Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastaisitko puolisoasi jos hän olisi sinulle taakka?

Vierailija
05.04.2014 |

Mietin, millaista rakkaus pitkässä suhteessa on tai pitäisi olla. Pitääkö puolisoiden tuoda yhtä paljon "hyötyä" talouteen? Mitä jos toinen tienaa vähemmän, pitääkö hänen sillon tehdä kotitöitä enenmän? Mitä jos itse tekisit töitä lähes vuorokauden ympäri saadaksesi yhteiseen kotiin rahaa (siis asuntolainaan,lasten harrastuksiin, perheen matkoihin ym) ja puolisosi tekisi oman työnsä vain minimipanostuksella, hutiloiden? Esim saisi potkut töistä koska tekee hommat huonosti? Tai ei tekisi omaa osuuttaan kotitöistä? Kuuluuko tällaista puolisoa rakastaa yhtä lailla, vai onko oikein hylätä hänet (vaihtaa toiseen) koska ei tee omaa osuuttaan asiasta. Työpaikallahan tuollainen työntekijä vaihdettaisiin pian tuottavampaan, mutta entä avioliitossa? Kuuluuko rakkauden kestää tuo, vai voiko vaihtaa tuottavampaan työntekijään eli puolisoon joka tuo yhteiseen kotiin yhtä lailla hyötyä kuin mitä itse?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan. T. Timo T.A. Mikkonen

Vierailija
2/9 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se taakaksi tee, jos vain tienaa vähemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tänään Prismassa, kun nainen työnsi rullatuolissa ilmeisesti aviomiestään. Mies oli ollut ilmeisesti jossakin onnettomuudessa ja saanut aivovaurion. Oli selvää, että ei juurikaan tajunnut enää mistään mitään. Kädet ja ilmeet menivät täysin holtittomasti. Miten kauan sitä jaksais itse?

Vierailija
4/9 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tienaa vähemmän, pitäisikö silloin tehdä enenmän kotitöitä? Etenkin jos vähennän tienaaminen johtuu sitä että tekee vähemmän tunteja?

Vierailija
5/9 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei ole velvollisuus. Jos on niin tuskin ainakaan aitoa rakkautta..

Vierailija
6/9 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen ja yrityksen lähtökohdat ovat aivan erilaiset. Yritys ei alun alkaenkaan rakasta työntekijöitään, joten heidät on myös helppo potkia sitten pihalle, kun tarve on.

Vierailija
7/9 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei ole vain tunne, vaan ennen kaikkea tekoja ja uhrautumista toisen hyväksi.

Vierailija
8/9 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:36"]Minä rakastan. T. Timo T.A. Mikkonen[/quote]

Tarkoitat varmaan Nina Mikkonen, Timo T.A.:n vaimo ja omaishoitaja.

Vierailija
9/9 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. ei taida tietää mitä aito rakkaus on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi