Olen menettänyt uskoni suomalaisiin äiteihin tämän palstan myötä
Tiedän, että joukossa tyhmyys tiivistyy, mutta kyllä tämä oikeasti on ihmiskunnan läpileikkaus ja täällä oikeasti elää ja sikiää naisia, jotka siirtävät omia asenteitaan lapsille. Kärjistetysti AV-mamma on
- Kyttääjä. Ihan sama, vaikka toinen ihminen ei vaikuta sinun elämääsi mitenkään, silti siitä pitää huolestua tai sitä pitää paheksua vain sen takia, että hän on jotenkin erilainen poiketen AV-mammasta.
- Suvaitsematon. Jos joku poikkeaa AV-mamman omista normeista, siihen suhtaudutaan vihamielisesti. Jos ei avoimen vihamielisesti, niin sitten kytätään tai puhutaan selän takana pahaa. Tämä erilainen ihminen ansaitsee kaiken huonon onnen, koska on... noh, erilainen. Ja erilaisuuden ei tarvitse edes olla mitään radikaalia (ihonväri, vammaisuus) vaan ihan pelkät luonteenpiirteet riittävät.
- Muiden epäonnesta nauttiva ja pahantahtoinen. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin toisen onni ja oma onni löytyy toisen epäonnesta.
- Kateellinen. Kaverin mies, kroppa, asunto... kaikki kelpaa!
- Riidanhaluinen. Kaikesta pitää päästä sanomaan ilkeästi. Varsinkin, jos se on sellainen ihminen, jolle ollaan kateellisia tai jonka onni ärsyttää.
- Itseriittoinen ja itseään korostava. Vaikka joillain menee ehkä paremmin, niin AP on kuitenkin akateemisesti koulutettu tai kosmopoliitti tai kokenut äiti tai mitä meriittejä sitä keksiikään.
- Epävarma. On helposti mustasukkainen esimerkiksi pornon katselusta ja kokee kaikki naiset jollain tapaa kilpakumppaneinaan.
- Kaksinaismoralisti. Kieltää mieheltään pornon katselun, mutta haaveilee itse toisista miehistä.
- Kyvytön näkemään omia virheitään. Kaikki on aina jonkun muun vikaa. Jos joku on oma vika, se todennäköisesti johtuu jostain, mitä joku muu on tehnyt, eli se on joka tapauksessa jonkun muun vika.
Ja nämä äidit sitten lisääntyvät ja kasvattavat lapsia....
Kommentit (32)
Ja suomalaisten isien läpileikkauksen näkee sitten hommaforumilla.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:21"]
Tää porukka täällä ei millään voi edustaa keskivertoa suomalaista.
[/quote]
Näin itsekin haluan ajatella. Itse olen tullut siihen lopputulokseen, että ihan kaikista fiksuimmat ihmiset eivät edes käy täällä. Perustelen näkökulmaani sillä, että kaikki koulutetuimmat, sivistyneimmät läheiset ystäväni eivät käy täälä palstalla, heitä ei todellakaan kiinnosta netin keskustelupalstat, muutenkin käyttävät tosi vähän ruutuaikaa tietokoneen tmv. ääressä, vähäisellä vapaa-ajalla ulkoilaan, ollaan perheen parissa, kokataan, vietetään illallisia ystävien kesken, urheillaan, luetaan, mökkeillään, matkustellaan jne ei vietetä aikaa netissä! Tämä todella yleistä siis hyvin korkeakoulutettujen ja/tai työelämässä pitkälle päässeden parissa, sitten ne joilla on vähän vaatimattomampaa työelämässä (suokaa anteeksi könkkö ilmaisu!) ovat niitä tuttavapiirissäni jotka viettävät paljon aikaa netissä. Siksi ajattelen, että netin keskustelupalstoilla ihmiset ovat yleisesti ottaen vähemmän koulutettuja, ei niin korkeassa asemassa työelämässä jne.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:57"]
Tiedän, että joukossa tyhmyys tiivistyy, mutta kyllä tämä oikeasti on ihmiskunnan läpileikkaus ja täällä oikeasti elää ja sikiää naisia, jotka siirtävät omia asenteitaan lapsille. Kärjistetysti AV-mamma on
- Kyttääjä. Ihan sama, vaikka toinen ihminen ei vaikuta sinun elämääsi mitenkään, silti siitä pitää huolestua tai sitä pitää paheksua vain sen takia, että hän on jotenkin erilainen poiketen AV-mammasta.
- Suvaitsematon. Jos joku poikkeaa AV-mamman omista normeista, siihen suhtaudutaan vihamielisesti. Jos ei avoimen vihamielisesti, niin sitten kytätään tai puhutaan selän takana pahaa. Tämä erilainen ihminen ansaitsee kaiken huonon onnen, koska on... noh, erilainen. Ja erilaisuuden ei tarvitse edes olla mitään radikaalia (ihonväri, vammaisuus) vaan ihan pelkät luonteenpiirteet riittävät.
- Muiden epäonnesta nauttiva ja pahantahtoinen. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin toisen onni ja oma onni löytyy toisen epäonnesta.
- Kateellinen. Kaverin mies, kroppa, asunto... kaikki kelpaa!
- Riidanhaluinen. Kaikesta pitää päästä sanomaan ilkeästi. Varsinkin, jos se on sellainen ihminen, jolle ollaan kateellisia tai jonka onni ärsyttää.
- Itseriittoinen ja itseään korostava. Vaikka joillain menee ehkä paremmin, niin AP on kuitenkin akateemisesti koulutettu tai kosmopoliitti tai kokenut äiti tai mitä meriittejä sitä keksiikään.
- Epävarma. On helposti mustasukkainen esimerkiksi pornon katselusta ja kokee kaikki naiset jollain tapaa kilpakumppaneinaan.
- Kaksinaismoralisti. Kieltää mieheltään pornon katselun, mutta haaveilee itse toisista miehistä.
- Kyvytön näkemään omia virheitään. Kaikki on aina jonkun muun vikaa. Jos joku on oma vika, se todennäköisesti johtuu jostain, mitä joku muu on tehnyt, eli se on joka tapauksessa jonkun muun vika.
Ja nämä äidit sitten lisääntyvät ja kasvattavat lapsia....
[/quote]täällä on itkekäs äiti, koneella ollut monta tuntia ja suunnittelee lähteä fillaroimaan. Lapsi on isällään. Tulee huomenna.
ap, kuvitteletko tämän palstan kirjoittajia oikeasti kattavaksi läpileikkaukseksi suomalaisista äideistä? Teksiitkö vaikka täältä kyselemällä tutkimuksen suomalaisista naisista, perheistä, arvoista? Tuntuisiko, että netin ääressä ovat tosiaan kaikenlaiset suomalaiset naiset?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:21"]
Tää porukka täällä ei millään voi edustaa keskivertoa suomalaista.
[/quote]
Näin itsekin haluan ajatella. Itse olen tullut siihen lopputulokseen, että ihan kaikista fiksuimmat ihmiset eivät edes käy täällä. Perustelen näkökulmaani sillä, että kaikki koulutetuimmat, sivistyneimmät läheiset ystäväni eivät käy täälä palstalla, heitä ei todellakaan kiinnosta netin keskustelupalstat, muutenkin käyttävät tosi vähän ruutuaikaa tietokoneen tmv. ääressä, vähäisellä vapaa-ajalla ulkoilaan, ollaan perheen parissa, kokataan, vietetään illallisia ystävien kesken, urheillaan, luetaan, mökkeillään, matkustellaan jne ei vietetä aikaa netissä! Tämä todella yleistä siis hyvin korkeakoulutettujen ja/tai työelämässä pitkälle päässeden parissa, sitten ne joilla on vähän vaatimattomampaa työelämässä (suokaa anteeksi könkkö ilmaisu!) ovat niitä tuttavapiirissäni jotka viettävät paljon aikaa netissä. Siksi ajattelen, että netin keskustelupalstoilla ihmiset ovat yleisesti ottaen vähemmän koulutettuja, ei niin korkeassa asemassa työelämässä jne.
[/quote] Oman kokemukseni mukaan tämä ei pidä paikkaansa, vaan täällä ilkeilevä "mamma" voi hyvinkin olla korkeasti kouluttautunut, itseään hyvinkin erinomaisena pitävä mieshenkilö. Sinulle syntynyt kuva perustuu varmaan osittain siihen, ettet yksinkertaisesti tiedä kaikkea tuttavistasi, sillä he eivät kerro kaikkea.
Eihän tää palsta edusta mitenkään keskivertoihmistä, vaikka aina niin halutaan ajatella. En löytänyt viimeisintä ketjua, jossa kyseltiin palstalaisten ikää, sukupuolta, siviilisäätyä. Itsekin olen lapseton nainen. Moni palstalle kirjoitteleva oli lapseton ja miehiäkin oli. Oma lukunsa ovat myös provoilijat, ei todella kannata uskoa ihan kaikkea mitä täältä lukee.
Toisin kuin 10 kirjoittaa, kyllähän täällä käy hyvinkin koulutettuja ihmisiä. Eivät vaan ehkä kirjoittele niihin kaikkiin "mikä on wt:tä" tai "naapurin äiti ärsyttää" -ketjuihin kuin ehkä korkeintaan kieli poskessa. Mutta täällä on myös välillä asia-aiheisia ketjuja, joihin saattaa tulla hyvinkin asiantuntevia kommentteja.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:19"]
Hämmentää oletus että kaikki täällä palstailevat ovat äitejä. Tai edes naisia.
[/quote]
Aivan, ja mua hämmentää myös tuo, että yhdistetään kaikkien mielipiteet valikoidusti (niitä empaattisia ja kannustavia, asiallista pohdintaa sisältäviä viestejä ei ikinä mainita kun puhutaan av-mammasta, vaikka niitäkin on vaikka millä mitalla)
Miten joku voi uskoa johonkin av-mammaan?
Kaikki eivät palstalla ole äitejä tai naisia. Eniten mua täällä ärsyttää ne pahvit, jotka tituleeraavat itseään äideiksi ja lapsi on sairas ja sen sijaan että soittaisivat lääkäriin tai menisivät suoraan lääkäriin, kyselevät täällä neuvoja. Voi meinaan lähteä lapsen henki sillä välillä kun ottaa vastusta tai sitten saa virheellisiä neuvoja.
Aina täällä on näitä uskonsa menettäneitä... Huhhei...Varmaan tekee samoja yleistyksiä kaikista miehistä/teinistä vastaavilla palstoilla.
Nyt ylös, ulos ja lenkille ja tapaamaan reaalimaailmaan ihmisiä, niin voit yllättyä taas. Tässä maassa on hienoja äitejä! (ja isiä myös, mutta sitähän kukaan ei kysenalaista koskaan)
Kannattaa keskittyä muihin asioihin kuin nettiin, jos alkaa muodostaa kuvansa todellisuudesta noin vahvasti nettikeskustelujen pohjalta.
Hassua, miten tähänkin ketjuun tullaan ylentämään itseään ja älykkyyttään, mutta ystävien kautta. "Minun erittäin läheiset, sivistyneet, korkeasti koulutetut, akateemiset ystäväni eivät ikinä vierailisi tällä palstalla, sillä he arvostavat älykästä seuraa ja kaikki heidän ystävänsä (MINÄ MUKAANLUKIEN) ovat äärimmäisen älykkäitä ja sivistyneen akateemisia..."
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:21"]
Tää porukka täällä ei millään voi edustaa keskivertoa suomalaista.
[/quote]
Ei voikaan. Lisääntymiskykyiset ja jo lisääntyneet suomalaiset naiset ovat niin harvassa, ettei heitä mitenkään voi lukea osaksi aitoa suomalaista keskivertokansaa.