Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2viikkonen vauva tärisee tosi usein, onko normaalia?

Vierailija
04.05.2014 |

Eka lapsi mulla.

Vaikuttaa joltain pakkoliikkeen tai kouristuksen tapaiselta, pelottaa =( Tekee monta kertaa päivässä nykyään tota. Kaveri sanoi että pissatessa saattaa lapsi "täristä", mutta oon nyt tarkkaillu vauvaa ja ei liity pissaamiseen nuo "kohtaukset" =( Ens viikolla neuvola mutta ei jaksais oottaa sinne asti

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita synnärille. Ne pyytää sut sinne vauvan kanssa käymään, jos ovat huolissaan. Helpoin tapa mielestäni hoitaa aisa nyt samantien. 

Vierailija
62/68 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin yksi lapsi viidestä on tärissyt, aloitti jo synnytyssairaalassa ja tekivät useaan otteeseen erilaisia verinäytteitä ja ottivat aivoistakin kuvan. Eli AINA voi olla myös vakavasta asiasta kyse.

On turhaa alkaa stressaamaan asiaa, voi vaikuttaa negatiivisesti myös maidoneritykseesikin mutta MINÄ soittaisin ja tarkistaisin asian nyt tai ainakin kysyisin mitä voisin tutkia lapsessa kotona ja laittaa muistiin neuvolakäyntiä varten.

Ihan asiallinen ote tuohon ja lapsi näytille, älä silti pelkää kun et tiedä mitä edes pelätä. Me sitten loppupelissä käytiin fysioterapeutillakin usean kuukauden jälkeen kun lapsi vaan jatkoi täristelyä ja oltiin valvonnassa mutta täristelyt meni sitten ohi ja tällä hetkellä ihan terve lapsi. Tosin on muutenkin kypsymättömyyttä ikätasoon nähden puheessa niin saattaa olla lukihäiriö ja tuo täristely voi olla sitten tulevaisuudessa uudestaan käsittelyssä.

Soitat vaikka neuvolakortissa olevaan äkillisiis sairastelukohtaus- numeroon. Minusta tuollainen että kotona huomaat että lapsen tilassa joku asia menee negatiiviseen suuntaan niin se kannattaa tutkituttaa ja varmistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärisee myös unissaan, silmät on mun käsittääkseni ihan normaalit, vauva on vielä aika passiivinen eli ei kannattele päätä eikä paljoa heiluta raajoja, mun hymyyn/jutteluun kuitenkin vastaa. Täysimetän ja vauva syö ihan hyvin.

Soitin valtakunnalliseen terveysneuvontaan ja ne käski viedä vauvan päivystykseen =( Itken nyt kun tätä kirjotan, pelottaa niin paljon. Ja kai mä sitten olen tyhmä kun täältä kyselin mutta ajattelin että täälä on kokeneita äitejä. Ekan vauvan kans kaikki niin uutta. -ap

Vierailija
64/68 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hysterisoi vaan menet päivystykseen, siellä asia selviää. Ei se, että noin pienen kanssa joutuu päivystyksessä käymään tarkoita että vauvalla olisi joku iso ongelma. Parempi vaan tarkistaa asia! Tsemppiä ja rauhoitu!

Vierailija
65/68 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:56"]

Tärisee myös unissaan, silmät on mun käsittääkseni ihan normaalit, vauva on vielä aika passiivinen eli ei kannattele päätä eikä paljoa heiluta raajoja, mun hymyyn/jutteluun kuitenkin vastaa. Täysimetän ja vauva syö ihan hyvin.

Soitin valtakunnalliseen terveysneuvontaan ja ne käski viedä vauvan päivystykseen =( Itken nyt kun tätä kirjotan, pelottaa niin paljon. Ja kai mä sitten olen tyhmä kun täältä kyselin mutta ajattelin että täälä on kokeneita äitejä. Ekan vauvan kans kaikki niin uutta. -ap

[/quote]

Miksi edelleen kirjoitat? Miksi et ole jo laittamassa lapselle ja itselleesi ulkovaatteet päälle ja lähde sinne päivystykseen? Ei ole tyhmää kysyä, mutta on tyhmää jättää toteuttamatta neuvoja. Sulle on nyt moni sanonut että lähe sinne päivystykseen, mikset ole jo matkalla?????

Vierailija
66/68 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:04"]

[/quote]

Miksi edelleen kirjoitat? Miksi et ole jo laittamassa lapselle ja itselleesi ulkovaatteet päälle ja lähde sinne päivystykseen? Ei ole tyhmää kysyä, mutta on tyhmää jättää toteuttamatta neuvoja. Sulle on nyt moni sanonut että lähe sinne päivystykseen, mikset ole jo matkalla?????

[/quote]

Kamalaa syyllistämistä! Tuskin tuo asia nyt niin tunnin päälle on. Tsemppiä ap!

Vierailija
67/68 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:04"]

[/quote]

[/quote]

Kamalaa syyllistämistä! Tuskin tuo asia nyt niin tunnin päälle on. Tsemppiä ap!

[/quote]

Ei meistä kukaan täällä palstalla voi tietää onko tunnin päälle vai ei. Siksi asian tulee arvioida sairaanhoitaja/lääkäri joka näkee lapsen ja voi ottaa tarvittavat verikokeet, aivosähkökäyrät jne. 

Vierailija
68/68 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan