Jos miehesi ei tiedä, mitä Pompeijissa on tapahtunut...
...on kuin ikinä ei olisi Pompeijista kuullutkaan, mitä ajattelisit?
Tietääkö sinun miehesi?
Kommentit (43)
Lasteni isä tietää kyllä.
Kyseessä mies, jonka tapasin eron jälkeen.
Jotenkin olin ihan hieman äimän käkenä, kun ei Pompeijista tiennyt mitään. Lapsenikin (alle 10-vuotiaat) tietävät!
Ap
Kertokaa nyt perkele lopultakin joku, mitä siellä on tapahtunut! Rupeaa vituttamaan tämä tiedon panttaus!
Ei ainakaan Iltiksessä ole mitään uutista... Onko jossakin? Eikä tekstitv:ssäkään...
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 20:41"]
Vitun tyhmät ämmät LOL
Ette tiedä, miten joka päivä ajamanne auton moottori toimii, mutta meuhkaatte ihan tosissanne jostain Pompeijista... Pitäisikö tässä itkeä vai nauraa?
Kyllä minusta tyhmempi on nainen, joka ei tiedä tällaisesta jokapäiväisestä asiasta paskan vittuja kuin mies, joka ei tiedä "mitä pompeijissa on tapahtunut".
No nyt se on sanottu sekin :D
[/quote]
Kuulepa, silloin kun täti oli lapsi, meillä oli ala-asteella kansalaistaito nimillä kulke oppiaine, jossa opetettiin myös näitä arkipäivän "jokaisen pitää nämä asiat tietää" -juttuja. Polttomoottorin toimintaperiaatteeseen tutustuttiin muistaakseni viidennellä luokalla. Joten ei polttomoottorin toimintaperiaatteen pitäisi kyllä ainakaan meille ennen vuotta 2000 ala-asteen suorittaneille kilteille kympin tytöille, jotka luimme ne kirjat tai ainakin kuuntelimme opea luokassa, pitäisi olla yhtään vieras juttu.
Mitkään muut ihmiset eivät mielestäni ole yhtä typeriä apinoita kuin ne jotka menevät ihan sekaisin jos joku ei tiedä jotain maailmansodan vuosilukua tai jotain täysin merkityksetöntä historiallista kuriositeettia.
Epäilen heidän älykkyyttään yleisellä tasolla.
Piti ihan soittaa ukolle töihin ja kysyä tietäähän varmasti. Onneksi tiesi :D
Mies lähti äsken katsomaan siitä kertovaa elokuvaa, hän kyllä tietää mutta mulla ei kyllä rehellisesti puhuen ole aavistustakaan mitä siellä on tapahtunut. Historia ei koulussa kiinnostanut ollenkaan :-/
Tietää, luojan kiitos. Vaikkei miehen yleissivistys huippua ole, mutta jossain on raja. En voisi elää miehen kanssa, jolta puuttuisi tuon kaltaisia perustietoja. Edes sängyssä ei tuollaista kestäisi, koska välillä on pakko puhuakin.
Poikaystävä tiesi - itse en. Kirjotin historian E:nä pari vuotta sitten. Tuntuu tosi tyhmältä.
Itse olen törmännyt useisiin ihmisiin jotka eivät ole tienneet mikä on sähköverkon jännite täällä Suomessa... Se on mielestäni kyllä paljon hämmästyttävämpää kuin se että joku ei ole kuullut Pompeijista!
Ei meillä kyllä ainakaan peruskoulussa Pompeijista mitään puhuttu, omat tietoni siitä olen saanut ihan muuta kautta. Ei tuo nyt mielestäni niin suuri aukko ole yleissivistyksessä jos se on joltain sattunut menemään ohi, eihän kyseisellä paikalla ole maailmanhistorian kulun kannalta kummoistakaan merkitystä ollut.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:49"]
Teille, jotka että tiedä, mitä Pompejissa tapahtui: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pompeji
[/quote]
Jestas, miten kauhia onnettomuus! Ei ihme, että ap oli vauhkona.
Kai te aiheesta vauhkoavat tiedätte kaikista muistakin maailman historian aikana tuhoutuneista kaupungeista kaiken vai rajoittuuko yleissivistyksenne vai tuohon yhteen tapaukseen.. ?
Mieheni varmasti tietää, mutta minä en. En ole ikinä kuullutkaan! Toisaalta, ei ole taitanut vain tarpeeksi kiinnostaa.
Tälläiset historiasta sokeat ja tietämättömät sitten uskovat mitä tahansa mitä joku yhtä lailla sivistynyt poliitikko keksii totuutena paukauttaa tai uskoo johonkin laasasen utopioihin ilman perustietoja ja lakkauttaa äänestämällä historian opetuksen kouluista turhana tilpehöörinä. juu, ei kukaan tarvi muuta kuin terveet kädet ja jonkun moottorin, ihan kiva jos käyttöohjeet osaa vielä lukea, toki netistä löytyy tiivistelmä tai opetusvideo, joten koko koulu ihan turha juttu. sehän täällä jo näkyy suurkaupunkien ulkopuolella. kohta tiedosta pitävät kai kivitetään. tai ainakin ne naiset.
Tietää kyllä, kun olemme käyneet yhdessä Pompeijissa. Kyllähän se kuuluu perussivistykseen tietää ainakin suurinpiirtein mitä siellä tapahtui. Ihme jos joku ei oo koskaan kuullutkaan.
Nyt viette ne ukkonne lomalle Pompeijiin, siellä on mielenkiintoinen lupanare-talokin :D
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:27"]
Kai te aiheesta vauhkoavat tiedätte kaikista muistakin maailman historian aikana tuhoutuneista kaupungeista kaiken vai rajoittuuko yleissivistyksenne vai tuohon yhteen tapaukseen.. ?
[/quote]
Näitähän luettiin pentuna valituista paloista
Kaikki tieto ei nyt vaan jää päähän.
Tämän satuin muistamaan, mutta välillä joku iso historiallinen tapahtuma taas on karannut muistista ja samaan aikaan sieltä kaivautuu esiin ihan omituista nippelitietoa.
Olen huomannut, että näin on aika monella muullakin.
Sen sijaan, jos siellä päässä ei ole mitään muuta muistikuvaa kuin lähibaarin hinnasto, on asia eri.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 20:58"]
Ei välttämättä tiedä, mutta osaa kokata, siivota, hoitaa lapsia ja on erinomainen aviomies muutenkin. Mutta pitäisköhän nyt kuitenkin laittaa vaihtoon?
[/quote]
Pitäisi. Jos naisen yleishyödyllisyyttä kotitöissä ei saa kommentoida niin ei pitäisi miestenkään. Tosissaan tai edes vitsillä. Toisaalta saa vaatia, että mies hoitaa esim. renkaiden vaihdon ja muut miesten työt.
Tissiliiviä vaan palamaan. Omat tissit ne kuitenkin on jotka alkaa roikkua.
http://world.einnews.com/article/202695810/87BlHw6c90cvkHG6