Koulukiusaajat! Miksi kiusasit?
Täällä kun on ollut melkoista debattia liittyen koulukiusaamiseen, niin esittäisin nyt näille koulukiusaajille muutaman kysymyksen. Kerro, miksi kiusasit? Onko pokkaa myöntää? Mikä sai sinut haukkumaan/pahoinpitelemään/eristämään toisen ihmisen? Mitä ajattelit kiusatessasi/kiusatusta? Miten kiusasit? Kaduttaako?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:29"]
Se oli hauskaa. Nauratti ja tuntui hyvältä kun muut itkivät. En koskaan sanoisi tätä ääneen, mutta edelleen nautin salaa kun muilla menee huonosti.
[/quote]
Lapsuutesi ei tainnut olla onnellinen, vai mikä meni pieleen?
[/quote] Ei mikään mennyt pieleen. Vanhempani olivat ihan tavallisia. Äitini sain usein itkemään ja pystyin vakuuttamaan lopulta hänet etten ollut tehnyt pahaa. Muita ihmisiä on vaan niin helppo manipuloida ja on huvittavaa kun he reagoivat. Lisäksi voi aina välillä makeilla, saada muut antamaan anteeksi ja sitten sopivasti iskeä arkaan kohtaan. Typerykset aina lankeavat uudestaan ja uudestaan. Minua on joskus sanottu kovaksi, mutta ei tässä maailmassa muuten pärjää. En tunne sääliä tai myötätuntoa. Jos joku alkaa hyppimään nenille kostan moninkertaisesti ja nauran päälle.
[/quote]
Sori, oletettavasti tämä ketju on ihan tavallisille ihmisille (en ole ap). Sairauksista sinä voisit vaikka aloittaa ihan oman ketjun.
Se oli hauskaa. Nauratti ja tuntui hyvältä kun muut itkivät. En koskaan sanoisi tätä ääneen, mutta edelleen nautin salaa kun muilla menee huonosti.
[/quote]Isoina nämä tällaiset sitten siirtyvät nettiin kiusaamaan muita. Provosoivat ja yrittävät saada muut huonolle tuulelle. En osaa kuvitellakaan miten tyhjää täytyy olla sellaisen elämä, joka moisesta nautintonsa saa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:06"]
[/quote]
[/quote] Ei mikään mennyt pieleen. Vanhempani olivat ihan tavallisia. Äitini sain usein itkemään ja pystyin vakuuttamaan lopulta hänet etten ollut tehnyt pahaa. Muita ihmisiä on vaan niin helppo manipuloida ja on huvittavaa kun he reagoivat. Lisäksi voi aina välillä makeilla, saada muut antamaan anteeksi ja sitten sopivasti iskeä arkaan kohtaan. Typerykset aina lankeavat uudestaan ja uudestaan. Minua on joskus sanottu kovaksi, mutta ei tässä maailmassa muuten pärjää. En tunne sääliä tai myötätuntoa. Jos joku alkaa hyppimään nenille kostan moninkertaisesti ja nauran päälle.
[/quote]
Et edes itse tajua, että jokin on tosiaan mennyt pieleen. Enempää en edes viitse kommentoida tuollaista tekstiä.
[/quote]
Oletko itse käynyt kyseisen keskustelun peilissä näkyvän henkilön kanssa. Missä meni pieleen. Mikä hitto siinä on, että keskusteluun ei voi vastata ilman henkilökohtaista hyökkäystä.
[/quote]
Mikä oikeus vain sinulla on hyökätä? Eikä kysymykseni ole mikään henk.koht hyökkäys, vaan KYSYMYS.
Kerran olen kiusannut. Yksi tyttö haastoi minut ja kaverini tappeluun, leuhotti että pärjää meitä kahta vastaan koska vaan, ja kun aikansa jankutti, minä ja kaverini lykättiin sitä turpaan. Loppui jankutus ja uhoominen, mutta kyllä se tyttö senkin jälkeen oli tosi yksin. Eipä sitä kukaan muukaan tahtonut kaverimielessä lähestyä, koska se oli tosi ilkeä ja varasteli muiden tavaroita.
Ainakin Stubb on avoimesti kommentoinut omaa taustaansa koulukiusaajana.
Ehkä nämä kiusaajatyypit pääsevät elämässään pidemmälle kuin kiusatut.
Kiusaamisen lopettamiseksi. Olin koulumaailman Robin Hood. Vedin pataa kiusaajia ja niin istuin rehtorin puhuttelussa kerran jos toisenkin kiusaajana. Oli niin vaikea käsittää silloin miksi minä muka tein väärin kun puolustin heikompia.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:06"]
[/quote]
[/quote]
Et edes itse tajua, että jokin on tosiaan mennyt pieleen. Enempää en edes viitse kommentoida tuollaista tekstiä.
[/quote]
Oletko itse käynyt kyseisen keskustelun peilissä näkyvän henkilön kanssa. Missä meni pieleen. Mikä hitto siinä on, että keskusteluun ei voi vastata ilman henkilökohtaista hyökkäystä.