Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehtiin opettajasta kantelu -> lapsesta silmätikku!

Vierailija
04.05.2014 |

Täällä palstalla saatiin lukea että virkamiehet mukaanlukien opettajat on velvollisia vastaamaan sähköpostiin. Meidän vanhemman lapsen ope ei näin tee joten tehtiin kantelu kuten neuvottiin ja nyt niin vanhempi kun nuorempi lapsista on joutunut opettajien silmätikuksi vaikka ne on eri kouluissa! Ajatelkaa. Solidariteetti on melkoinen kun toinen on 7- ja toinen 3-luokalla ja silti kostetaan molemmille.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettajissakin on monenlaisia tapauksia. Ei ne kaikki ole suurella sydämellä ja teräshermoilla varustettuja kansan tukipilareita. En väitä, että monta kiusaajaa mahtuisi mukaan, mutta silloin tällöin jokunen sellainenkin. 

Sekin on kummallista, jos et tee mitään ja kirjoitat asiasta tänne, niin hirveä huuto "etkö osaa tehdä asialle mitään". Jos teet niin hirveä huuto "mitä ihmettä oikein teet".

Vierailija
42/50 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:23"]

Me ollaan ihmisiä, opettajatkin.

Jos minusta kannellaan, ihan varmasti se vaikuttaa siihen, miten kohtelen kantelijaa, tai sen lasta.

Itse teit, nytkö jo kaduttaa se kantelu?

[/quote]

Aika ammattitaidotonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:52"]

Kuulostaa tutulle =( mulla kaksi yläkoulun poikaa kumpikin reksin silmätikkuina muut saa rellestää mutta mun pojista aina soitetaan kotiin ja reksi uhkailee erottamisella ja viimeisin oli huostaan otto =( ei kiva =( kun vaan tietäs minne ottaa yhteyttä ja kuinka toimia että pojat pääsis pari vuotta koulussa ja siitä eteenp'in opiskelemaan =)

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta kysyn: Mistä tiedät että muut saa rellestää eikä muiden vanhempiin oteta yhteyttä?

Vierailija
44/50 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes keksii tollasta tehdä?!?

Vierailija
45/50 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää mitä sähköposti koski? Mikä oli peruste sille, että asiat ajautuivat kantelun asteelle.

Yleensä, jos sähköpostiin ei vastata, tartutaan seuraavaksi luuriin. Se on hyvin tapojen mukaista. Tehdä ensin kaikkensa, jotta saisi yhteyden. Jos se ei kohtuullisella vaivalla onnistu eikä yrityksistä huolimatta tavoita henkilöä (tässä tapauksessa opettajaa) voi harkita jatkotoimia. Vaikka ottamalla yhteyttä rehtoriin?! Mutta että heti kantelu? Olisi kannattanut nukkua yön yli.

Vierailija
46/50 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:52"]

Kuulostaa tutulle =( mulla kaksi yläkoulun poikaa kumpikin reksin silmätikkuina muut saa rellestää mutta mun pojista aina soitetaan kotiin ja reksi uhkailee erottamisella ja viimeisin oli huostaan otto =( ei kiva =( kun vaan tietäs minne ottaa yhteyttä ja kuinka toimia että pojat pääsis pari vuotta koulussa ja siitä eteenp'in opiskelemaan =)

[/quote]

nojaa, jos viitisisvät minulle koulusta ilmoitella kun omani "rellestävät", mutta antaisivat muiden rellestävien lasten selviytyä omillaan ilman kontaktia kotiin, olisin ennemminkin sitä mieltä, että ovat epäreiluja minua kohtaan ja hoitavat minun lasteni asiat paremmin. (huostaanotolla tuskin uhkailisivat, kun olisin kulloinkin kyseessä olevaa rellestysasiaa innolla mukana hoitamassa. sehän on vanhemman homma.)

Vierailija
47/50 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko sinä, että lapsi ei voi olla silmätikku,  vaikka ei olisi kantelua tehty?

Vierailija
48/50 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajissa on mätäpaiseita kuten muissakin ammateissa. Ei kaikista ole työhön johon on saanut koulutuksen. Me jouduimme tekemään opettajasta kantelun, oli käyty keskustelemassa opettajan kanssa, oli keskusteltu jopa sivistystoimen johtajan kanssa, mikään ei auttanut. Kantelu oli meidän vanhempien viimeinen hätähuuto tilanteesta. Avi otti meidät tosissaan, ja totesi opettajan käytöksen vääräksi. Mitä sitten opettajalle seurasi? Ei mitään! Kaduttaa ettemme tehneet rikosilmoitusta silloin, aihetta olisi ollut, mutta olimme vieläkin liian kilttejä.

Vierailija
49/50 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitch PLEASE

Vierailija
50/50 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:39"]Täällä palstalla saatiin lukea että virkamiehet mukaanlukien opettajat on velvollisia vastaamaan sähköpostiin. Meidän vanhemman lapsen ope ei näin tee joten tehtiin kantelu kuten neuvottiin ja nyt niin vanhempi kun nuorempi lapsista on joutunut opettajien silmätikuksi vaikka ne on eri kouluissa! Ajatelkaa. Solidariteetti on melkoinen kun toinen on 7- ja toinen 3-luokalla ja silti kostetaan molemmille.[/quote]
Opettajan tulee tietenkin vastata sähköpostiin mutta rajansa silläkin mitä siellä sähköpostissa sitten lukee. Olen itse opettaja ja olen useasti jättänyt vastaamatta vanhemman sähköposti tai wilma-viestiin koska viestin sisältö on ala-arvoista tai suoraan loukkaamaan tarkoitettu. Ei virkamiehenkään tarvitse kaikkea hyväksyä. Olen aina ennen viestiin vastaamatta jättämistä keskustellut asiasta rehtorin kanssa. Tuota myös kuulee usein että lapsi on opettajan tai opettajien silmätikku. Meillä opettajilla on niin paljon tekemistä itse työssä ettemmne me tosiaankaan ehdi ja jaksa jotain oppilasta pitää silmätikkuna. Minen vanhemman mielestähän oma lapsi on silmätikkuna kun häneltäkin vaaditaan samaa käytöstä ja työskentelyä kuin muiltakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän