Helsingissä vanhemmat ostavat tai antavat asunnot omille lapsille. Tästä huomaa taas kuinka helppo on olla rikas.
Muilla jolla ei ole tällaisia vanhempia uupuvat jatkuvaan etsimiseen ja selvittelyyn.
Toivoisin että olisi ymmärrystä myös tavallisia ihmisiä kohtaan jotka joutuvat tyhjästä aloittaa.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asuntoa voi antaa. Se on liian kallis potti. Vastaanottajan pitäisi maksaa massiiviset verot.
Suomessa on porsaanreikä nimeltä asumistuki. Vanhemmilla oikeus vuokrata asunto lapselleen ja samaan aikaan aaada asumistukea. Ei kannata lahjoittaa lapselle.
T. Asuntosijoittaja äitiKannattaa lahjoittaa 2 lapselle ja sitten asuvat toistensa asunnoissa ja saavat täydet tuet.
Täydet tuet saa nykyään ihan vanhempienkin omistamaan asuntoon.
Mutta jos asut velattomassa omassa, et saa asumistukea.
Kyllä asumistukea saa velattomaan omistusasuntoonkin, kun tulot ovat riittävän pienet tai niitä ei ole. Pankkitilillä olevat säästöt eivät vaikuta asumistukeen lainkaan, mikä on tosi hyvä juttu.
Jos vastike on 100 e, niin oikeastiko siihen saa asumistukea? Eikö kannata vuokrata sisarukselta 560 e/kk ja saada 400 e asumistukea, sisarus tekee saman minun kämpälleni ja yhteiskunta tarjoaa ilmaista rahaa molemmille. Niin köyhätkin tekevät, maksattavat asumisensa muilla.
Jos vastike on 100 e, niin oikeastiko siihen saa asumistukea? Eikö kannata vuokrata sisarukselta 560 e/kk ja saada 400 e asumistukea, sisarus tekee saman minun kämpälleni ja yhteiskunta tarjoaa ilmaista rahaa molemmille. Niin köyhätkin tekevät, maksattavat asumisensa muilla.[/quote]
Ei vaan omistajan (esim. äidin) ja lapsen nimiin tehdään vuokrasopimus. Esim vuokra 700e kk ja tähän saa asumistukea. Liikkuuko rahat oikeasti ja kuka maksaa ja mitä.
Olen köyhästä stadilaisesta perheestä eikä todellakaan vanhemmat maksaneet asuntoa:) Hyvä kun selvisivät omista lainoistaan.
Sen verran takasivat käsirahaa että saimme 1. lainamme 16% ! korolla v 79.
Oma talo on nyt 60v:nä maksettu mutta pienituloisena olen vain voinut antaa pienen lainavakuuden omille lapsilleni. En siis ole voinut antaa riihikuivaa asunnon ostoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asuntoa voi antaa. Se on liian kallis potti. Vastaanottajan pitäisi maksaa massiiviset verot.
Suomessa on porsaanreikä nimeltä asumistuki. Vanhemmilla oikeus vuokrata asunto lapselleen ja samaan aikaan aaada asumistukea. Ei kannata lahjoittaa lapselle.
T. Asuntosijoittaja äitiEli samanlaisia Kelan loisia olette kuin köyhätkin. Ja vain köyhiä haukutaan.
Tuohan "Asuntosijoittaja äiti" -systeemi on oikeastaan tuplaloisimista koska pärjäisivät omillaankin, toisin kuin köyhät.
Ahneuksissaan viedään Kelan rahoja, niitä jotka on tarkoitettu köyhille ja näin valtio menot vaan kasvavat.
Suoraan sanottuna rikkaiden yhteiskunnan hyväksikäyttöä. Eikö teitä hävetä. Omistaa ja rosvota köyhille tarkoitetut pennoset. Eikö mikään riitä. Kuola valuen köyhien antimille. Huh huh.
Käyttekö te sijoittajat leipäjonossaki viemässä köyhille tarkoitetut ruokakassit? Entä haitteko te ilmaisia, köyhille tarkoitettuja, maskejakin?
Onko sellaista mitä ette rosvoaisi jos vain kynnelle kykenette? Veisittekö ruoan kodittoman lapsen suustakin!
Halveksuttavaa. Miten voitte katsoa itsenne peiliin päivästä toiseen ja vielä kunnioittaa itseänne.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/5177902/Erityisasiantuntijalle+oleske…
---?
Mun vanhemmat olivat varakkaita mutta en minä saanut mitään asuntoa. Itse jouduin hommaamaan ja maksamaan itseni kipeäksi. Vanhempani pistivät kaikki rahansa haisemaan ulkomaanmatkoihin ja juhliiin (joihin minua ei edes kutsuttu) .
Vaimoni maalla asuvat köyhät vanhemmat taas ostivat yksiön Helsingistä ja antoivat silloisen morsiaimeni asua siinä. Toisaalta ei ollut edes puhettakaan että se olisi myyty että vaimo olisi saanut perämunan kun menimme naimisiin vaan itse jouduin maksamaan myös seuraavan kämpän.
Sen sijaan, että ruikutat rikkaista, voisit alkaa tekemään töitä sen eteen että rikastuisit itsekin
Suurin osa helsinkiläisistäkään ei saa asuntoa vanhemmiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan en keksi, mitä ihmettä lapseni tekisi Helsingissä olevalle asunnolle, hän kun opiskelee Oulussa. Ap:n kannattaa katsoa kartalta, että Suomi on muutakin kuin Helsinki ja työpaikkoja on todella ympäri maata.
ei päässyt Hgin yliopistoon vai?
Kaikki av:n miljoonaperijät ovat tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotoisin köyhästä perheestä. Opiskelin kaksi akateemista loppututkintoa ja tein lapsen vasta vanhemmalla iällä. Hän tulee nyt saamaan asunnon, jos haluaa parikymppisenä. Tulee perimään miljoonaomaisuuden muutenkin.
Eikö yhtään häiritse että pullasorsalapsesi halveksuu kaltaisiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kotoisin köyhästä perheestä. Opiskelin kaksi akateemista loppututkintoa ja tein lapsen vasta vanhemmalla iällä. Hän tulee nyt saamaan asunnon, jos haluaa parikymppisenä. Tulee perimään miljoonaomaisuuden muutenkin.
Miksi oletat, että halveksuisi? Hän tulee kasvamaan ajatusmaailmaan, että saamansa omaisuus on hänellä vain lainassa ja hänen velvollisuutensa on kasvattaa sitä ja jättää se edelleen eteenpäin kasvatettuna omille lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa kadehtia sitä, että ikätoveri pääsee helpommalla kuin itse. Tärkeintä on varmistaa, että oma lapsi saa vastaavan etumatkan aikanaan.
Tämä. On naurettavaa, että kadehditaan sitä että toisten vanhemmat ovat tehneet parempia valintoja kuin omat. Jokainen voi itse päättää, että minusta eteenpäin tässäkin suvussa tehdään fiksuja valintoja.
Kun on tekemisissä eri yhteiskuntaluokista (Huu, mikä ruma sana!) olevien ihmisten kanssa, huomaa hyvin miten se varallisuus kertyy tiettyihin sukuihin siksi, että NE IHMISET VALITSEVAT TEHDÄ NIIN. Persaukisissa suvuissa jokainen taas ajattelee vain omaa napaansa ja raha menee kurkusta alas. Ajatus, että voisi kerryttää omaisuutta, pitää siitä huolta ja jättää jälkipolville on täysin vieras. Huomaan tämän hyvin kun seuraan mieheni sukua ja omaani: kummankin suku on alunperin köyhää, ja tienestit ovat olleet melko linjassa edellisillä sukupolvilla. Minun sukujuureni ovat kuitenkin maalla, ja maalla on aina ymmärretty miten tärkeää on pitää omistuksista huolta ja jättää jotain jälkipolville. Miehen suku on kaupunkilaista.
Minä tulen aikanaan perimään aika tavalla. Mies hädin tuskin kerrostalokaksion lähiöstä, koska matkustelu ja viina on kiinnostanut enemmän kuin vastuullinen vanhemmuus. Sama kuvio toistuu kummankin serkkujen kohdalla.
Turha varmaan edes mainita, että miehen suku myös johtaa avioerotilastoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa kadehtia sitä, että ikätoveri pääsee helpommalla kuin itse. Tärkeintä on varmistaa, että oma lapsi saa vastaavan etumatkan aikanaan.
Tämä. On naurettavaa, että kadehditaan sitä että toisten vanhemmat ovat tehneet parempia valintoja kuin omat. Jokainen voi itse päättää, että minusta eteenpäin tässäkin suvussa tehdään fiksuja valintoja.
Kun on tekemisissä eri yhteiskuntaluokista (Huu, mikä ruma sana!) olevien ihmisten kanssa, huomaa hyvin miten se varallisuus kertyy tiettyihin sukuihin siksi, että NE IHMISET VALITSEVAT TEHDÄ NIIN. Persaukisissa suvuissa jokainen taas ajattelee vain omaa napaansa ja raha menee kurkusta alas. Ajatus, että voisi kerryttää omaisuutta, pitää siitä huolta ja jättää jälkipolville on täysin vieras. Huomaan tämän hyvin kun seuraan mieheni sukua ja omaani: kummankin suku on alunperin köyhää, ja tienestit ovat olleet melko linjassa edellisillä sukupolvilla. Minun sukujuureni ovat kuitenkin maalla, ja maalla on aina ymmärretty miten tärkeää on pitää omistuksista huolta ja jättää jotain jälkipolville. Miehen suku on kaupunkilaista.
Minä tulen aikanaan perimään aika tavalla. Mies hädin tuskin kerrostalokaksion lähiöstä, koska matkustelu ja viina on kiinnostanut enemmän kuin vastuullinen vanhemmuus. Sama kuvio toistuu kummankin serkkujen kohdalla.
Olen jäljillä siinä, että kyse on yhteiskuntaluokista, joilla on erilainen suhde rahaan. Sen sijaan ajat metsään siinä, että yleistät oman kokemuksesi perusteella kyseessä olevan maaseutu - kaupunkilaisuus eron. Maan varakkaimmat suvut ovat kaupunkilaisia. Helsingistä löytyvät varakkaimmat suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jäljillä siinä, että kyse on yhteiskuntaluokista, joilla on erilainen suhde rahaan. Sen sijaan ajat metsään siinä, että yleistät oman kokemuksesi perusteella kyseessä olevan maaseutu - kaupunkilaisuus eron. Maan varakkaimmat suvut ovat kaupunkilaisia. Helsingistä löytyvät varakkaimmat suomalaiset.
En sanonut, että maalaiset olisivat varakkaampia. Vaan että maalla on aina ollut ymmärrys siitä, että se varallisuus, vaikka vähäkin, on olemassa sitä varten että se siirretään jälkipolville -kasvatettuna, jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat, että halveksuisi? Hän tulee kasvamaan ajatusmaailmaan, että saamansa omaisuus on hänellä vain lainassa ja hänen velvollisuutensa on kasvattaa sitä ja jättää se edelleen eteenpäin kasvatettuna omille lapsilleen.
Perustuen omiin kokemuksiin. Esim. lääkis avasi kovasti silmiä, nämä eliittisukujen vesat ihan avoimesti pitivät meitä landelta tulleita opiskelija-asuntosäätiön soluissa/yksiöissä asuvia jonain ali-ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan en keksi, mitä ihmettä lapseni tekisi Helsingissä olevalle asunnolle, hän kun opiskelee Oulussa. Ap:n kannattaa katsoa kartalta, että Suomi on muutakin kuin Helsinki ja työpaikkoja on todella ympäri maata.
Lol. Lapsesi voisi vuokrata Helsingin kämppäänsä hyvään hintaan ja elää sillä leveästi Oulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuen omiin kokemuksiin. Esim. lääkis avasi kovasti silmiä, nämä eliittisukujen vesat ihan avoimesti pitivät meitä landelta tulleita opiskelija-asuntosäätiön soluissa/yksiöissä asuvia jonain ali-ihmisinä.
Omat kokemukset ovat ihan toisenlaisia. Osa kavereista asui Hoassillä, osa suvun asunnossa keskustassa. Reiluja kavereita kaikki.
Lapsillanne ei tule olemaan tulevaisuutta niissä asunnoissa :(
Tämä maailma tulee tuhoutumaan lähitulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kokemukset ovat ihan toisenlaisia. Osa kavereista asui Hoassillä, osa suvun asunnossa keskustassa. Reiluja kavereita kaikki.
Minullakin oli opiskelukavereina professoreiden lapsia, mutta mukaan mahtui tällainen työläistaustainenkin.
Siksi rikkaiden lapset keikkuvat rikostilastojen kärjessä ja kuuluvat nahkatakkijengeihin.