Mitä tehdä jouluna yksin?
Olen siis 26v nainen ja vietän tämän joulun kuten pari edellistäkin yksin. En omasta tahdostani kylläkään, kavereita ei ole ja mies ei uskonnollisista syistä voi viettää joulua joten lähtee vanhemmilleen joulun ajaksi. Yleensä olen käynyt katsomassa jouluvaloja ja esityksiä, mutta nyt koronan takia ei sitäkään voi tehdä kun missään ei oikein järjestetä mitään. Ajatuksena oli jo käydä jotain noutoruokaa ja katsoa leffa, mutta ne olisi sitten vasta illalla. Mitä tekemistä keksisi päiväs ajalle?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luultavasti töllötän telkkaria verkkareissa koko joulun. Pyrin esittämään, ettei mitään joulua olekaan. Lenkitän koiraa, kuten normaalisti, mutta pyrin ehkä pysymään metsässä ja välttämään mahdollisimman paljon ihmisten valaistujen ikkunoiden näkemistä. Jos jostain saa tilattua pizzaa, varmaan syön sitten sitä, tai jotain muuta roskaruokaa. Yritän unohtaa koko joulun.
Voi harmi, kuulostaa siltä että et haluaisi viettää joulua yksin ? Mitä jos yrittäisitkin tehdä joulusta itsellesi oikein erityisen paljon omaan hyvinvointiisi keskittyvän ? Tekisit pitkiä lenkkejä, hankkisit ruokia, joista todella pidät, hoitaisit itseäsi pitkän kaavan mukaan eli kasvot, kädet, jalat jne, ostaisit itsellesi jonkin kivan lahjan, josta on iloa. Kysyy energiaa, tiedän, mutta kun saat homman käyntiin niin voit huomata, että onkin ihan hyvä juttu. Aika kuluu nopeasti ja olet tehnyt jotain hyvää itsellesi. Ja jos ymmärsin väärin, ja vihaat joulua, niin älä osta ensimmäistäkään jouluun liittyvää ruokaa ja ostat itsellesi talvilahjan, et joululahjaa. Äläkä avaa radiota tai telkkua ;). Hyvää joulua, tai ylimääräisiä vapaapäiviä sinulle kuitenkin.
Kiitti vinkeistä! Mä rakastan joulua, mutta vihaan viettää sitä yksin. En halua yrittää lavastaa itselleni mitään yksinäiseen kotiin, koska se saa mut vain surullisemmaksi. Mulla joulu ei tule mistään ulkoisesta, vaan rakkaista ihmisistä. Yksi asuvana aikaa kokkailuun, ulkoiluun ja itsensä hemmotteluun on muutenkin ihan riittämiin, joten se ei varsinaisesti erota joulua arjesta.
Täytyy vaan yrittää kestää. Ja sitten kohti yksinäistä uutta vuotta...
Voi kun voisit viettää uuden vuoden jonkun kaverin kanssa. Kyllä korona yhden kaverin sallii, ja aina voi pitää ne turvavälit. Mä jäin miettimään, että meillä on vaikka kuinka paljon yksin asuvia, ja myös yksinäisiä, ihmisiä. Miten ihmeessä ihmiset saisi kohtaamaan toisensa ? Tämä hiton koronakin tekee kaikesta vielä paljon haastavampaa. Muistakaa ihmiset soitella ystäville ja kavereille, etenkin niille jotka syystä tai toisesta viettää näitä juhlapyhiä mahdollisesti yksin. Yhdellä puhelulla voi olla tosi iso merkitys. Sillä on.
Mun yksinolo ei johdu koronasta, vaan siitä, että lapsia saatuaan kaverit vetäytyivät ydinperheidensä pariin juhlapyhiksi. Kukaan ei halua mua mukaan.
Toi on tavallista, vaikkakin tylsää. Joulu on usein perhejuhla, mutta uutta vuotta voidaan juhlia ja usein juhlitaan myös ystäviä mukaan kutsuen (tosin tämä vuonna ei paljoa sitenkään). Mä toivon sun kavereille hiukan uutta ajatusta siitä, että ei jätetä yksineläviä sivuun. Ja toivon sulle myös ihan uusia tuttavuuksia ja kavereita, koska et ole ainoa tuossa tilanteessasi. Tää ihmisten kohtaaminen on se juttu mihin pitäisi keksiä joku ratkaisu. Tsemppiä. Kohta alkaa päivä pidentyä ja mennään taas kevättä kohti !
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin erillaisia juustoja ja haen Alkosta viiniä. Sitten syön niitä ja loppuillasta itken humalassa. En ole vielä päättänyt itkun aihetta. Mulla on aina hienoja ideoita aiheeksi, mutta jotenkin vaan oon niin touhukas että tuppaa unohtumaan itkeminen😐
Toi ois myös mun suunnitelma, mutta olen paitsi yksin, myös paksuna :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin erillaisia juustoja ja haen Alkosta viiniä. Sitten syön niitä ja loppuillasta itken humalassa. En ole vielä päättänyt itkun aihetta. Mulla on aina hienoja ideoita aiheeksi, mutta jotenkin vaan oon niin touhukas että tuppaa unohtumaan itkeminen😐
Toi ois myös mun suunnitelma, mutta olen paitsi yksin, myös paksuna :D
❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajele metrolla, sitten ratikalla ympäri kaupunkia. Bussillakin voi hurauttaa johonkin uuteen paikkaan. Eli maisemia pukkaa.
Koska kaikki asuu Helsingissä?
Sori, mutta ehkä mädin idea vähään aikaa mennä altistaan itseään joukkoliikenteeseen ihan turhanpäiten.
No ei, kaikki ei asu Stadissa. Mutta jouluna aika moni lähtee Stadista pois, joten julkisissa voi etenkin ilta-aikaan olla hyvinkin rauhallista.
Jos saisin olla jouluna yksin, ottaisin kauan kaivatut kännit jouluaattona itse tehdyn jouluaterian ja joulusaunan päälle, hoilaisin joululauluja villasukat jalassa takan lämmössä umpituiterissa.
Yksin vietetty joulu kivana vaihteluna on tosi eri asia kuin pakosta yksin vietetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajele metrolla, sitten ratikalla ympäri kaupunkia. Bussillakin voi hurauttaa johonkin uuteen paikkaan. Eli maisemia pukkaa.
Sori, mutta ehkä mädin idea vähään aikaa mennä altistaan itseään joukkoliikenteeseen ihan turhanpäiten.
No ei, kaikki ei asu Stadissa. Mutta jouluna aika moni lähtee Stadista pois, joten julkisissa voi etenkin ilta-aikaan olla hyvinkin rauhallista.
Paitsi että dösät, spårat ja metro lopettavat liikennöinin joskus klo 18.
Stadin julkiset on kyllä tyhjillään, voi ajella huoletta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että dösät, spårat ja metro lopettavat liikennöinin joskus klo 18.
Mitä tekemistä keksisi päiväs ajalle? Kysyi ap, mutta jos ei asu stadissa, niin kai muuallakin bussit kulkee.
Ajelet autolla ja katselet ihmisten ikkunoista. Karkkia ja sipsiä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen kun sanoo olevansa yksinäinen niin aina se mies kuitenkin löytyy
Eihän ap sanonut olevansa yksinäinen vaan että viettää joulun yksin. Iso ero, jota sinä et selvästikään ymmärrä. Kyselee vaan ideoita että mitä kivaa vois tehdä eikä valittele yksinäisyyttään. Monella näkyy täällä olevan vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa.
Koristele metsänreunaan yllätyspuu, jossa minilahjoja löytäjälle, ja eläimille oma herkkupuu, jotain rasva-pähkinäpalloja, joita voi tehdä itsekin, ym.
Mitäs uusia mutta teemaan sopivia perinteitä keksitte, myös muille kuin perheille?
Hyvää joulua ✝️ hyviä ruokia raitista ilmaa ✝️ ❤️💕💕 iloa joulun hyviin päiviin ja kiitetään Jeesuksesta amen Hän toi meille rauhan .