Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä vanhemmat ostavat tai antavat asunnot omille lapsille. Tästä huomaa taas kuinka helppo on olla rikas.

Vierailija
13.12.2020 |

Muilla jolla ei ole tällaisia vanhempia uupuvat jatkuvaan etsimiseen ja selvittelyyn.
Toivoisin että olisi ymmärrystä myös tavallisia ihmisiä kohtaan jotka joutuvat tyhjästä aloittaa.

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän olevani onnekas, asun vanhempieni omistamassa velattomassa asunnossa, ja asumiskuluni on alle 200 euroa. Elelen herroiksi 2000e nettopalkallani.

Eli käyt köyhien kulhollla = saat as.tukea.

Muista hyödyntää leipäjonotkin ja ilmaiset maskit.

Jää sitten joku todella tarvitseva ilman!!!

Mutta sehän ei haittaa sunlaisia, eihän.

T. Omillaan toimeentuleva

Ei näitä haittaa.

Siirtyvät seuraavaan aiheeseen/ketjuun, ilman sen kummempaa!

Vierailija
82/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän olevani onnekas, asun vanhempieni omistamassa velattomassa asunnossa, ja asumiskuluni on alle 200 euroa. Elelen herroiksi 2000e nettopalkallani.

Eli käyt köyhien kulhollla = saat as.tukea.

Muista hyödyntää leipäjonotkin ja ilmaiset maskit.

Jää sitten joku todella tarvitseva ilman!!!

Mutta sehän ei haittaa sunlaisia, eihän.

T. Omillaan toimeentuleva

Minä en saa senttiäkään mitään tukia. Mistä tuot sait päähäsi? Vuokrani on alle 200 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asuntoa voi antaa. Se on liian kallis potti. Vastaanottajan pitäisi maksaa massiiviset verot.

Suomessa on porsaanreikä nimeltä asumistuki. Vanhemmilla oikeus vuokrata asunto lapselleen ja samaan aikaan aaada asumistukea. Ei kannata lahjoittaa lapselle.

T. Asuntosijoittaja äiti

Kannattaa lahjoittaa 2 lapselle ja sitten asuvat toistensa asunnoissa ja saavat täydet tuet.

Täydet tuet saa nykyään ihan vanhempienkin omistamaan asuntoon.

Mutta jos asut velattomassa omassa, et saa asumistukea.

Ei saa eikä tarvitse, en pdä sitä huonona asiana että tulee toimeen ilman tukia.

Ja saa jos on yhtiölainaa/rahoitusvastiketta .

Vierailija
84/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä nuin pieni vuokra ?   että vaa 200e....

Vierailija
85/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nykyään 40v+ omassa omakotitalossa espoossa. Sain vanhemmiltani kaksion 20v:na. Loput olen tienannut itse, ja vaihtanut aina isompaan. Nyt ongelma yksin asuessa on, että tuntuu tyhmältä asua näissä neliöissä. Siivoamista, kiinteistön perus ylläpitoa ja pihanhoitoa on liikaa. Olen miettinyt josko pitäisi vaihtaa rivitaloon tai paritaloon. Velkaa ei enää ole.

Vierailija
86/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Pohjois-Pohjanmaalla pienessä kaupungissa. Miehelläni ja minulla kaikki oli aikoinaan helppoa, tontti miehen vanhemmilta, rahat rakentamiseen myös jne, jne. Meidän lapsilla oli helppoa, hyvin edulliset lainat kun vain käveli pankkiin, tontit sukujen mailta, isovanhemmat auttoivat joka käänteessä niin ettei verotettavaa tullut, samoin me, ja ihan laillisesti. Kaksi lasta minulla he ovat omistaneet isot velattomat talot ennen kuin täyttivät 38 v.

Suku on paras kun se on varakas.

Täällä on ihanaa elää, on tilaa, ei vikasakkia ja lomille pääse kun on Range Roverit alla ja lentokenttä lähellä.

Vierailija
87/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
88/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme Pohjois-Pohjanmaalla pienessä kaupungissa. Miehelläni ja minulla kaikki oli aikoinaan helppoa, tontti miehen vanhemmilta, rahat rakentamiseen myös jne, jne. Meidän lapsilla oli helppoa, hyvin edulliset lainat kun vain käveli pankkiin, tontit sukujen mailta, isovanhemmat auttoivat joka käänteessä niin ettei verotettavaa tullut, samoin me, ja ihan laillisesti. Kaksi lasta minulla he ovat omistaneet isot velattomat talot ennen kuin täyttivät 38 v.

Täällä on ihanaa elää, on tilaa, ei vikasakkia ja lomille pääse kun on Range Roverit alla ja lentokenttä lähellä.

Minä lähdin pohjoisesta pakoon tuollaista elämää. Olisihan se ollut helppoa ja halpaa mutta nou thänks. Sielläpäin tuntuu olevan oletuksena että sinne jäädään ja rakennetaan omin hartiavoimin oma talo omalle maalle. Urahaaveet voi jättää.

Vierailija
89/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun nykyään 40v+ omassa omakotitalossa espoossa. Sain vanhemmiltani kaksion 20v:na. Loput olen tienannut itse, ja vaihtanut aina isompaan. Nyt ongelma yksin asuessa on, että tuntuu tyhmältä asua näissä neliöissä. Siivoamista, kiinteistön perus ylläpitoa ja pihanhoitoa on liikaa. Olen miettinyt josko pitäisi vaihtaa rivitaloon tai paritaloon. Velkaa ei enää ole.

Niin, ja vaihtaminen helppoa kun on se yks maksettu asunto alla.

Muuten oisit sen 10 vuotta maksanu vuokraa ja säästäny samalla  makaronia  syöden ja sitte ois eka velkanen yksiö

Vierailija
90/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä nuin pieni vuokra ?   että vaa 200e....

Vastike? Daa.

Vierailija
91/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh... Miten niin just Helsingissä..?!

Vierailija
92/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asuntoa voi antaa. Se on liian kallis potti. Vastaanottajan pitäisi maksaa massiiviset verot.

Suomessa on porsaanreikä nimeltä asumistuki. Vanhemmilla oikeus vuokrata asunto lapselleen ja samaan aikaan aaada asumistukea. Ei kannata lahjoittaa lapselle.

T. Asuntosijoittaja äiti

Eli samanlaisia Kelan loisia olette kuin köyhätkin. Ja vain köyhiä haukutaan.

Näin.

KÖYHÄ = loinen

RIKAS = loinen + hyväksikäyttäjä

Kumpi on pahempi:

- se joka pyytää tarpeeseen (köyhä)

- se joka ottaa ahneuttaan (rikas)

Vierailija
93/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukuu 2020

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007680087.html

Näiltä rikkaat vie. Tyhjentävät härskisti kelan varoja omiin taskuihin!

Vierailija
94/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä voi tehdä sairaaksi miettimällä, mitä muilla on ja itsellä ei. Kannattaa parhaansa mukaan keskittyä pelaamaan niillä korteilla, jotka itselle on jaettu. Muutahan ei pysty edes tekemään.

Vierailija
95/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin pohjoisesta pakoon tuollaista elämää. Olisihan se ollut helppoa ja halpaa mutta nou thänks. Sielläpäin tuntuu olevan oletuksena että sinne jäädään ja rakennetaan omin hartiavoimin oma talo omalle maalle. Urahaaveet voi jättää.

Ai jaa, molemmat lapseni ovat maistereita, esimiestehtävissä, tarjouksia tulee, mutta kun kodit on täällä ja lapset pieniä, toistaiseksi ovat sanoneet kiitos ei. Minä olen eläkkeelle jäänyt sivistysjohtaja ja mieheni oli pankinjohtaja.

Mutta pientähän nämä noin mittavan henkilön kuin sinä mittakaavassa, mutta eipä ole ollut stressiä ja elämästä on ehtinyt nauttia.

Jokainen tyylillään.

Vierailija
96/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle asunnon säästäminen ei ole aikaisin aloitettuna mikään mahdottomuus. Mun lapset ovat vasta alakouluikäisiä, mutta molempien puolien isovanhemmat ovat lasten syntymästä saakka antaneet kuukausittain tietyn summan lapsille (alle 500 e kuussa). Nämä rahat on sijoitettu osakkeisiin ja nyt etenkin ala-asteen loppupuolella olevalla lapsella on monen kymmenen tuhannen salkku. Isovanhemmat molemmilta puolin keskituloisia, koulutettuja eläkeläisiä.

Vierailija
97/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Asuntosijoittaja äiti

Eli samanlaisia Kelan loisia olette kuin köyhätkin. Ja vain köyhiä haukutaan.

Tuohan "Asuntosijoittaja äiti" -systeemi on oikeastaan tuplaloisimista koska pärjäisivät omillaankin, toisin kuin köyhät.

Ahneuksissaan viedään Kelan rahoja, niitä jotka on tarkoitettu köyhille ja näin valtio menot vaan kasvavat.

Suoraan sanottuna rikkaiden yhteiskunnan hyväksikäyttöä. Eikö teitä hävetä. Omistaa ja rosvota köyhille tarkoitetut pennoset. Eikö mikään riitä. Kuola valuen köyhien antimille. Huh huh.

Käyttekö te sijoittajat leipäjonossaki viemässä köyhille tarkoitetut ruokakassit? Entä haitteko te ilmaisia, köyhille tarkoitettuja, maskejakin?

Onko sellaista mitä ette rosvoaisi jos vain kynnelle kykenette? Veisittekö ruoan kodittoman lapsen suustakin!

Halveksuttavaa. Miten voitte katsoa itsenne peiliin päivästä toiseen ja vielä kunnioittaa itseänne.

Rikkaimmillahan onkin kaikkein löyhin moraali, huonoimmat käytöstavat ja kauheimmat pennut. Tätä saa todistaa joka päivä työn puolesta ja lasten koulussa.

Vierailija
98/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

Minä jäin, kukaan ei pakottanut.

Olen kesällä 28 v täyttänyt maisteri, opetan. Mies on pomona. Enempää en sano koska joku tunnistaa.

Talo, mökki, kaksi autoa on, velkaa enää alle 15 000€. Varakkaat suvut on ihan kiva juttu. Ja järvenrantatontit! 😊

Vierailija
99/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 86 kirjoittaja; olemme saaneet lapsilisät. Mitään muuta tukea emme.

Vierailija
100/147 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Asuntosijoittaja äiti

Kannattaa lahjoittaa 2 lapselle ja sitten asuvat toistensa asunnoissa ja saavat täydet tuet.

Täydet tuet saa nykyään ihan vanhempienkin omistamaan asuntoon.

Mutta jos asut velattomassa omassa, et saa asumistukea.

Ei saa eikä tarvitse, en pdä sitä huonona asiana että tulee toimeen ilman tukia.

Ja saa jos on yhtiölainaa/rahoitusvastiketta .

Rautalankaosuus: jos omistan velattoman asunnon ja annan sen vuokralle siskolleni, saan vähentää asuntoon kohdistuvat kulut vuokrasta ennen veronmaksua ja sisko voi saada vaikka 400 e/kk asumistukea. Siskolla on velaton asunto, jossa asun vuokralla ja koska olen tuloton (osaan vähentää siskon maksamista vuokrista pääomatuloihin kohdistuvat kulut), saan minäkin täyden asumistuen. Jos asuisin omassa asunnossa, en saisi asumistukea, koska hyväksyttävät kulut olisivat liian pienet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi