Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä Turussa kiehtoo?

Vierailija
03.05.2014 |

Vastailkaa molemmat: turkulaiset ja ei-turkulaiset.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meren rannalla Turku on. Tuskin ruotsinlaivat lähtisivät Turusta, jos ei täältä meriteitse pääsisi pois. Faktoja on vaikea väärentää, vaikka sinä et nyt sitä merta yleensä näekään.

Vierailija
22/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:55"]

Sopivan kokoinen kaupunki. Jokiranta, isot puistot keskustassa, tori ja siellä nimenomaan "maalaismyyjät", Ruissalo. Olen aina asunut Turussa ja minulle on vierasta tuo mainittu itsekkyys ja ylimielisyys.

[/quote]

samaa mieltä. Olen syntyperäinen turkulainen, mutta asunut välillä vuosia sekä ulkomailla että muualla suomessa. En todellakaan allekirjoita väitettä itsekkyydestä tai ylimielisyydestä. Turussa saa todella aurinkoista ja hyvää palvelua jos itse käyttäytyy niin - niin metsä vastaa kuin mitä sinne  huudetaan :)

[/quote]

No aika ylimielinen on vastineesi minulle, tuntemattomalle ;D Hyvää palvelua olen saanut, useimmiten. Eikä käytöksessäni  varmasti ole moitittavaa. Ja vaikka tympeän ihmisen kohtaisinkin, ei oma metsäni kaikuna vastaa, vaan osaan suhtautua asiallisesti erilaisiin ihmisiin. Kyse oli ihan muusta. Liikumme eri piireissä ilmeisesti. Hyvää kevättä Sinulle! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:14"]

Mutta meren rannalla Turku on. Tuskin ruotsinlaivat lähtisivät Turusta, jos ei täältä meriteitse pääsisi pois. Faktoja on vaikea väärentää, vaikka sinä et nyt sitä merta yleensä näekään.

[/quote]

Kuka tässä mitään faktoja on kieltänyt, vitun peelo?

Vierailija
24/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta, että Turussa voisi asua näkemättä merta.

Vierailija
25/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:21"]

[/quote]

Meillä on sitten tuo joki enemmänkin pääosassa.

Vierailija
26/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:21"]

[/quote]

Näin on. Melkein sama, kuin väittäis, että Naantalissakin on meri piilossa. 

Vierailija
27/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:19"]

Kuka tässä mitään faktoja on kieltänyt, vitun peelo?

[/quote]

Peelo ei ole turkua eikä raumaa eikä muutakaan tuntemaani lounaismurretta, joten sinun täytyy nyt kääntää minulle, mitä tarkoitat. Kirosanat voit sitten jättää heti pois, peelo. Minä en arvosta kiroilevia ihmisiä sitten ollenkaan enkä kuuntele, mitä sellaisella on sanottavaan.

Vierailija
28/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:55"]

Sopivan kokoinen kaupunki. Jokiranta, isot puistot keskustassa, tori ja siellä nimenomaan "maalaismyyjät", Ruissalo. Olen aina asunut Turussa ja minulle on vierasta tuo mainittu itsekkyys ja ylimielisyys.

[/quote]

samaa mieltä. Olen syntyperäinen turkulainen, mutta asunut välillä vuosia sekä ulkomailla että muualla suomessa. En todellakaan allekirjoita väitettä itsekkyydestä tai ylimielisyydestä. Turussa saa todella aurinkoista ja hyvää palvelua jos itse käyttäytyy niin - niin metsä vastaa kuin mitä sinne  huudetaan :)

[/quote]

No aika ylimielinen on vastineesi minulle, tuntemattomalle ;D Hyvää palvelua olen saanut, useimmiten. Eikä käytöksessäni  varmasti ole moitittavaa. Ja vaikka tympeän ihmisen kohtaisinkin, ei oma metsäni kaikuna vastaa, vaan osaan suhtautua asiallisesti erilaisiin ihmisiin. Kyse oli ihan muusta. Liikumme eri piireissä ilmeisesti. Hyvää kevättä Sinulle! :)

[/quote]

ylimielinen? Jos noin rankasti ylitulkitset toisten kirjoituksia, niin varmasti teet niin myös toisten käytöksen kanssa.. Tarkoitukseni ei ole mitenkään loukata, mutta vastauksesi tyylin perusteella syy löytyy ehkä peiliin katsomalla...

Vierailija
29/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen aamu Turussa, on herätä aikaisin ja polkea nukkuvaa aurajokirantaa pitkin torille, mikä kuhisee elämää ja tavallisia ihmisiä. Juoda aamukahvit siellä, ja ostaa tuoreita vihanneksia ja kukkia pyörän kori täyteen. Poiketa lähtiessä hakemaan kirjastosta pari hyvää kirjaa ja mennä kotiin. Käydä kirpparikierroksella manhattanilla ja jatkaa hyvien eväiden kera ruissaloon. Ottaa aurinkoa ja lukea, lähteä illalla jokirantaan muutamalle, päätyä ystävien kanssa grillaamaan ja odottaa uutta aamua. Minä olen aina asunut turussa, ja joka kesä olen kiitollinen siitä:)

Vierailija
30/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen aamu Turussa, on herätä aikaisin ja polkea nukkuvaa aurajokirantaa pitkin torille, mikä kuhisee elämää ja tavallisia ihmisiä. Juoda aamukahvit siellä, ja ostaa tuoreita vihanneksia ja kukkia pyörän kori täyteen. Poiketa lähtiessä hakemaan kirjastosta pari hyvää kirjaa ja mennä kotiin. Käydä kirpparikierroksella manhattanilla ja jatkaa hyvien eväiden kera ruissaloon. Ottaa aurinkoa ja lukea, lähteä illalla jokirantaan muutamalle, päätyä ystävien kanssa grillaamaan ja odottaa uutta aamua. Minä olen aina asunut turussa, ja joka kesä olen kiitollinen siitä:)

Vierailija
31/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 01:03"]

[/quote]

vähempikin olisi riittänyt,  kiitos vaan.