Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä jouluna yksin?

Yksinäinenjoulu
13.12.2020 |

Olen siis 26v nainen ja vietän tämän joulun kuten pari edellistäkin yksin. En omasta tahdostani kylläkään, kavereita ei ole ja mies ei uskonnollisista syistä voi viettää joulua joten lähtee vanhemmilleen joulun ajaksi. Yleensä olen käynyt katsomassa jouluvaloja ja esityksiä, mutta nyt koronan takia ei sitäkään voi tehdä kun missään ei oikein järjestetä mitään. Ajatuksena oli jo käydä jotain noutoruokaa ja katsoa leffa, mutta ne olisi sitten vasta illalla. Mitä tekemistä keksisi päiväs ajalle?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen käsitöitä, luen kirjoja, ratkon ristikoita, kokoan palapelejä, väritän aikuisten värityskirjoja, käyn kävelyllä. Aika ei meinaa edes riittää kaikkeen hauskaan tekemiseen. 

Vierailija
62/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joulu on aika tavallinen päivä. Aamulla nukun pitkään. Sitten riisipuuroa. Paljon ulkoilua ja hyviä kelejä toivon senkin takia. Joululauluja kuuntelen. Ostan vähän enemmän ruokaa ja syön hyvin. Sekä yritän jouluksi vähän leipoa myös. Jos olisi eri tilanne olisi kivaa vaihtelua mennä johonkin jouluksi. Minulla ei ole läheisiä kuin vanhemmat ja heille soitan ja menen käymään sitten myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku aivan hemmetin vaativa leipomisprojekti, esim. oikein hieno piparkakkutalo. Voit tehdä sellaisen miniversion. Siinä menee aikaa monta tuntia helposti. Eikä haittaa vaikka ei tulis niin hienokaan, mutta yritys on hyvä. Sitten teet itsellesi jotain oikein työlästä ruokaa, missä menee myös aikaa. Sitten ihan perusjuttuja, pitkä kävelylenkki, käsitöitä, sanaristikoita, sudokuja, etsi netistä ohjattu jumppa - ilmaisiakin löytyy - ihan mistä itse nyt satut tykkäämään. Tee itsellesi kasvohoito ja laittaudu viimeisen päälle hienoksi omaan joulupöytääsi, johon olet kattanut itsellesi kolmen ruokalajin aterian. 

Vierailija
64/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla joulupuuro ja limppua kylmäsavulohella.

Joulupukin kuuma linja siinä samalla.

Palapelin kokoamista ja käsitöitä

Joululeffa

Pimetessä ulos tsekkaamaan naapuruston jouluvaloja ja bongailemaan joulupukkeja. Samalla kynttilät partsille.

Sauna ja hemmottelua esim hius- ja kasvonaamiot, jalkakylpy. Joululauluja taustalla.

Jouluruoan valmistelu ja samalla puhelut läheisille

Ruokailu pitkän kaavan mukaan.

Areenasta jotain jouluista kuunneltavaa.

Palapeliä, suklaata ja viiniä

Lahjojen avaamista joista yhden hankin itse itselleni

Lueskelua ja lopulta mukavasti nukkumaan.

Vierailija
65/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks mussa jotain vikaa, kun mulla olisi vaan todella luuseriolo, jos tälläytyisin oikein viimeisen päälle syödäkseni sitten yksin keittiössäni jouluaterian?

Vierailija
66/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luultavasti töllötän telkkaria verkkareissa koko joulun. Pyrin esittämään, ettei mitään joulua olekaan. Lenkitän koiraa, kuten normaalisti, mutta pyrin ehkä pysymään metsässä ja välttämään mahdollisimman paljon ihmisten valaistujen ikkunoiden näkemistä. Jos jostain saa tilattua pizzaa, varmaan syön sitten sitä, tai jotain muuta roskaruokaa. Yritän unohtaa koko joulun.

Vierailija
67/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä olisi perhe mies jättäisi sinut silloinkin 🥲

Mies on tyly ja omahyväinen. Ja joulua voi viettää ilman uskontoakin.

Älä tee lapsia moisen kanssa!

En aikonutkaan tehdä, en kenenkään kanssa koskaan ikinä mutta sekään ei taas tähän liity. Minun mielestä ei ole mitään omahyväistä käydä katsomassa vanhempiaan vaikka sitten olisikin joulunaika. Mies tekee omat päätöksensä elämässä ja minulla ei ole siihen mitään sanomista ja sama toisinpäin. Ei minua haittaa että mies lähtee muuanne. 

Älä sitten rutise palstal että on yksinäinen joulu

En saa mainita yksinäisestä joulusta palstalla sen takia kun en aio tehdä koskaan lapsia? Mielenkiintoinen logiikka. :D

Ei vaan sen takia kun miehes on poissa ja ei haittaa että menee muualle jouluisin. Jos ei haittaa että menee muualle niin ei pitäisi haitata olla joulu yksin. Joten lopeta rutina.

Missä sinä näet mitään rutinaa ? Vai oliko huono vkl ja haluat vain olla ilkeä ? Ap kyseli vinkkejä mitä tehdä jouluna, erityisesti kun eletään korona-aikaa ja tapahtumia vähemmän kuin normisti.

Vierailija
68/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luultavasti töllötän telkkaria verkkareissa koko joulun. Pyrin esittämään, ettei mitään joulua olekaan. Lenkitän koiraa, kuten normaalisti, mutta pyrin ehkä pysymään metsässä ja välttämään mahdollisimman paljon ihmisten valaistujen ikkunoiden näkemistä. Jos jostain saa tilattua pizzaa, varmaan syön sitten sitä, tai jotain muuta roskaruokaa. Yritän unohtaa koko joulun.

Voi harmi, kuulostaa siltä että et haluaisi viettää joulua yksin ? Mitä jos yrittäisitkin tehdä joulusta itsellesi oikein erityisen paljon omaan hyvinvointiisi keskittyvän ? Tekisit pitkiä lenkkejä, hankkisit ruokia, joista todella pidät, hoitaisit itseäsi pitkän kaavan mukaan eli kasvot, kädet, jalat jne, ostaisit itsellesi jonkin kivan lahjan, josta on iloa. Kysyy energiaa, tiedän, mutta kun saat homman käyntiin niin voit huomata, että onkin ihan hyvä juttu. Aika kuluu nopeasti ja olet tehnyt jotain hyvää itsellesi. Ja jos ymmärsin väärin, ja vihaat joulua, niin älä osta ensimmäistäkään jouluun liittyvää ruokaa ja ostat itsellesi talvilahjan, et joululahjaa. Äläkä avaa radiota tai telkkua ;). Hyvää joulua, tai ylimääräisiä vapaapäiviä sinulle kuitenkin.

Vierailija
69/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita käsin pitkä kirje jollekin. Sitä ei ole pakko varustaa päivämäärällä, jos ei halua kirjoitushetkeä näkyviin. Olen kerran viettänyt joulun yksin ja pidin siitä.

Vierailija
70/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin hyvin ja pitkään, lukisin kirjaa, katsoisin jonkun elokuvan, kävisin kävelyllä.

Vierailija
71/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi, kuulostaa siltä että et haluaisi viettää joulua yksin ? Mitä jos yrittäisitkin tehdä joulusta itsellesi oikein erityisen paljon omaan hyvinvointiisi keskittyvän ? Tekisit pitkiä lenkkejä, hankkisit ruokia, joista todella pidät, hoitaisit itseäsi pitkän kaavan mukaan eli kasvot, kädet, jalat jne, ostaisit itsellesi jonkin kivan lahjan, josta on iloa. Kysyy energiaa, tiedän, mutta kun saat homman käyntiin niin voit huomata, että onkin ihan hyvä juttu. Aika kuluu nopeasti ja olet tehnyt jotain hyvää itsellesi. Ja jos ymmärsin väärin, ja vihaat joulua, niin älä osta ensimmäistäkään jouluun liittyvää ruokaa ja ostat itsellesi talvilahjan, et joululahjaa. Äläkä avaa radiota tai telkkua ;). Hyvää joulua, tai ylimääräisiä vapaapäiviä sinulle kuitenkin.

Kiitti vinkeistä! Mä rakastan joulua, mutta vihaan viettää sitä yksin. En halua yrittää lavastaa itselleni mitään yksinäiseen kotiin, koska se saa mut vain surullisemmaksi. Mulla joulu ei tule mistään ulkoisesta, vaan rakkaista ihmisistä. Yksi asuvana aikaa kokkailuun, ulkoiluun ja itsensä hemmotteluun on muutenkin ihan riittämiin, joten se ei varsinaisesti erota joulua arjesta.

Täytyy vaan yrittää kestää. Ja sitten kohti yksinäistä uutta vuotta...

Vierailija
72/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks mussa jotain vikaa, kun mulla olisi vaan todella luuseriolo, jos tälläytyisin oikein viimeisen päälle syödäkseni sitten yksin keittiössäni jouluaterian?

No voihan räväyttää, ja syödä gourmeet kaikista kuluneimmassa flanellipyjamassa ja villasukat jalassa. Niin mä ehkä tekisin. Ihan itse voi päättää, eli kolikolla on aina kaksi puolta.

Vierailija
73/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkeistä! Mä rakastan joulua, mutta vihaan viettää sitä yksin. En halua yrittää lavastaa itselleni mitään yksinäiseen kotiin, koska se saa mut vain surullisemmaksi. Mulla joulu ei tule mistään ulkoisesta, vaan rakkaista ihmisistä. Yksi asuvana aikaa kokkailuun, ulkoiluun ja itsensä hemmotteluun on muutenkin ihan riittämiin, joten se ei varsinaisesti erota joulua arjesta.

Voi kun voisit viettää uuden vuoden jonkun kaverin kanssa. Kyllä korona yhden kaverin sallii, ja aina voi pitää ne turvavälit. Mä jäin miettimään, että meillä on vaikka kuinka paljon yksin asuvia, ja myös yksinäisiä, ihmisiä. Miten ihmeessä ihmiset saisi kohtaamaan toisensa ? Tämä hiton koronakin tekee kaikesta vielä paljon haastavampaa. Muistakaa ihmiset soitella ystäville ja kavereille, etenkin niille jotka syystä tai toisesta viettää näitä juhlapyhiä mahdollisesti yksin. Yhdellä puhelulla voi olla tosi iso merkitys. Sillä on.

Vierailija
74/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun koiralenkin jälkeen pitkä suihku, kasvo- ja jalkahoito yms ja siistit mukavat vaatteet päälle. Kaapit on täynnä hyvää ruokaa jota voi syödä just silloin kuin itseä huvittaa. Olen viettänyt jo monta joulua yksin ja vaikka olen erittäin ekstrovertti nautin joulun hiljaisuudesta ja rauhasta.

Vierailija
75/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun voisit viettää uuden vuoden jonkun kaverin kanssa. Kyllä korona yhden kaverin sallii, ja aina voi pitää ne turvavälit. Mä jäin miettimään, että meillä on vaikka kuinka paljon yksin asuvia, ja myös yksinäisiä, ihmisiä. Miten ihmeessä ihmiset saisi kohtaamaan toisensa ? Tämä hiton koronakin tekee kaikesta vielä paljon haastavampaa. Muistakaa ihmiset soitella ystäville ja kavereille, etenkin niille jotka syystä tai toisesta viettää näitä juhlapyhiä mahdollisesti yksin. Yhdellä puhelulla voi olla tosi iso merkitys. Sillä on.

Mun yksinolo ei johdu koronasta, vaan siitä, että lapsia saatuaan kaverit vetäytyivät ydinperheidensä pariin juhlapyhiksi. Kukaan ei halua mua mukaan.

Vierailija
76/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä väitän, että yksinäisyys on pahempaa, jos ei ole kumppania.

Ehdottomasti näin. Ihminen pärjää mitä vain, kun sen tietää olevan tilapäistä.

Vierailija
77/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä väitän, että yksinäisyys on pahempaa, jos ei ole kumppania.

Ehdottomasti näin. Ihminen pärjää mitä vain, kun sen tietää olevan tilapäistä.

Jep. Sitä ei tietenkään tajua, jos ei ole itse kokenut. Mutta oikeasti yksinäiselle kumppanin hetkellisen toisaallaolon valittaminen kuulostaa vähän siltä kuin lounaan skipannut suomalainen valittelisi kuolevansa nälkään jollekin kehitysmaan ihmiselle, jolla ei ole ruokaa koskaan.

78/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarikännit on aina ihan ok vaihtoehto.

Vierailija
79/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajele metrolla, sitten ratikalla ympäri kaupunkia. Bussillakin voi hurauttaa johonkin uuteen paikkaan. Eli maisemia pukkaa.

Vierailija
80/94 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajele metrolla, sitten ratikalla ympäri kaupunkia. Bussillakin voi hurauttaa johonkin uuteen paikkaan. Eli maisemia pukkaa.

Koska kaikki asuu Helsingissä?

Sori, mutta ehkä mädin idea vähään aikaa mennä altistaan itseään joukkoliikenteeseen ihan turhanpäiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi