-> Bändejä, joita vihaat. <-
Laitetaan tähän ketjuun bändejä, joita sinä vihaat, ja syy vihaamiselle. Minä aloitan.
Leevi and the Leavings - se oli ihan okei 1980-luvulla, mutta nyt joudun kuuntelemaan sitä työpaikan pakollisesta keskusradiosta joka työpäivä, ja monta kertaa päivittäin.
Zen cafe - sama syy kuin edellä. Ja lisäksi vielä Samuli Putron jollottava, tylsä ääni, ja se, että bändi on ainakin 10 vuotta tahkonnut kaikki levynsä täyteen yhtä ja samaa biisiä yhdellä ja samalla kaavalla.
Juice Leskisen koko tuotanto - kuuntelin ne puhki jo vuosia, vuosia sitten, mutta nyt vihaan... Syy: liika on aina liikaa. Työpaikan keskusradio soittaa Juicea jatkuvasti.
Meidän työpaikallamme eivät työntekijät voi vaikuttaa pakollisen keskusradion musiikkisisältöön, sen päättävät pomot, ja luottamusmies ei ole kiinnostunut tarttumaan koko aiheeseen. Hän kalakaveeraa mieluummin pomojen kanssa.
Kommentit (147)
Kiitos tämän ketjun, muistin vihaavani Lauri Tähkää (kuinka saatoin unohtaa?) ja Cheekiä.
Vihaan myös kappaletta, joka soi jossain vaiheessa paljon radiossa: siinä laulettiin "monitorit huutamaan". En tiedä esittäjää, enkä haluakaan tietää. Puistatus.
Tarkennetaan nyt vielä, että en tietystikään "vihaa" näitä muusikoita ihmisinä. Esiintyjinä ärsyttävät, ja heidän musiikkiaan vihaan.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:11"]
Beatles. Varsinkin 70-luvun tuotanto.
[/quote]
Ihanaa, mä niin komppaan sua! Beatles on pyhä lehmä, jota ei saa sanoa inhoavansa.
Minä aloin tykätä Beatlesistä kun luin Mauri Kunnaksen Piitles -kirjan :D Oikeasti, se on NIIN hyvä. Ja kuulemma todenmukainen.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:44"]
[/quote]
The Beatlesilla ei ole 70-luvun tuotantoa.
[/quote]
Niiden vika levy on julkaistu 1970.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 14:58"]
[/quote]
Ihanaa, mä niin komppaan sua! Beatles on pyhä lehmä, jota ei saa sanoa inhoavansa.
[/quote]
Mutta kun bändi hajosi jo vuonna 1970. :D 1970-luvun tuotanto oli vanhojen biisien uudelleen paketointia. Ehkä kyseessä on fani, jonka mielestä 60-luvun tuotantoa ei olisi saanut julkaista uudelleen? :D
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 15:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo, mutta sekin oli oikeasti tehty jo vuonna 1969. ;)
Beatles ja Madonna on mun inhokit. En kumpaakaan vihaa sentään, mutta ei niitä viitsi kuunnellakaan. Beatlesin viimeisin tuotanto on lähes kuvottavaa, oli se nyt sitten 60- tai 70-luvulta.
Apulanta, klamydia, raaka-aine, petri nygård, cheek
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 15:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo, mutta sekin oli oikeasti tehty jo vuonna 1969. ;)
[/quote]
Täyttä paskaa yhtä kaikki. :)
Jesse Kaikuranta, Jannica B, Jippu, Neon2 ja varsinkin se "mannapuuroa ja mansikkaa" ällötys..
Happoradio, Zenkkarit, YUP, Sir Elwoodin hiljaiset värit. Tekotaiteellista!
Kaikki metalli, hyisss. Esim. Stamina. Miksi Suomessa kuunnellaan niin paljon metallia, vanhat naisetkin?? Ei sillä että esim räppi ois parempaa...
itse inhoan myös Anna Abreun musiikkia syvästi.
Onhan noita inhokkeja, mm. suurin osa suomiräppi- ja suomireggaebändeistä, esim. Petri Nygård, Nopsajalka, Cheek, Jare ja VilleGalle ym. Sitten sellainen vaikeasti kuunneltava hard core-meininki, kuten Radiopuhelimet ja Kumikameli on perin sietämätöntä. Suomalainen punk ei myöskään muutamia poikkeuksia lukuunottamatta uppoa, vastenmielinen niin musiikillisesti kuin asenteellisesti on esim. Pää Kii. Heviosastolta liian ärsyttävä on ainakin Stam1na. Iskelmäpuolella taas on mitäänsanomattomuuden suuri ja syvä suo, mutta mitään superinhokkia ei ehkä sieltä löydy.
Ulkomaisista unohdan melkein aina ne, joita inhoan, mutta mainittakoon nyt vaikkapa sellainen sietämätön hipsteriulina, sitä en kykene kuuntelemaan.
Sunrise Avanue. Ei voi käsittää.
kaikkien bändien kaikki sellaiset biisit, joissa on keksitty yksi hyvä kohta ja sitten aivan järkyttävän paska biisi tehdään sen ympärille eli kaikki Jenni Vartiaisen henkäilyt, Arttu Wiskarin plaaplaaplaa, Jukka Pojan uudempi tuotanto sekä Samuli Putron monotoniset yksinpuhelut.
Jukka Pojasta vielä sen verran, että tuotannon taso laski aivan järjettömästi kun jätkä lopetti aineiden käytön. Nyt on sitten tullut näitä sarjassamme Siideripissis-biisejä
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:39"]
Sunrise Avanue. Ei voi käsittää.
[/quote]
Sori, avenue tietenkin.
Yö, Mamba, Maija Vilkkumaa, Apulanta, Cheek, Haloo Helsinki, Chisu, Jippu, YUP, Zen Cafe, Sunrise Avenue, Happoradio, Jukka Poika...
Nickelback.
Mamba. Paskaa.
Sunrise avenue. Paskaa.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:00"]
Sunrise Avenue. Ei varmaan kaipaa selitystä.
[/quote]
Itseasiassa kaipaa.
[/quote]
Okei. Laulajalla on ihan maitonaaman ääni - kuulosti maitonaamalta jo kauan ennen kuin olin kyseisen tyypin pärstää nähnytkään. Musiikki on täysin mitäänsanomatonta lällylälly-rokkia, ja bändi on olevinaan jotenkin niin kalifornialaista, vaikka näyttävät olevan kotoisin ihan Helsingistä vaan.
Feikki, lälly bändi, jonka musiikissa ei ole mitään originaalia, mitään uutta, mitään mielenkiintoista tai innovatiivista. Minun mielestäni tässä on ihan riittävästi inhoamista.