Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä Turussa kiehtoo?

Vierailija
03.05.2014 |

Vastailkaa molemmat: turkulaiset ja ei-turkulaiset.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt Turusta, vaikken ole turkulainen. Kaupunki on kaunis, tykkään sen historiasta, linnasta ja museoista. Kesällä jokiranta on kiva, meri on hieno. Pubi- ja ravintolatarjontaa on hyvin ja koko kaupungin keskusta on sopivan kompakti.

Vierailija
2/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kaupunkihan tää on, kulttuuritarjonta ja historia on mahtava. Kunhan sais ylimielisten ja itsekkäiden asukkaiden tilalle mukavat ja muita kunnioittavat, niin jes. (Poikkeukset älkööt ottako nenuunsa ;D)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultturihistoria on parasta. Muuten en tunne yhteenkuuluvuutta ihmisten kanssa, paitsi yhden jonka joskus tunsin. :)

Vierailija
4/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edellisiin kommentoijiin. Entisenä turkulaisena rakastan kaupungin historiaa, jokirantaa, meren läheisyyttä, vehreyttä! Kaiken kaikkiaan aivan ihana ja ihmisen kokoinen kaupunki!

Vierailija
5/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan kokoinen kaupunki. Jokiranta, isot puistot keskustassa, tori ja siellä nimenomaan "maalaismyyjät", Ruissalo. Olen aina asunut Turussa ja minulle on vierasta tuo mainittu itsekkyys ja ylimielisyys.

Vierailija
6/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tamperelainen se täällä alapeukuttelee?

Vierailija
7/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelykadun Onnenhevonen ilahduttaa aina kun kuljen sen ohi :)

Vierailija
8/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Turkuun opiskelujen perässä. Turku on kyllä todella kaunis kaupunki kesällä, mutta ne ihmiset! Niin sisäsiittoista porukkaa! He asuvat koko ikänsä Turussa! Edes nuorilla ei ole mitään himoa muuttaa pois porukoiden nurkista vaan siellä Turussa asutaan koko ikä. Opiskelujen jälkeen muutin nopeasti pois.

Vierailija
9/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet miehet miehet

Vierailija
10/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:08"]

Muutin Turkuun opiskelujen perässä. Turku on kyllä todella kaunis kaupunki kesällä, mutta ne ihmiset! Niin sisäsiittoista porukkaa! He asuvat koko ikänsä Turussa! Edes nuorilla ei ole mitään himoa muuttaa pois porukoiden nurkista vaan siellä Turussa asutaan koko ikä. Opiskelujen jälkeen muutin nopeasti pois.

[/quote]

Siis tuohan vain kertoo siitä, että kyseessä on Suomen paras kaupunki. Kun on kerran syntynyt Turkuun, miksi ihmeessä haluaisi sieltä muualle?

Vierailija
11/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, onko sitten ok asua koko ikänsä Helsingissä? Oulussa?

Vierailija
12/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:14"]

[/quote]

En tiedä, keneltä kysyt, mutta jos minulta (nro 9) niin en vaan pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka haluavat koko ikänsä asua samalla paikkakunnalla. Luulisi edes nuoruudessaan haluavan irtautua vanhemmistaan ja muuttaa edes vähän kauemmaksi. Vaikka sitten ehkä joskus muuttaisikin vielä takaisin kotiseuduilleen.

Vierailija
13/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:14"]

[/quote]

Ei.

Kai nyt jokainen vähänkin täyspäinen ja elämälle utelias asuu muuallakin lämänsä aikana kuin synnyinkaupungissaan....

Vierailija
14/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:08"]

[/quote]

Minä en ole syntynyt Turussa, vaikka melkein 30 vuotta vajaasta viidestäkymmenestäni olen täällä viihtynytkin. Minä viihdyn täällä mm. aksentin takia, täällä puhettani ymmärretään ja minä ymmärrän kaikkia. Lounaissuomalaisuus rulaa. :)

Vierailija
15/33 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Turku vaan on niin ihana!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
16/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiehdo Turku.

t. helsinkiläinen

Vierailija
17/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on sopivan kokoinen ja kaunis kaupunki, siellä kaikki on lähellä.

Vierailija
18/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiehdo mikään....paska paikka!

Vierailija
19/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:55"]

Sopivan kokoinen kaupunki. Jokiranta, isot puistot keskustassa, tori ja siellä nimenomaan "maalaismyyjät", Ruissalo. Olen aina asunut Turussa ja minulle on vierasta tuo mainittu itsekkyys ja ylimielisyys.

[/quote]

samaa mieltä. Olen syntyperäinen turkulainen, mutta asunut välillä vuosia sekä ulkomailla että muualla suomessa. En todellakaan allekirjoita väitettä itsekkyydestä tai ylimielisyydestä. Turussa saa todella aurinkoista ja hyvää palvelua jos itse käyttäytyy niin - niin metsä vastaa kuin mitä sinne  huudetaan :)

Vierailija
20/33 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, kun Turun yhteudessä mainitaan aina meri. Turussa on aivan mahdollista asua vuosikymmeniä koskaan edes näkemättä sitä merta. Itse olen nähnyt sen vain ruotsinlaivan ikkunasta ja pari kertaa käydessäni Ruisrokissa. Uimassa en ole Itämeressä käynyt koskaan. Jatkuva kylmä tuuli on ainoa, mikä minulle Turussa muistuttaa rannikolla asumisesta.