Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi mies ei pääse minusta yli

Vierailija
05.05.2014 |

Omituinen ongelma, mutta miten voisin auttaa yhtä miestä pääsemään yli erostamme? Erosimme vuosikausia sitten, molemmat olemme naimisissa ja perheellisiä, mutta olemme pysyneet ystävinä. Itse olen onnellinen nykyisessä suhteessani ja elämässäni, mutta tämä mies ei ole päässyt erostamme yli (on kertonut tämän monesti, asiasta keskusteltu pitkään) eikä ole onnellinen suhteessaan. Minua ahdistaa, koska tunnen olevani este tämän ihmisen onnelle ja myös hänen vaimonsa ja perheensä onnelle.

Mitä teen? Emme ole aktiivisesti tekemisissä, mutta mies on minuun yhteydessä välillä aktiivisemmin, välillä passiivisemmin. Minä olen hänelle ystävällinen ja kohtelias, pitäisikö olla tyly? Vai olla kokonaan vastaamatta, jos soittaa/kirjoittaa? Pidän hänestä ystävänä ja mielellään pitäisin yhteyttä, mutta mielestäni se ei auta häntä pääsemään yli minusta. Mies taas ei missään nimessä halua katkaista yhteyttä ja minun on vaikea olla niin "kova" että katkaisisin yhteydenpidon vastoin hänen toivettaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkua? En halua tässä kuviossa kenellekään mitään pahaa enkä oikein voi sille mitään, mitä tämä mies tuntee tai ei tunne :-/

Vierailija
2/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinun nyt vain on oltava "kova" tuon asian suhteen. Parasta miehelle olosi se ettette ole missään tekemisissä toistenne kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^olisi

Vierailija
4/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en mitenkään pääse sen yli että on tuollaisia naisia jotka aiheuttavat mielipahaa miehille. Mikä siinä uudessa suhteessasi on muka niin hienoa että piti kylmästi jättää edellinen mies?

Vierailija
5/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille sössöttävä kännipuhelu jossa kerrot tukistelleesi lapsiasi ja tartuttaneesi sankkerin nykyiseen mieheesi. Jos se ei tunnu riittävän, mökellä lopuksi, että "voi ristus, nyt turahti pa*ka samalla kun pierasin". Eiköhän se kiiltokuvamuisto siitä samene.

Jos oikeasti haluat.

Vierailija
6/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olet oikeassa, nro 3. Miten tuo pitäisi toteuttaa? Olen yrittänyt ehdottaa, että ei pitäisi minuun yhteyttä, että poistaisi minut facebookissa jne. Mies on vastustanut tätä suuresti. Kerran poistin itse hänet facebookissa, mutta hän otti sen niin raskaasti ja yhteydenpito vaan lisääntyi, kunnes hyväksyin hänet takaisin kaveriksi. Onko siis parempi vaan pistää kylmästi piste yhteydenpidolle, ilman mitään keskustelua/selityksiä?

Vierailija
7/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut samantapaisessa tilanteessa, mutta jossain kohtaa ymmärsin olleeni liiankin kiltti. Ehkä tahtomattani elättelin miehessä turhaa toivoa siitä, että joskus voisimme palata yhteen. Olethan selvästi ilmaissut sen, ettei sinulla ole eikä tule olemaan enää mitään tunteita miestä kohtaan?

Vierailija
8/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:52"]

Minä taas en mitenkään pääse sen yli että on tuollaisia naisia jotka aiheuttavat mielipahaa miehille. Mikä siinä uudessa suhteessasi on muka niin hienoa että piti kylmästi jättää edellinen mies?

[/quote]

En jättänyt tätä edellistä miestä vaan suhde päättyi yhteisymmärryksessä, kun välimatka kasvoi muuton takia suureksi. Uusi suhteeni alkoi paljon myöhemmin ja ei ollut mitenkään syy tämän edellisen suhteen päättymiseen.

Vierailija
9/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:54"]

Soita sille sössöttävä kännipuhelu jossa kerrot tukistelleesi lapsiasi ja tartuttaneesi sankkerin nykyiseen mieheesi. Jos se ei tunnu riittävän, mökellä lopuksi, että "voi ristus, nyt turahti pa*ka samalla kun pierasin". Eiköhän se kiiltokuvamuisto siitä samene.

Jos oikeasti haluat.

[/quote]

Ha :D Tähän ei mun näyttelinlahjat veny...

Vierailija
10/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:55"]

Itse olen ollut samantapaisessa tilanteessa, mutta jossain kohtaa ymmärsin olleeni liiankin kiltti. Ehkä tahtomattani elättelin miehessä turhaa toivoa siitä, että joskus voisimme palata yhteen. Olethan selvästi ilmaissut sen, ettei sinulla ole eikä tule olemaan enää mitään tunteita miestä kohtaan?

[/quote]

No näin selvästi en ole sanonut enkä edes pysty sanomaan, sillä välitän kyllä tästä ihmisestä. Olen kuitenkin tehnyt selväksi, että en rakasta häntä enää ja että en halua enää milloinkaan tavata häntä. Minusta hän silti elättelee toiveita tunteideni uudelleen heräämisestä. Uskon, että hän haluaa myös pitää yhteyttä siltä varalta, jos uusi suhteeni joskus loppuisikin...

Hitsi, olen niin huono valehtelemaan. Pitäisi varmaan pystyä sanomaan, että hän on minulle täysin yhdentekevä enkä välitä hänestä tippaakaan millään tavalla.

Vierailija
11/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää olas rehellinen.

Vierailija
12/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä sulattaisi tuollaista pakkomiellettä tuossa tilanteessa. Sanoisin kylmästi, että juttumme on ohi, älä ota enää yhteyttä. Jos ei auta, sanoisin olevani tosissani ja meneväni muussa tapauksessa poliisille.

Nyt sinua vielä imartelee tuo käytös, mutta se saa aikojen saatossa todennäköisesti aina vain sairaampia ja sairaampia piirteitä. Jo se on ehdoton no no, jos ei pyynnöistä lopeta ottamasta yhteyttä. Ystävällisyys on bensaa vainoajan liekkeihin, ja kyllä, vainokuvio tuosta vielä kehkeytyy, ellet katkaise sitä.

Vierailija
13/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:55"]

[/quote]

No näin selvästi en ole sanonut enkä edes pysty sanomaan, sillä välitän kyllä tästä ihmisestä. Olen kuitenkin tehnyt selväksi, että en rakasta häntä enää ja että en halua enää milloinkaan tavata häntä. Minusta hän silti elättelee toiveita tunteideni uudelleen heräämisestä. Uskon, että hän haluaa myös pitää yhteyttä siltä varalta, jos uusi suhteeni joskus loppuisikin...

Hitsi, olen niin huono valehtelemaan. Pitäisi varmaan pystyä sanomaan, että hän on minulle täysin yhdentekevä enkä välitä hänestä tippaakaan millään tavalla.

[/quote] Eka sanot, että välität tästä ihmisestä, mutta lopussa sanot, ettet välitä tippaakaan...? What?

Vierailija
14/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa naisena tuollaiset ämmät. Sä niin vedätät tuota miestä!

Vierailija
15/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:02"]

[/quote]

[/quote]

Eli susta on sitten sisimmässäsi vähän kivaa kuitenkin se, että mies on henkisesti sussa kiinni? VÄhän kuitenkin imartelee se, että toinen roikkuu koko ajan löysässä hirressä?

Älä nyt viitsi selittää, että sä ajattelet tässä sen miehen tunteita, jos sä koko ajan pidät kommunikaatiosi sillä tasolla, että mies ei ihan todella ja rehellisesti tajua missä mennään, vaan sä vaan sanot sillain vähän nätisti, mutta et kuitenkaan kunnolla.

Ihminen ei myöskään voi yksin pitää keskustelua yllä. Ei se yhteydenpito jotenkin mystisesti lisäänny, jos et itse ole siinä toisena osapuolena.

Käyttäydyt naurettavasti. Jos haluat olla reilu tuolle miehelle ja auttaa häntä jatkamaan elämäänsä, ole hänelle rehellinen. Nyt haluat oikeasti vain olla "tosi epätoivoinen", kun toinen sussa roikkuu, vaikka sen ihan itse aiheutat.

Vierailija
16/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on naiset tunnekylmiä ja sekaisin, ei voi muuta sanoa!

Vierailija
17/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:55"]

[/quote]

[/quote] Eka sanot, että välität tästä ihmisestä, mutta lopussa sanot, ettet välitä tippaakaan...? What?

[/quote]

Niin siis välitän tästä ihmisestä. Mutta jotta tyyppi pääsisi yli minusta niin pitäisi varmaankin pystyä valehtelemaan, että en välitä hänestä tippaakaan.

Vierailija
18/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua taitaa kuitenkin jollain tapaa lämmittää se, että olet hänelle niin tärkeä? Ole rehellinen sekä itsellesi, miehellesi että tälle epätoivoiselle.

Vierailija
19/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:06"]

No mä en kyllä sulattaisi tuollaista pakkomiellettä tuossa tilanteessa. Sanoisin kylmästi, että juttumme on ohi, älä ota enää yhteyttä. Jos ei auta, sanoisin olevani tosissani ja meneväni muussa tapauksessa poliisille.

Nyt sinua vielä imartelee tuo käytös, mutta se saa aikojen saatossa todennäköisesti aina vain sairaampia ja sairaampia piirteitä. Jo se on ehdoton no no, jos ei pyynnöistä lopeta ottamasta yhteyttä. Ystävällisyys on bensaa vainoajan liekkeihin, ja kyllä, vainokuvio tuosta vielä kehkeytyy, ellet katkaise sitä.

[/quote]

En jaksa uskoa, että tästä mitään vainokuviota kehkeytyisi. Mies on hyvin kiltti, ja erostamme on jo vuosia - eiköhän se vainoaminen olisi jo alkanut. Mutta kiitos tästä viestistä, se konkretisoi millä tavalla tässä pitäisi olla tiukkana, että toimisi.

Vierailija
20/28 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:02"]

[/quote]

[/quote]

Eli susta on sitten sisimmässäsi vähän kivaa kuitenkin se, että mies on henkisesti sussa kiinni? VÄhän kuitenkin imartelee se, että toinen roikkuu koko ajan löysässä hirressä?

Älä nyt viitsi selittää, että sä ajattelet tässä sen miehen tunteita, jos sä koko ajan pidät kommunikaatiosi sillä tasolla, että mies ei ihan todella ja rehellisesti tajua missä mennään, vaan sä vaan sanot sillain vähän nätisti, mutta et kuitenkaan kunnolla.

Ihminen ei myöskään voi yksin pitää keskustelua yllä. Ei se yhteydenpito jotenkin mystisesti lisäänny, jos et itse ole siinä toisena osapuolena.

Käyttäydyt naurettavasti. Jos haluat olla reilu tuolle miehelle ja auttaa häntä jatkamaan elämäänsä, ole hänelle rehellinen. Nyt haluat oikeasti vain olla "tosi epätoivoinen", kun toinen sussa roikkuu, vaikka sen ihan itse aiheutat.

[/quote]

No niin varmasti aiheutankin tämän omalla käytökselläni, ja siksi täällä neuvoja kysynkin. Mutta ihan rehellisesti toivon pelkkää hyvää sekä tälle miehelle että hänen perheelleen.

Itselleni tämä mies on ystävänä tärkeä ja olen kyllä surullinen, jos ja kun emme voi olla ystäviä keskenämme hänen tunteidensa takia. Luovun kuitenkin tästä ystävästäni mielelläni, jos hän ja hänen perheensä ovat sillä tavalla onnellisempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä