Haluan isot pakarat!
Hei kaikki muhkuraisista selluliittitakamuksista kärsivät, kadehdin teitä! Itselläni selluliitti menee vatsaan, ihon alle kertyy rasva ja appelsiini-iho tuohon vatsalle :(. Nyt olisi yrityksenä saada pakaroihin kokoa muuten, olen ylipainoinen lattaperse. Olisiko antaa vinkkejä, millä onnistuisi? Käytössä on kuntosali, vaikka mitä kotiharjoitehärpäkkeitä ja mahdollisuus ryhmäliikuntaan. Mikä laite salilla olisi hyvä, millainen toistomäärä sopiva?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:05"]
Aloitappa vaikka sillä, että luet nää, kolme osaa :
http://lihastohtori.wordpress.com/2012/04/26/peppu/
Sit toteuttaan.
[/quote]
ei se tollai toimi. noi on kirjotettu jo pitempään harrastaneille eikä suinkaan alottelijoille. alottelijan täytyy mennä ensiksi läpi alottelijoiden jutut ja kun ne on tehty, niin sitten voidaan alkaa miettimään, että mitäs nyt. jos siinä vaiheessa perseen kasvatus vielä kiinnostaa, niin sitten ehkä.
[/quote]
Miten sitten pitäisi aloittaa? Painoja olen jonkin verran nostanut tyyliin sen verran, että jaksan tehdä 6 - 12 puhdasta toistoa. Pohjeprässissä olen vetänyt niin paljon kun laitteella on lähtenyt (ei tainnut olla ihan hurjimmasta päästä kuitenkaan se laite), mutta en ole nähnyt missään mitään tuloksia ja olen lakannut yrittämästä. Ruokahalu painoharjoittelun jälkeen on ihan valtava, joten voisiko siitä päätellä, että treeni on kuitenkin johonkin tehonnut? Kuinka monta viikkoa ja kuinka monta kertaa viikossa puntteja pitäisi nostella, että huomaisi jotain?
[/quote]
eipä ne tulokset silmissä kasvaan tulekaan. koita vaan totuttautua siihen, että sä joudut tekemään oikeasti töitä sen unelmaperseesi eteen. alottelijoiden ohjelma on aina sama, jollet sä sitten ole loukkaantunut/valtavan ylipainoinen/joku muu syy ettet sä voit tehdä sitä. googlettamalla löytyy varmasti. siitä on eri muunnelmia, mutta idea on aina sama. sen tunnistaa siitä ettei siinä ole laitteita tai pieniä vihreitä painoja vaan tanko. eikä siinä ole esim jalkapäivää vaan sä teet koko kropan joka kerta. sulla kun ei ole alussa vielä mitään ongelmakohtaa vaan sun koko kroppa on se ongelma. eli se pitää saada tarpeeksi vahvaksi ensin, jotta sä voit alottaa treeniin. joten sä treenaat koko kroppaasi kokonaisuutena. penkki, kyykky, maastaveto jne on ne jutut mitä siitä pitää löytyä. tota sä sitten nylkytät niin kauan kun sä kehityt sillä. eli ehkä tommoset 3-6kk. sä voit tietysti harkita personal treineriä avuksesi alkuun. saman ohjeman se antaa sulle kuitenkin, mutta se opettaa miten noi tehdään ja potkii perseelle, kun laiskottelet.
[/quote]
En ole varsinaisesti loukkaantunut, mutta kärsin monenmoisesta vaivasta. Lihakset tutisee herkästi ja käytän joitain lihasheikkoutta aiheuttavia lääkkeitä. Yksi saliohjelma minulle on tehty, tosin siinä oli vaan muutama liike ja siitä puuttui sellainen henkilökohtaisiin ongelmiin pureutuminen, jota olisin kaivannut.
[/quote]
moni pt ei tosiaan paljoa osaa auttaa, jos asiakkaalla on joku ongelma vaikka ne tapaukset on juuri niitä mille pt:stä olisi isoin apu. sun tapauksessa mä veikkaisin, että sun kannattaisi aloittaa juttelemalla lääkärisi kanssa. se on kuitenkin erikoistunut just noihin sun juttuihisi ja se on varmaan paras kertomaan miten tehdä tai mitä ottaa huomioon treenatessa. se osaa ehkä myös kertoa jos joku pt/fysioterapeutti olisi tarpeeksi päteävä ohjaamaan sua. ja sen sijaan, että sä vaan tupsahdat sen pakeille ongelmasi kanssa, niin voisi olla hyvä esim laittaa sähköpostilla hyvissä ajoin etukäteen mistä aiot jutella, jotta sillä on paremmin aikaa miettiä vaihtoehtoja. yleensä sillon saa parempia neuvoja.
Jos kyykkäät niin kyykkää sumoasennossa. Samoin maastaveto sumona. Rasittaa pakaralihasta paremmin.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:44"]
Jos kyykkäät niin kyykkää sumoasennossa. Samoin maastaveto sumona. Rasittaa pakaralihasta paremmin.
[/quote]
siis mikä tämä asento on?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:43"]
Kyykyissä on se huono puoli, että ne keräävät lihasta myös etureisiin. Toki sellaisille, joilla jalat on ohuet, se on hyväkin asia, mutta esim. minä haluaisin lisää muotoa peppuun, mutta en kaipaa yhtään lisämassaa reisiin. Mulle kertyy aika helposti lihasta jos alan kunnolla treenata.
Varaudu siihen, että jos alat treenata alakroppaa kovin intensiivisesti, saat helposti kaveriksesi pohjekrampit. Muista magnesium ja runsas veden juonti!
[/quote]
Ainoat todella erottuvat lihakseni ovat jo valmiiksi etureisien lihakset... Onkohan mahdollista, että ne kuormittuu väärän kävelyasennon johdosta kaikessa liikunnassa enemmän ja olen siksi lattaperse? Liikun kuitenkin melkoisen paljon ja missään se ei näy...
[/quote
Hyvin mahdollista. Mulla on hyvä peppu ja takareidet luonnostaan. Etureiden lihaksia ei juurikaan, vaikka treenannu oon. Mulla on rakenteellisesti jalat tosi yhdessä, eli että ne lähtee lantiosta tosi lähekkäin ja "thigh gap"istä on turha haaveilla. Onko sulla sit jalat tosi erillään rakenteellisesti?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:44"]
[/quote]
siis mikä tämä asento on?
[/quote]
Löytyy googlella oikein hyvin.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:43"]Kyykyissä on se huono puoli, että ne keräävät lihasta myös etureisiin. Toki sellaisille, joilla jalat on ohuet, se on hyväkin asia, mutta esim. minä haluaisin lisää muotoa peppuun, mutta en kaipaa yhtään lisämassaa reisiin. Mulle kertyy aika helposti lihasta jos alan kunnolla treenata.
Varaudu siihen, että jos alat treenata alakroppaa kovin intensiivisesti, saat helposti kaveriksesi pohjekrampit. Muista magnesium ja runsas veden juonti!
[/quote]
mulla kans ongelmana liian isot etureidet. Mitä tehdä että vain pakarat ja takaa reidet kehittyisi?
Mä en oikeasti tiedä itkeäkö vai nauraa näiden ohjeiden kanssa:/ Älä usko mitä netistä luet ap, vaan palkkaa pt jolla koulutus toisin kuin näillä itseoppineilla "asiantuntijoilla". Seassa on asiaakin, mutta sitten on ihan sitä itteään myös.
Jos nyt yleisesti jotain sanoisin niin lihaskestävyydestä lähdetään liikkeelle eli painot max 40% maksimista (eli siitä millä saat yhden puhtaan toiston) ja sarjat yli 15 toistoa. Tästä 2-3 kk päästä voit siirtyä voimapyramidin seuraavalle tasolle. Optimaalisin kehitys tapahtuu kun painot, toistomäärät, palautusajat, ravinto ja lepo oikeat. Älä usko mitä av:lta luet, enemmän kuin joka toinen kirjottelee täällä mitä sattuu.
Yksi pt:n ohjaus maksaa 50-100€, säästät sillä paljon aikaa ja rahaa kun et joudu hinkuttelemaan siellä salilla kuukausitolkulla vähän silleen sun tälleen.
Pt-opiskelija
Hiero sitä vessapaperilla. Palstan av-mammoille se on ainakin auttanut.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:43"]
Kyykyissä on se huono puoli, että ne keräävät lihasta myös etureisiin. Toki sellaisille, joilla jalat on ohuet, se on hyväkin asia, mutta esim. minä haluaisin lisää muotoa peppuun, mutta en kaipaa yhtään lisämassaa reisiin. Mulle kertyy aika helposti lihasta jos alan kunnolla treenata.
[/quote]
Ainoat todella erottuvat lihakseni ovat jo valmiiksi etureisien lihakset... Onkohan mahdollista, että ne kuormittuu väärän kävelyasennon johdosta kaikessa liikunnassa enemmän ja olen siksi lattaperse? Liikun kuitenkin melkoisen paljon ja missään se ei näy...
[/quote]
On mahdollista. Täällä entien lattaperse. Etureidet on edelleen isohkot mutta olkoot. Prässissä pitää huolehtia että jalkojen asento on oikea (pystyprässissä säädettävä levy) ja nopeutta pitää olla kun lähtee työntämään niin jää reidet pois ja pakaran saa käyttöön. Lisäksi painoa pitää olla ihan perkeleesti, että reisilihas ei jaksa enää yksin. Sitten kun pakarat saatu toimintaan niin lantionnostoja, takapotkuja yms pakaraliikkeittä ja aina pitää muistaa nopeus, kunnon rasitus, ei pitkiä sarjoja.
[/quote]
Olen saanut hyviä ohjeita. Kiitos niistä. Yritän nyt aloitella sillä, että keskityn tekemään liikkeet pakaroilla.