Sanoin miehelle, että ostaisi kukkia edes joksus..
Sanoi että juujuu, mutta siitä on jo kuukausia eikä mitään muutosta. Haluan, että suhteessa olisi paljon toisen huomiointia ja välillä romanttista hömppääkin, mies ei vaan yhtään ole sellainen.. eikä näköjään minun vuokseni edes halua yrittää :( onko tässä mitään järkeä? Ollaan vasta vuosi oltu yhdessä ja jos huomionti on tätä tasoa tuskin se tästä tulee paremmaksi muuttumaan ;(
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Onko mies muuttunut?
Kommentit (46)
Minä olen kertonut miehelle, että voi ostaa kukkia lahjaksi tai muuten vain. Esimerkiksi vuosipäivänä tai syntymäpäivänä voi hyvin muistaa kukkakimpulla sen sijaan, että miettii päänsä puhki sopivaa lahjaa.
Mies sitten kerran paljasti ahdistuvansa kukkakaupoissa, kun siellä kysytään liian vaikeita. Tunnistan kyllä tämän ongelman ainakin meidän lähikukkakaupassa. Mitään apuja ja vinkkejä kimppuun ei saa vaan pitää luetella mitä haluaa ja montako ja miten sidotaan. Olisi paljon helpompaa mennä ostamaan kimppu, jos riittäisi, että sanoo haluavansa noin 30 euroa maksavan kimpun, joka on romanttinen mutta ei sisällä ruusuja. Floristi sitten ehdottelisi muutamaa vaihtoehtoa ja näyttäisi yhdistelmiä. Tällaisia kukkakauppojakin on mutta tietämäni on melkein tunnin matkan päässä, joten ei sinne hurauteta noin vain kimppua hakemaan.
Markettikukat taas tuntuvat miehestä halvalta vaihtoehdolta vaikka kelpuuttaisin nekin. Välillä mies sitten tuo niitä kauppareissulla mutta kyllä se arjen romantiikka tulee enemmän siitä, että tuo toiselle yllätysmunkin.
Vierailija kirjoitti:
Alat kyllä saamaan kukkia, kun itse huomioit muestäsu niin kuin toivot itseäsi huomioitavan. Toimii👍
Eeeei, nyt menee pieleen.
Pitää huomioida toista niinkuin toinen toivoisi, ei niin kuin itse haluaisi itseä huomioitavan.
Ei se kukkapuska, jalkahieronta ja hellät sanat monenkaan miehen mieltä lämmitä. Mutta spontaani suihinotto tai eteen kannettu voileipä ja kylmä juoma kerran 3 vuoteen voi saada kyyneleen kihoamaan silmänurkkaan.
Itsekin toivoisin useammin kukkia, mutta mies ei niitä älyä ostaa (paitsi merkkipäivinä). Ostan itse sitten mielummin, saapahan ainakin juuri sellaiset kuin toivoo eikä tarvitse pettyä kun ei kaupasta taaskaan niitä kukkia tullut. Huomioi kyllä muuten päivittäin - eilen teki itselleen varaamistaan aineksista mulle ruoan ja söi itse tylsää leipää, kun en pitkän työpäivän jälkeen jaksanut kokata ja aineksia oli vain yhdelle.
Ap:lle vinkki. Minä sain kukkia ja muita haluamiani asioita, kun teimme tämän:
Kumpikin kirjoitti lapuille kivoja asioita, joita toivoisi toisen tekevän. Esim. "Tuo kukkia". Laput laitettiin purkkiin ja kumpikin kerran kuussa nosti yhden lappusen ja teki toiselle kivan asian. Tällaista ehdottamalla molemmat voittaa, osoitat että haluat myös antaa takaisin.
Ainakin minulle ne toisen toivomat asiat olivat osittain hyvin yllättäviä. "Toivooko se oikeasti tätä??"
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle vinkki. Minä sain kukkia ja muita haluamiani asioita, kun teimme tämän:
Kumpikin kirjoitti lapuille kivoja asioita, joita toivoisi toisen tekevän. Esim. "Tuo kukkia". Laput laitettiin purkkiin ja kumpikin kerran kuussa nosti yhden lappusen ja teki toiselle kivan asian. Tällaista ehdottamalla molemmat voittaa, osoitat että haluat myös antaa takaisin.
Ainakin minulle ne toisen toivomat asiat olivat osittain hyvin yllättäviä. "Toivooko se oikeasti tätä??"
Aloittajan miehelle asia ei tunnu tärkeältä. Ap pitää nyt päättää onko asia merkittävä.
Masentavan kuuloista. Erota ei tietenkään voi (?)