Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin panostaisitte pukeutumisessa jos vähän rahaa käytettävissä?

Vierailija
05.05.2014 |

Ostaisitteko kaiken halpaliikkeistä, vai panostaisitteko jossakin enempi, esim. kenkiin? laukkuun? neuleisiin? vai mihin kannattaa panostaa vai kannattaako ostaa kaikki vaan alella halpiskaupoista? Saako laatua halvalla?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että kannattaa panostaa rintaliiveihin. Jos ei ole ihan AA-kokoa, kunnon liivit voivat pelastaa paljon ja huonot liivit tekevät koko olemisen vaikeaksi, puhumattakaan siitä, miltä mikä tahansa vaate näyttää huonosti istuvien liivien päällä. Myös kengät pitää ostaa uutena, mutta ne voi kyllä olla aika maltillisen hintaisia. Muut vaatteet mä olen käytännössä saanut vanhoina tai ostanut kirpparilta ja sit korjaillut sen verran, että istuvat päälle.

Vierailija
2/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä hyviä rintaliivejä löytää??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostaisin säällisiin vaatteisiin, ettei tarvitsis kulkea peppu paljaana.

Vierailija
4/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hyvä perusvaate ja sitten vaihtoehtoisia asusteita esim. erivärisiä / kuviollisia huiveja ja koruja. Niillä saa monesti samat vaatteet näyttämään erilaisilta. 

"Laatuvaatteita" kannattaa etsiä alennuksista. Kun ostaa perusmalleja ja värejä eli ns. ajatonta ja klassista, säilyy ne muodissa aina. Sitten hetken trendivärit lisäät esim. huiveina tai t-paitana (hinnaltaan edullisena vaihtoehtona). 

Vierailija
5/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosta ainakin kenkiin ja laukkuun, laadukkaat sellaiset antavat mielestäni huolitellun vaikutelman.Tämä ei tarkoita mitään ökytuotteisiin tuhlaamista, mutta osta kunnolliset mustat tai ruskeat nahkakengät ja -laukku, vaikka jotain hieman edullisempaa merkkiä, joissa ei brändi maksa. Myös marketeista voi saada yllättävän hyviä nahkatuotteita.

Tämä on varmaan tylsä neuvo monen mielestä, mutta osta vain sellaista vaatetta, joka on helppo yhdistää muiden kanssa - unohda hankalasti yhdistettävät, hyvin erikoiset vaatteet. Osta mekko, jota voit pitää sekä arkena että juhlissa, jos vain asustat sen eri tavoilla.

Kiinnitä huomiota vaatteiden materiaaleihin. Jätä kauppaan kaikki akryyliset neuleet, jotka nyppyyntyvät nopeasti. Sen sijaan esimerkiksi paksu viskoosi on edullinen mutta pysyy oikein hoidettuna hyvänä pidempään ja on mukavan tuntuista päällä. Laatua voi saada edullisesti, jos vähän katselee vaatteen materiaaleja ja sitä, näyttääkö ompelujälki hyvältä. Esimerkiksi osa H&M:n tuotteista on hyvinkin laadukkaita ja kestäviä.

Tsekkaa verkkokauppojen alennukset ja tarjoukset. Liity niiden postituslistoille. Osta seuraavan sesongin tuotteet valmiiksi alennusmyynneistä. Myös kirppareilta voi tehdä löytöjä.

Vierailija
6/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaampiin vaatteisiin. Ostan nytkin pääasiassa luonnonkuituisia vaatteita ja pelkästään nahkalaukkuja ja -kenkiä, mutta ehkä sitten tulisi ostettua kalliimpia ja toivon mukaan myös laadukkaampia merkkejä.

Vierailija
7/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittaisin vaateostokset muutamaan kertaan vuodessa: aleaikaan. Ostaisin perusvaatteita. Kiinnittäisin huomiota enemmänkin materiaaleihin ja malleihin kuin merkkiin. Metsästäisin kirppareilta /netistä löytöjä. Panostaisin nahkakenkiin ja -laukkuun: ne kestävät kulutusta paljon keinomateriaalisia paremmin. Kiinnittäisin huomiota kenkien huoltamiseen, jotta ne pysyvät siisteinä.

Vierailija
8/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 17:26"]

Panosta ainakin kenkiin ja laukkuun, laadukkaat sellaiset antavat mielestäni huolitellun vaikutelman.Tämä ei tarkoita mitään ökytuotteisiin tuhlaamista, mutta osta kunnolliset mustat tai ruskeat nahkakengät ja -laukku, vaikka jotain hieman edullisempaa merkkiä, joissa ei brändi maksa. Myös marketeista voi saada yllättävän hyviä nahkatuotteita.

Tämä on varmaan tylsä neuvo monen mielestä, mutta osta vain sellaista vaatetta, joka on helppo yhdistää muiden kanssa - unohda hankalasti yhdistettävät, hyvin erikoiset vaatteet. Osta mekko, jota voit pitää sekä arkena että juhlissa, jos vain asustat sen eri tavoilla.

Kiinnitä huomiota vaatteiden materiaaleihin. Jätä kauppaan kaikki akryyliset neuleet, jotka nyppyyntyvät nopeasti. Sen sijaan esimerkiksi paksu viskoosi on edullinen mutta pysyy oikein hoidettuna hyvänä pidempään ja on mukavan tuntuista päällä. Laatua voi saada edullisesti, jos vähän katselee vaatteen materiaaleja ja sitä, näyttääkö ompelujälki hyvältä. Esimerkiksi osa H&M:n tuotteista on hyvinkin laadukkaita ja kestäviä.

Tsekkaa verkkokauppojen alennukset ja tarjoukset. Liity niiden postituslistoille. Osta seuraavan sesongin tuotteet valmiiksi alennusmyynneistä. Myös kirppareilta voi tehdä löytöjä.

[/quote]

Kiitos asiantuntevasta kirjoituksesta. Voitko vinkata hyviä nettikauppoja joiden alennuksia kannattaa seurata? 

Mistä esim. hyvät nahkakengät, entä vaatteet?

ap

Vierailija
9/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kannattaa itselle ostaessa pysyä kokoluokassa 36 tai 40-42, jota löytyy helposti alesta alkupäivinä. 38 on usein  heti loppu.  

Huomasin lasten ollessa pieniä, että ei kannata ostaa esim. halpoja kumppareita, vaan laadukkaiksi havaitut. Ne kun kestää kauemmin kuin kuukauden ja seuraavallekin muksulle. Faijakin sanoi aina, että köyhän ei kannata ostaa pas..... Oikeassa oli.

Eli ostopäätöstä tehdessä tutkisin kankaat, työnjäljen ja pesuohjeet. Halpaa venyvää, nyppyyntyvää ja vanuvaa ei kannata ostaa, jos alesta saa samalla hinnalla hyvän. Kiertäisin kirppareita. Olen ostanut monet hyvät vaatteet Helsingin kalliimpien alueiden lastenkirppareilta...ja tehnyt itselle löytöjä kesäkirpputoreilla, outleteissa ym. Lisäksi ei kannata langeta muotivillityksiin, vaan miettiä, mitä kehtaa pitää vielä kolmenkin vuoden päästä. Eli ei kovin kirjavia romppeita, vaan suosia yksivärisiä ja miettiä, voiko sitä tuunata myöhemmin.

Kannattaa miettiä pitkässä juoksussa, onko yksi kalliimpi kenkäpari parissa vuodessa käytössä halvempi kuin monta halpaa vuodessa. Esim. työkengissä.

Vierailija
10/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiin. Ne ovat ainoat kapistukset, joilla voi olla vaikutusta terveyteen.

Vierailija
11/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa panostaa hyvälaatuisiin ajattomiin/klassisiin nahkakenkiin ja laukkuun! Näissä huonolaatuisuus näkyy eniten ja kovassa käytössä nopeasti.

Jos rahaa jää, osta hyvälaatuinen perusjakku, jos sellaiselle on työssäsi käyttöä (luonnonmateriaalia eli villaa/puuvillaa jne jossa hieman stretchiä). Housuja ja toppeja saa edullisesti ihan ok laatua.

Vierailija
12/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienituloisena panostanut laadukkaisiin nahkalaukkuihin ja lompakoihin sekä ihan ykkösenä laadukkaisiin ja hyvin istuviin kenkiin! Olo on mukavampi ja parempi hyvät kengät jalassa. Älä osta käytettyjä, ovat muokkaantuneet toisen jalkoihin. Edes lapselle en osta käytettyjä kenkiä, hyvät kengät vaikuttavat koko kroppaan positiivisesti eikä tarvitse kärsiä kipeistä jaloista ym vaivoista.

Laukut kestävät aikaa ja käyttöä eivätkä välitä siitä minkä kokoinen olet :) Kaunis ja laadukas laukku olalla olokin on parempi :)

Vierailija
13/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 17:56"]

Minä olen pienituloisena panostanut laadukkaisiin nahkalaukkuihin ja lompakoihin sekä ihan ykkösenä laadukkaisiin ja hyvin istuviin kenkiin! Olo on mukavampi ja parempi hyvät kengät jalassa. Älä osta käytettyjä, ovat muokkaantuneet toisen jalkoihin. Edes lapselle en osta käytettyjä kenkiä, hyvät kengät vaikuttavat koko kroppaan positiivisesti eikä tarvitse kärsiä kipeistä jaloista ym vaivoista.

Laukut kestävät aikaa ja käyttöä eivätkä välitä siitä minkä kokoinen olet :) Kaunis ja laadukas laukku olalla olokin on parempi :)

[/quote]

kerrotko miltä merkiltä olet ostanut laadukkaat kengät?

Vierailija
14/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 17:56"]

[/quote]

kerrotko miltä merkiltä olet ostanut laadukkaat kengät?

[/quote]

Minulla on leveä lesti ja saanut monesti jalkani kipeäksi vääränlaisissa kengissä. Kannattaa huomioida ettei nahka kengässä ole liian kovaa. Puhun tietysti omasta kokemuksestani, mutta suosittelen seuraavia merkkejä:

Ecco

Gabor

Clarks

Vagabond

Wonders

Rieker

Lenkkareista ehdottomasti Asics, toisena Nike

Talvikenkinä ollut Viking (kestäneet jo 4 vuotta)

Tässä ainakin joitain ja kaikki ovat mielestäni kohtuuhinnoissa, tietysti kannattaa aleja seurata, omaa kokoani ei yleensä jää aleen joten pyrin seuraamaan muita kampanjoja :) Toki mieluusti maksan täyden hinnan hyvistä kengistä.

Mutta kaikista merkeistä kaikki mallit eivät ainakaan minun jalkaani istu, mutta pääsääntöisesti kyllä.

Vierailija
15/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukkuihin ja lompakoihin??? Jos on rahat vähissä, niin 2 erikokoista laukkua ja 1 lompakko, kukaan ei tarvitse määräänsä enempää.

Vierailija
16/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan panostaisi laukkuun! Ensinnäkin, oikeasti laadukkaat laukut maksavat satoja euroja eikä juuri kukaan kadulla huomaa onko sinulla 20 euroa vai 200 euroa maksava laukku, jos valitset huolella tyylikkään halpiksen. Laukuissa myös muoti muuttuu aika nopeaan, eli jos oikeasti aiot tienata 200 euroa takaisin, joudut käyttämään ikivanhaa laukkua ja siltä se myös alkaa jossain vaiheessa näyttää koska ei näytä nykyaikaiselta. Itselläni on usein vuosia käytössä edullisia, tyylikkäitä laukkuja. Tietysti joku täysin klassinen puhdaslinjainen nahkalaukku kestää myös aikaa mutta silti; jos rahat on tiukilla en sijoittaisi sellaiseen.

Mutta kyllä minä panostan aina kenkiin, koska niissä merkitsee myös mukavuus todella paljon. Klassisen tyylikäs laatutakki on myös hyvä sijoitus, joka menee vuosia. 

Muita vaatteita voi löytää halpiksistakin hyviä, mutta myös niissä kannattaa a) harkita pitkään mitä haluaa ja b) panostaa siihen, että vaate istuu hyvin (ei = tiukka) ja on laadukkaan oloinen.

Panosta alennuksista ostamiseen ja mieti etukäteen mitä tarvitset. Se on todella hyvä lähtökohta.

Vierailija
17/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vagabondin kengät käytössä nopeasti 1kk huonoksi. Eli kanta meni puhki? Mietin onkohan dinskon nahkakengät hyviä? Kokemusta ei wondersista tai gaborista. Eikä oikeastaan clarksistakaan.

ap

Vierailija
18/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt kirppareilta hyviä vaatteita. Ja alennuksesta sekä kenkiä että vaatteita.

Panostan selkeisiin linjoihin ja väreihin. Hyvinä päivinä korostan vyötärö-lantiosuhdetta ja epävarmempina päivinä laitan lyhyen hameen+sukkikset (tai legginsit)+korkkarit ja peittävän ja löysähkön yläosan.

Eli... En varmaan panosta sitten mihinkään sillä kirpparilta oikeasti löytyy hyvin ainakin minulle.

Vierailija
19/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostaisin yhteen/muutamaan hyvään perusvaatteeseen. Säästän itse palkasta parin kk välein 200-500e johonkin "luottovaatteeseen", ja koitan katsoa että raha menee enemmän laatuun kuin merkkiin. Nyt mulle on kerääntynyt pienehkö mutta todella toimiva vaatekaappi jossa kestäviä, mutta siistejä ja todella monikäyttöisiä vaatekappaleita. Halpisvaatteita roudaan kirppikselle sitämukaa kun löydän ne korvaavan tuotteen.

Vierailija
20/31 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa panostaa laadukkaisiin, mukaviin ja omalle jalalle istuviin kenkiin. Suomen sääolosuhteissa myös päällysvaatteet ja hyvät ulkoiluvarusteet ovat tärkeitä. Perusvaatteita, farkkuja, paitoja, mekkoja ja puseroita saa muutenkin halvalla ihan hyvälaatuista ja alennusmyyntiaikaan voi tehdä vaikka mitä löytöjä.