Mitä tehdä jouluna yksin?
Olen siis 26v nainen ja vietän tämän joulun kuten pari edellistäkin yksin. En omasta tahdostani kylläkään, kavereita ei ole ja mies ei uskonnollisista syistä voi viettää joulua joten lähtee vanhemmilleen joulun ajaksi. Yleensä olen käynyt katsomassa jouluvaloja ja esityksiä, mutta nyt koronan takia ei sitäkään voi tehdä kun missään ei oikein järjestetä mitään. Ajatuksena oli jo käydä jotain noutoruokaa ja katsoa leffa, mutta ne olisi sitten vasta illalla. Mitä tekemistä keksisi päiväs ajalle?
Kommentit (94)
Entä sinun omat sukulaiset, missä ne on? Itse viettäisin niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Entä sinun omat sukulaiset, missä ne on? Itse viettäisin niiden kanssa.
Ei ole lähisukulaisia, kaksi ehkä mummin siskoista on elossa mutta en heitä edes tiedä kuin etunimeltä.
voi kamalaa, nainen joutuu olemaan yksin. jaksuja
Jos teillä olisi perhe mies jättäisi sinut silloinkin 🥲
Mies on tyly ja omahyväinen. Ja joulua voi viettää ilman uskontoakin.
Älä tee lapsia moisen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä ympärileikattu kulli?
Ei ole. Ihan suomessa syntynyt pieni uskonlahko on mihin kuuluu, eivät vietä synttäreitä, joulua tai muutakaan sellaisia.
Eli jehovan todistaja, mutta tässä nyt on jotain mätää. Jehovan todistajat eivät saa seurustella sellaisen kanssa, joka ei myöskin ole todistaja. Tässä ei ole mitään neuvotteluvaraa niissä piireissä, sen tiedän. Ja jos seurustelee ei todistajan kanssa, niin sitä ei katsota läpi sormien, vaan erotetaan koko lahkosta. Sen jälkeen vanhemmat eivät saa edes tavata poikaansa.
Viettäkää joulua ihan vaan täyttä häkää, ei se mies enää mikään oikea todistaja ole.
No ei olekkaan mikään oikea todistaja vaan Herrankansalainen. Miksi sillä uskonnolla nyt on niin tärkeä rooli tässä kun kyse oli siitä että mitä tehdä yksin jouluna? - AP
Piti ihan netistä kaivaa tietoa kyseisestä uskonliikkeestä. Mielenkiintoinen sekoitus jehova -ja vanhoillislestadiolaismeininkiä.
Niin, on sillä uskonnolla tärkeä rooli, ku se nyt on tässä tapauksessa paljon mielenkiintoisempi aihe kuin aina niin kliseinen yksinäinen joulu.
Ulkoilet, kokkaat, katsot telkkaria, luet kirjaa, teet kotihommia, teet etätöitä jne.
Vierailija kirjoitti:
Mies on tyly ja omahyväinen. Ja joulua voi viettää ilman uskontoakin.Älä tee lapsia moisen kanssa!
En aikonutkaan tehdä, en kenenkään kanssa koskaan ikinä mutta sekään ei taas tähän liity. Minun mielestä ei ole mitään omahyväistä käydä katsomassa vanhempiaan vaikka sitten olisikin joulunaika. Mies tekee omat päätöksensä elämässä ja minulla ei ole siihen mitään sanomista ja sama toisinpäin. Ei minua haittaa että mies lähtee muuanne.
Katso joululeffoja, kuuntele joulumusiikkia kynttilänvalossa, lue kirjaa, leivo jtn uutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ihan suomessa syntynyt pieni uskonlahko on mihin kuuluu, eivät vietä synttäreitä, joulua tai muutakaan sellaisia.
Uskooko Tapioon, kuten minä. Kuusta ei siis saa kaataa, koska uskonto kieltää, vaikka metsää låhes 350ha.
Vierailija kirjoitti:
Katso joululeffoja, kuuntele joulumusiikkia kynttilänvalossa, lue kirjaa, leivo jtn uutta
Leipominen on kyllä hyvä idea! Tattista toveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on tyly ja omahyväinen. Ja joulua voi viettää ilman uskontoakin.Älä tee lapsia moisen kanssa!
En aikonutkaan tehdä, en kenenkään kanssa koskaan ikinä mutta sekään ei taas tähän liity. Minun mielestä ei ole mitään omahyväistä käydä katsomassa vanhempiaan vaikka sitten olisikin joulunaika. Mies tekee omat päätöksensä elämässä ja minulla ei ole siihen mitään sanomista ja sama toisinpäin. Ei minua haittaa että mies lähtee muuanne.
Älä sitten rutise palstal että on yksinäinen joulu
Nainen kun sanoo olevansa yksinäinen niin aina se mies kuitenkin löytyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mainita yksinäisestä joulusta palstalla sen takia kun en aio tehdä koskaan lapsia? Mielenkiintoinen logiikka. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jehovan todistaja, mutta tässä nyt on jotain mätää. Jehovan todistajat eivät saa seurustella sellaisen kanssa, joka ei myöskin ole todistaja. Tässä ei ole mitään neuvotteluvaraa niissä piireissä, sen tiedän. Ja jos seurustelee ei todistajan kanssa, niin sitä ei katsota läpi sormien, vaan erotetaan koko lahkosta. Sen jälkeen vanhemmat eivät saa edes tavata poikaansa.
Viettäkää joulua ihan vaan täyttä häkää, ei se mies enää mikään oikea todistaja ole.
No ei olekkaan mikään oikea todistaja vaan Herrankansalainen. Miksi sillä uskonnolla nyt on niin tärkeä rooli tässä kun kyse oli siitä että mitä tehdä yksin jouluna? - AP
Siks kun täällä on aina pankko jankata joka epäoleellisuudesta ja tarttua jokaiseen sanaan ja vaatimalla vaatia selityksiä ja perusteluja. On olemassa ihan oma ihmislajinsa, jonka elämäntehtävä on todistaa vääräksi tai kyseenalaiseksi jokainen asia, jonka joku täällä sanoo tai kirjoittaa.
Tulin itse kurkkaamaan ketjuun, koska myös mulla yksinäinen joulu tulossa, ja ei omasta tahdosta. Häilyn edelleen kahden vaiheilla: Koitanko tehdä itselleni joulua tyhjään kotiin, vai koitanko vaan esittää, ettei sitä tänä vuonna ole ollenkaan? En ole varma, kumpi tuntuisi paremmalta/pahemmalta.
Suunnittele jokaiselle pyhälle pidempi kävelylenkkireitti valoisaan aikaan. Jotain missä näkisit tosiaan kauniita jouluisia kohteita, jos mahdollista. Nyt sinulla olisi aikaa kokata jotain pidemmän kaavan mukaan, ja käydä samoin suihkussa tai saunassa hemmotteluhoitojen kera kuten olikin jo ehdotettu.
Miksi tyytyä yhteen leffaan, kun voit suunnitella esim jonkun teeman ympärille kokonaisen maratonin eri päiville? Esim trilogiat tai pidemmätkin sarjat, lempparikomediasi/toimintaleffasi/romanttiset leffasi/draamasi, joululeffoja, jouluiseen henkeen animaatioita... Leffojen välissä sitten teet noita muita juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mainita yksinäisestä joulusta palstalla sen takia kun en aio tehdä koskaan lapsia? Mielenkiintoinen logiikka. :D
Ei vaan sen takia kun miehes on poissa ja ei haittaa että menee muualle jouluisin. Jos ei haittaa että menee muualle niin ei pitäisi haitata olla joulu yksin. Joten lopeta rutina.
Minä teen samoja asioita kuin viikonloppunakin. Käyn kävelyllä/hiihtämässä, luen, katson leffoja ja teen käsitöitä. Hyvän ruoan kera.
Tiedän pareja, joista yoinen ev.lut ja toinen jehovantodistaja. On lapsiakin yhdessä.