Minne pääsee vapaaehtoistyöhön (esim. 2-3 päivänä viikossa), ei ihmisten kanssa olemista? PK-seutu
Otsikossa kysymys - ja asialla on kiire. Onko teillä kokemuksia? Missä olette olleet? Esim. HESY?
Kommentit (15)
Siis esim. Hurstin kaltainen työ ei tule kyseeseen, mutta eikö kukaan tosiaan ole ollut missään?
ap
Aika vaikea on jos asettaa vapaaehtoistyölleen ehtoja ja vielä noin poissulkevan, että ei voi olla ihmisten kanssa tekemisissä. Varsinkin kun suurin osa vapaaehtoistyöstä on toisten ihmisten auttamista.
HESY:ä tulin tänne ehdottamaan, mutta älykkäänä olit itse jo sen hiffannut. Mitä pienet hylätyt siellä eniten tarvitsevat, mutta kenelläkään ei ole aikaa, on leikittämistä.
Koska, jos ne rassukat eivät ole tarpeeksi sosiaalisia ne tapetaan, lopetetaan.
🥣🐈🥣🐈🧶😺🥎😺
Ruokakuppien tarjoilua. Mutta tätkeintä olisi, leikittäminen ja että voisivat edes hetken saada kokea hellyyttä ja turvaa ihmisen sylissä, kun joku niitä lohduttaen silittäisi.
Olet hyvä ihminen, kun ajattelit tuoda joulumieltä löytökodin kärsiville ja yksinäisille elaimille.
🎆🎄😺🎄🐈
Käyttäjä7437 kirjoitti:
HESY:ä tulin tänne ehdottamaan, mutta älykkäänä olit itse jo sen hiffannut. Mitä pienet hylätyt siellä eniten tarvitsevat, mutta kenelläkään ei ole aikaa, on leikittämistä.
🥣🐈🥣🐈🧶😺🥎😺Ruokakuppien tarjoilua. Mutta tätkeintä olisi, leikittäminen ja että voisivat edes hetken saada kokea hellyyttä ja turvaa ihmisen sylissä, kun joku niitä lohduttaen silittäisi.
Olet hyvä ihminen, kun ajattelit tuoda joulumieltä löytökodin kärsiville ja yksinäisille elaimille.
🎆🎄😺🎄🐈
Kiitos, onko sulla kokemusta tästä esim. että miten siellä otetaan ulkopuoliset vastaan, saavatko riittävät opastukset tehtäviin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea on jos asettaa vapaaehtoistyölleen ehtoja ja vielä noin poissulkevan, että ei voi olla ihmisten kanssa tekemisissä. Varsinkin kun suurin osa vapaaehtoistyöstä on toisten ihmisten auttamista.
Ihmisen parissa tehtävään vapaaehtoistyöhön on tekijänsä, tämä henkilö ei sellainen ole (sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi). Eläinten kanssa pärjää hyvin, ja on fyysisesti taitava ja toimintakykyinen. Kyse ei siis ole itsestäni.
ap
Voi tietysti puhelimessa jonkun yksinäisen vanhuksen kanssa puhua niin ei tarvi kohdata ja oppii itse puhumaan vieraiden kanssa. Joku koulutus kai tarvitaan.
Kierrätyskeskukseen lajittelijaksi
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskukseen lajittelijaksi
Nuo taitavat olla tukityöllistettyjä.
Tule pitämään kotia vapaahetoistyönä. Jos olet hyvännäköinen voidaan lapsiakin tehdä niin on hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
🥣🐈🥣🐈🧶😺🥎😺Ruokakuppien tarjoilua. Mutta tätkeintä olisi, leikittäminen ja että voisivat edes hetken saada kokea hellyyttä ja turvaa ihmisen sylissä, kun joku niitä lohduttaen silittäisi.
🎆🎄😺🎄🐈Kiitos, onko sulla kokemusta tästä esim. että miten siellä otetaan ulkopuoliset vastaan, saavatko riittävät opastukset tehtäviin?
ap
Googlaa ensin tietoja HESY:stä. Siellä on ainakin ollut pääpaino jossakin aivan muualla kuin eläinten ja työntekijöiden hyvinvoinnissa.
Suosittelen vapaaehtoistyön sijasta sosiaalista kuntoutusta aikuissossun kautta. Opettelen itse sellaisessa eroon sosiaalisten tilanteiden pelostani. Aluksi oli vaikeaa, nyt alan tykätä ja asteittain lisätään aikaa ja päiviä. Saan bussilipun ja lämpimän ruoan käyntipäivinä.
Minulla on hieman sama tilanne. Nyt eläköidyttyäni minulla olisi aikaa ja halujakin johonkin vapaaehtoistyöhön, mutta epäsosiaalisena minusta ei ole vanhuksille seuranpitäjäksi tai vastaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hieman sama tilanne. Nyt eläköidyttyäni minulla olisi aikaa ja halujakin johonkin vapaaehtoistyöhön, mutta epäsosiaalisena minusta ei ole vanhuksille seuranpitäjäksi tai vastaavaan.
Pääkaupunkiseutu vai muu maa?
Hautausmaalle lumia kolaamaan, kynttilöitä sytyttämään / keräämään pois, haravoimaan. Tekemään polttopuita seurakunann leirikeskukseen.
En tiedä.
Entä Tampereella?