Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
1401/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä korkeat pisterajat joka paikkaan. Ei taida päästä 65 pisteellä sosionomiksi Jyväskyläänkään.

Oletko saanut nuo 65 pistettä johonkin toiseen sosionomikouluun? Täälläkin yksi sosionomiksi hakenut, muttei ole tullut vielä mistään pisteitä.

Eikös nuo pistemäärät pysy samoina joka paikkaan, jos ei ole ensisijainen hakija?

Vierailija
1402/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun pisteitä osalle tullut ja jotkut kyselleetkin jo ehkä osiokohtaisia pisteitä niin haluaisin kysyä mitenkä teillä meni tuo äidinkielen osuus.

Alustavasti siis itsestäni, sain 87 pistettä ja pääsin ensihoitajaksi haluamaani paikkaan, mutta kun kyselin osiokohtaisia pisteitä niin sain äidinkielestä 2,9 pistettä!? Minimirajahan oli siis 2 pistettä että yksikin väärä vastaus lisää niin en olisi kouluun syksyllä menossa.

Oliko tuo äidinkieli teistäkin selvästi se vaikein osuus ja jopa kohtuuttoman hankala, vai olenko oikeasti vain todella surkea omassa äidinkielessäni? Toki ajoitin myös osion huonosti siihen kahden tunnin kohdalle jolloin suuri osaa porukkaa alkoi poistumaan ja en kyennyt siinä metelissä sisäistämään tekstiä kunnolla.

Osiokohtaiset pisteet siis saa kysymällä niitä sen koulun hakijapalvelusta johon hait jos joku ei tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärettömän pettynyt. Ostin jo marraskuussa valmennuskurssin ja harjoittelin eniten matematiikkaa ja loogisia taitoja, ja ne menivätkin parhaiten.

Pisteitä tuli kuitenkin vain 31,7/60p ja tällä ei mihinkään ovet aukea. Varasija ihan älytön.

Vähän toivoton olo, että mitä tässä nyt sitten seuraavaksi.

Vierailija
1404/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä äidinkielen että englannin luetunymmärtämisissä oli minusta monivalinnoissa liian samanlaiset vaihtoehdot ja eivät olleet minusta riittävän yksiselitteisiä, eli vaikka olisi ymmärtänyt tekstin ihan täysin, koin monessa kohtaa, että aika hakuammuntaa on mitä vaihtoehdoista hakivat ja  menikö oikein vai ei. Ja englannin luetunymmärtämisten suhteen samoin. Olen asunut melkein 10 vuotta aikuisiällä Pohjois-Amerikassa ja englanti on minulla ihan äidinkielentasoinen ja suomi toki äidinkieli ja olen luokanopettaja taustaltani. Ymmärsin tekstit englanniksikin ihan täysin, mutta silti en yhtään tiedä menikö vastaukset oikein. En ole vielä saanut omia tuloksiani. Diakoni ja sosionomi -koulutukset haussa. Toivotaan, että ensi viikolla tulisi tuloksia!

Vierailija
1405/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äärettömän pettynyt. Ostin jo marraskuussa valmennuskurssin ja harjoittelin eniten matematiikkaa ja loogisia taitoja, ja ne menivätkin parhaiten.

Pisteitä tuli kuitenkin vain 31,7/60p ja tällä ei mihinkään ovet aukea. Varasija ihan älytön.

Vähän toivoton olo, että mitä tässä nyt sitten seuraavaksi.

Oliko valmennuskurssin harjoituskokeet yhtään kokeen kaltaiset? Ikävä kuulla että ei tällä kertaan mennyt putkeen... 😔 Millaisilla varasijoilla oot?

Vierailija
1406/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä äidinkielen että englannin luetunymmärtämisissä oli minusta monivalinnoissa liian samanlaiset vaihtoehdot ja eivät olleet minusta riittävän yksiselitteisiä, eli vaikka olisi ymmärtänyt tekstin ihan täysin, koin monessa kohtaa, että aika hakuammuntaa on mitä vaihtoehdoista hakivat ja  menikö oikein vai ei. Ja englannin luetunymmärtämisten suhteen samoin. Olen asunut melkein 10 vuotta aikuisiällä Pohjois-Amerikassa ja englanti on minulla ihan äidinkielentasoinen ja suomi toki äidinkieli ja olen luokanopettaja taustaltani. Ymmärsin tekstit englanniksikin ihan täysin, mutta silti en yhtään tiedä menikö vastaukset oikein. En ole vielä saanut omia tuloksiani. Diakoni ja sosionomi -koulutukset haussa. Toivotaan, että ensi viikolla tulisi tuloksia!

Täällä myös diakiin hakija 😊

Vierailija
1407/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, enkku ja äikkä menivät huonoiten, petrasin kyllä niissä syksyyn verrattuna. Enkku 4,13 (käytän päivittäin työkielenä englantia) ja suomi 7,92 (äidinkieli). 

Vierailija
1408/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kertoa miksi oppilaitokset antavat niin eri aikaan tuloksia? Miten toi opintopolku toimii?

Vierailija
1409/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos valintakokeesta tulee hyväksytty 1. Ja 2. ja vieläpä kolmanteenkin alaan, samaan kouluun, niin voinko valita vaikka toisena olevan vaihtoehdon, vai pitääkö minun ottaa ykkösenä oleva vaihtoehto vastaan?

Muistaakseni 2. asteen tutkinnossa meni niin, että jos ykkösvaihtoehto oli vaikkapa amis ja kakkos vaihtoehto oli lukio, niin sun piti valita amis, vaikka keskiarvo olisi riittänyt lukioon?

Vierailija
1410/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep tällä hetkellä opintopolussa alin hyväksytty on 0.03 omista pisteistä ja olen varasijalla 27. Luenkohan noita oikein. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa 😂😂

Vierailija
1411/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyykö Opintopolku myös viikonloppuisin? Joskus on päivittynyt entä vuonna 2021?

Vierailija
1412/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo pistemäärät nousseet jotain 20p syksystä?

Vierailija
1413/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maximi on 60 pistettä?

Vierailija
1414/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maximi on 60 pistettä?

Tradenomiksi hakevilla ainakin.

Vierailija
1415/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oma pelini menetetty? Sain valintakokeesta 62 pistettä. Ouluun soteli hain.

Vierailija
1416/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos valintakokeesta tulee hyväksytty 1. Ja 2. ja vieläpä kolmanteenkin alaan, samaan kouluun, niin voinko valita vaikka toisena olevan vaihtoehdon, vai pitääkö minun ottaa ykkösenä oleva vaihtoehto vastaan?

Muistaakseni 2. asteen tutkinnossa meni niin, että jos ykkösvaihtoehto oli vaikkapa amis ja kakkos vaihtoehto oli lukio, niin sun piti valita amis, vaikka keskiarvo olisi riittänyt lukioon?

Ylimpänä olevaan vaihtoehtoon, johon tulee hyväksytyksi on mentävä. Alemmat peruuntuu automaattisesti. Eli jo hakemusta laittaessa piti miettiä toivomansa järjestys.

Vierailija
1417/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun pisteitä osalle tullut ja jotkut kyselleetkin jo ehkä osiokohtaisia pisteitä niin haluaisin kysyä mitenkä teillä meni tuo äidinkielen osuus.

Alustavasti siis itsestäni, sain 87 pistettä ja pääsin ensihoitajaksi haluamaani paikkaan, mutta kun kyselin osiokohtaisia pisteitä niin sain äidinkielestä 2,9 pistettä!? Minimirajahan oli siis 2 pistettä että yksikin väärä vastaus lisää niin en olisi kouluun syksyllä menossa.

Oliko tuo äidinkieli teistäkin selvästi se vaikein osuus ja jopa kohtuuttoman hankala, vai olenko oikeasti vain todella surkea omassa äidinkielessäni? Toki ajoitin myös osion huonosti siihen kahden tunnin kohdalle jolloin suuri osaa porukkaa alkoi poistumaan ja en kyennyt siinä metelissä sisäistämään tekstiä kunnolla.

Osiokohtaiset pisteet siis saa kysymällä niitä sen koulun hakijapalvelusta johon hait jos joku ei tiedä.

Pisteitä en oo vielä saanut, mutta äikkä oli mulle vaikein. Vastausvaihtoehdot ihan liian samanlaisia ja tekstit pitkiä. Ja koen siis olevani aivan hyvä sisäistämään tekstejä. Jännitän pääsenkö sitä edes läpi, niin epävarma olo siitä jäi ja aika loppui. Äikkää en osannut kyllä ennalta edes pelätä mutta olikin selkeästi hankalin.😬

Vierailija
1418/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouluun sote ei kyllä mitään mahista 62 pisteillä. Itellä samat enkä päässy edes kuopioon. Ainut mahis itellä ammattitoikkarijono bioanalyytikoksi varasija 5 kuopioon. Mitenhän lie se jono liikkuu???

Äikkä, eettisyys ja matikka oli selvästi helpoin itelle kokeessa. Enkku oli ihan peestä. Sain jopa kaks pistettä :D

Vierailija
1419/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa ettei 72 p:llä pääse ensikertalainen sotealalle.

Vierailija
1420/2485 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loin keskustelun jossa varasijoille jäänet voi jännätä tuloksia, ois kiva nähdä kesän mittaa millaisilta varasijoilta ihmiset pääsevät opiskelemaan 🤭

https://www.vauva.fi/keskustelu/4201484/korkeakoulujen-varasijat-kevat-…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän