Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies veti sunnuntairaget kun ajoin tyhjällä kumilla kotiin

Vierailija
13.12.2020 |

N. 5 km päästä kotoa puhkesi autosta kumi, eikä ollut kännykkää tietenkään just tällä kertaa mukana.
Ajattelin että kai sillä voi kotiin nilkuttaa, en todellakaan rupea tuolla loskassa tien poskessa edes suunnittelemaan jotain kuminvaihtoa. Eikä apuakaan pystynyt hälyttämään.

Mies sitten kotona ihan raivona, olisi kuulemma pitänyt vaihtaa heti koko kumi. Joopa joo, ala nyt käsiä likaamaan ja olemaan ties minkä rekkapenojen tuijotuksen kohteena tien varressa.

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokaiseen kaskovakuutukseen sisälly nykyään ilmainen tiepalvelu/hinaus. Ihan turha itse vaihtaa rengasta tai pilata vannetta ajamalla tyhjällä renkaalla. Senkus soittaa vakuutusyhtiöön että tulkaapas hakemaan. Näin tehnyt itsekin jo kahdesti kun kerran puhkesi rengas ajossa ja kerran oli tyhjentynyt työpaikalla päivän aikana. 

Jos maksaa vuosien mittaan tuhansia euroja kalliista vakuutuksista niin kannattaa käyttää niitä edukseen. Siksihän niistä maksetaan.

Toisaalta jos ei ole peukalo keskellä kämmentä voi hoitaa asioita itse. Vararenkaan vaihto ei ole mikään amerikantemppu, edes naisen tekemänä. Sitäpaitsi hinausautoa voi joutua jonnekin hornantuuttiin odottamaan hyvinkin kauan. Pahimmassa tapauksessa kun se rengas puhkeaa kaikkein epäkäytännöllisimmällä hetkellä. Ei ole kivaa istua autossa odottamassa apua vaikka viittä tuntia. Kun sen vararenkaan vaihtaisi itse puolessa tunnissa.

Kovin monessa uudemmassa autossa ei ole enää vararengasta nykyään. Pelkkä paikkausvaahto mikä ei auta jos rengas on jo tyhjä. 

Siinä paikkausvaahto purkissa on myös se ponneaine, eli kyllä se autonkin rengas ainakin auttavasti sillä täyttyy. Ohjeen mukaanhan pullo tyhjennetään renkaaseen ajetaan varovasti joitakin kilometrejä, jotta litku leviää koko renkaaseen, ja rengaspaineet tarkistetaan parin kymmenen kilometrin jälkeen.

Vierailija
162/166 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei soitto olisi ollut mahdollinen, olisin ajanut auton esim. tienreunaan ja kävellyt siitä kotiin apua pyytämään. Toki en kävelisi missään motarilla, mutta noin muuten 5km on lyhyt matka.

Nainen tiereunassa auton kanssa olisi varmasti pysäyttänyt jonkun avuliaan henkilön auttamaan asiassa. Ihmiset on selviytyneet tässä maailmassa jo aika pitkään ilman matkapuhelimia, joten kyllä AP:nkin olisi pitänyt kyetä tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokaiseen kaskovakuutukseen sisälly nykyään ilmainen tiepalvelu/hinaus. Ihan turha itse vaihtaa rengasta tai pilata vannetta ajamalla tyhjällä renkaalla. Senkus soittaa vakuutusyhtiöön että tulkaapas hakemaan. Näin tehnyt itsekin jo kahdesti kun kerran puhkesi rengas ajossa ja kerran oli tyhjentynyt työpaikalla päivän aikana. 

Jos maksaa vuosien mittaan tuhansia euroja kalliista vakuutuksista niin kannattaa käyttää niitä edukseen. Siksihän niistä maksetaan.

Toisaalta jos ei ole peukalo keskellä kämmentä voi hoitaa asioita itse. Vararenkaan vaihto ei ole mikään amerikantemppu, edes naisen tekemänä. Sitäpaitsi hinausautoa voi joutua jonnekin hornantuuttiin odottamaan hyvinkin kauan. Pahimmassa tapauksessa kun se rengas puhkeaa kaikkein epäkäytännöllisimmällä hetkellä. Ei ole kivaa istua autossa odottamassa apua vaikka viittä tuntia. Kun sen vararenkaan vaihtaisi itse puolessa tunnissa.

Kovin monessa uudemmassa autossa ei ole enää vararengasta nykyään. Pelkkä paikkausvaahto mikä ei auta jos rengas on jo tyhjä. 

Yleensä niissä tulee painepatruuna renkaan täyttöä varten tai sitten pieni sähköpumppu renkaan täyttöön. Eihän sillä pelkällä paikka-aineella muuten mitään tee siellä tienposkessa.

Tulee toki mutta itsellä ainakin joka kerta revennyt rengas sen verran että aine tulee vain pihalle. 

Vierailija
164/166 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan et pysty ajamaan 5 km tyhjällä renkaalla. Hyvä jos pystyt ajamaan 50 m. Eli paskapuhetta ja huonosti rakennettu provo. Ellei kyseessä ole run flat rengas ja jos on niin ei tuossa sitten ole mitään ongelmaa. Sillä voi aivan hyvin ajaa tyhjänä.

Vierailija
165/166 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teit, noin minäkin tein. Tosin valehtelin miehelle, että rengas puhkesi puolen kilometrin päässä kotoa, vaikka oikeasti ajoin joitain 7 km.

Saman tein itse... ehkä vähän pahemman vielä. Öljyvalo syttyi palamaan 15km ennen kotia. Sanoin, että syttyi vajaa puoli kilometriä ennen kotia (siitäkin hirveä huuto). No, ei ollut kännykkää, enkä kävelemään lähtenyt.

Vierailija
166/166 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teit, noin minäkin tein. Tosin valehtelin miehelle, että rengas puhkesi puolen kilometrin päässä kotoa, vaikka oikeasti ajoin joitain 7 km.

Saman tein itse... ehkä vähän pahemman vielä. Öljyvalo syttyi palamaan 15km ennen kotia. Sanoin, että syttyi vajaa puoli kilometriä ennen kotia (siitäkin hirveä huuto). No, ei ollut kännykkää, enkä kävelemään lähtenyt.

Se onkin kiva kun tule 10 000 € moottorinvaihto pelkästään laiskuuden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä