kuitenkin suurimmaksi osaksi kerroin van totuuksia. Kiusaaminen kasvattaa kiusatun luonnetta.

[/quote]

Näitten sosiopaattien kanssa on aika turha kinata, tämän tyypin kiusaaja ei ikinä tule tajuamaan koska sillä on neurologinen häiriö tai muuten sairaudentunnotonta tyyppiä oleva persoonallisuuden rakenne. Hyvä uutinen on se kiusatun kannalta että nämä menettää samalla mahdollisuuden kokea ihmisyyden herkimmät ja parhaat puolet. Kiusatuilla näin ei ole, työstäkää itsellenne paras mahdollinen elämä esim terapian kautta ja muistakaa ettei näillä sosiopaateilla koskaan olemaan kykyä siihen mikä teillä on eikä ne edes tule koskaan tietämään mitä menettävät.

Vierailija
17/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:57"]

Minua kiusattiin itseäni pahasti koko yläasteajan. Piiloteltiin tavaroita, mollattiin selän takana ja suoraan päin naamaa, ei otettu mukaan välituntiporukoihin eikä muutenkaan.

Häpeän myöntää, mutta kun luokalla oli yksi poika, jota myös kiusattiin, saatoin lähteä siihen lällättelyyn mukaan ihan vaan siksi, että kerrankin joku muu oli pilkan kohde ja mun "alapuolellani" hetken ajan. En minä niitä lällättelyjä aloittanut ikinä, mutta saatoin naureskella mukana, enkä ainakaan nyt siis yrittänyt puuttua tilanteisiin (koska siitä olisikin seurannut minun entistä kovempaa kiusaamista).

Että näinkin voi olla. Paha olo välillä vieläkin sen pojan puolesta, mutta myös itseni puolesta.

Tämän kokemuksen takia en osaa mustavalkoisesti ajatella kiusaamisesta kuten jotkut palstamammat tuntuvat ajattelevan. Minusta ketä tahansa voi kiusata joskus, jos siitä tulee sosiaalinen palkkio siinä ko. porukassa.

[/quote]

Aika yleinen stoori. Iso osa koulukiusaajista on itsekin kärsinyt kiusaamisesta. Varmaan siinä on juuri tuota fiilistä, että "kerrankin mua ei kiusata".

Vierailija
18/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:37"]

[/quote]

[/quote] Ei mikään mennyt pieleen. Vanhempani olivat ihan tavallisia. Äitini sain usein itkemään ja pystyin vakuuttamaan lopulta hänet etten ollut tehnyt pahaa. Muita ihmisiä on vaan niin helppo manipuloida ja on huvittavaa kun he reagoivat. Lisäksi voi aina välillä makeilla, saada muut antamaan anteeksi ja sitten sopivasti iskeä arkaan kohtaan. Typerykset aina lankeavat uudestaan ja uudestaan. Minua on joskus sanottu kovaksi, mutta ei tässä maailmassa muuten pärjää. En tunne sääliä tai myötätuntoa. Jos joku alkaa hyppimään nenille kostan moninkertaisesti ja nauran päälle. 

[/quote]

Et edes itse tajua, että jokin on tosiaan mennyt pieleen. Enempää en edes viitse kommentoida tuollaista tekstiä.

Vierailija
19/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:46"]Kiusaaminen ei ainakaan johtunut mistään omista ongelmista (itsetunto yms), kuten usein väitetään. Toi vähän sisältöä päivään ja kuitenkin suurimmaksi osaksi kerroin van totuuksia. Kiusaaminen kasvattaa kiusatun luonnetta.

[/quote]

Näitten sosiopaattien kanssa on aika turha kinata, tämän tyypin kiusaaja ei ikinä tule tajuamaan koska sillä on neurologinen häiriö tai muuten sairaudentunnotonta tyyppiä oleva persoonallisuuden rakenne. Hyvä uutinen on se kiusatun kannalta että nämä menettää samalla mahdollisuuden kokea ihmisyyden herkimmät ja parhaat puolet. Kiusatuilla näin ei ole, työstäkää itsellenne paras mahdollinen elämä esim terapian kautta ja muistakaa ettei näillä sosiopaateilla koskaan olemaan kykyä siihen mikä teillä on eikä ne edes tule koskaan tietämään mitä menettävät.

[/quote]

Mistä hyvänä esimerkkinä toi uusi viesti siltä. Jos ihminen on vähän eläimen yläpuolella, ei sen puheista kannata loukkaantua ja provosoitua, korkeintaan kiittää luojaa ettei ole itse vetänyt noin lyhyttä tikkua.

Vierailija
20/27 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei nämä itsetunto-, ahdistus- ja paniikkihäiriö ole luonnettani kasvattaneet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä