Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekkakuski

Vierailija
03.05.2014 |

Mitä mieltä olette Rekkakuskeista? Itse olen noin 20v ajanut rekkaa,jopa niin tiivistä on ollut työnteko,että jäi emäntäkin ottamatta/saamatta. Onko tämä arvioni oikea,että kunnolliset naiset jotenkin pelkäävät tai ainakin arastelevat ryhtyä seurustelemaan Rekkakuskin kanssa,koska heillä on muodostunut tietty kuva tai käsitys tämän ammatin harjoittajista,eikä se ole välttämättä positiivinen?Tämä kysymys on osoitettu teille,arvon naiset.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tässä jo vuosia raskasta ajoneuvoa kuljettanut. Ensimmäiset pari vuotta olivat monella tapaa todella rankkoja: usein kuuden päivän työviikko (pitkiä päiviä kaikki), univaikeuksia kotona ja pelkkää riitelyä muijan kanssa työstä johtuen. Nyt sitten vuosia myöhemmin voin kiittää puolisoani siitä, että ymmärsi kuinka rankkaa duunia tämä oikeasti on. Muija tekee pitkien työpäivien päätteeksi maittavaa ruokaa, jotta jaksaisin taas painaa. Työstä ei enää riidellä.

Kahlitsevaa hommaahan tämä on, vaikka en hytissä nukukkaan. Harrastuksiin ei voi panostaa ja käyttää aikaa. Vapaa-ajalla voi tehdä vain niitä asioita, joihin kulloinkin riittää energiaa. Valitettavan usein vapaa-aika on vain työstä käyvää työstä palautumista, joka on sitä tylsää telkkaria, lueskelua, nettiselailua, syömistä. Alkoholin käyttöä olen joutunut työn takia vähentämään melkoisesti. Sopii lähinnä lomille ja pidemmille vapaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuski

-hengaa aina huoltiksilla, vapaallakin

-syö aina huoltiksilla, vapaallakin

-iso maha koska syö aina huoltiksilla höyrymakkaraa

-ei pidä turvavyötä henkilöautollakaan ajaessa

-ottaa poikansa aina mukaan jolloin tämä kasvaa samaan työhön eikä kouluttaudu kunnolla

-vähättelee muita tienkäyttäjiä kuvitellen olevansa kuskien parhaimmistoa koska ajaa rekkaa

Vierailija
4/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajanut rekkaa kohta 10 vuotta ja ei tää kyllä mitään herkkua ole. Pieni palkka ja pitkät päivät, mitään muuta elämää on ihan turha suunnitella. Seurustelin toisen kuskin kanssa jonkun aikaa, muttei siitäkään mitään tullut, koska pettäjähän se oli.

Mulla ei ennen tätä hommaa ollut minkäänlaista mielikuvaa rekkakuskeista, tulin alalle pelkästä ajamisen ilosta. Valitettavasti iso osa rekkakuskeista on juuri sellaisia mitä mielikuvat antaa ymmärtää. Ehkä tämä on muuttumassa nuoremman polven mukana, toivon ainakin niin.

Vierailija
5/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä se on ihan itsestä kiinni, saako emännän/isännän itselleen. Ammatilla ei ole mitään merkitystä silloin kun tunteet ratkaisevat. Itse olen ajanut 15 vuotta puolikasta ulkomailla ja sama puoliso on ollut koko ajan kuvioissa. Tsemppiä sulle!

Vierailija
6/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:19"]

Rekkakuski

-ottaa poikansa aina mukaan jolloin tämä kasvaa samaan työhön eikä kouluttaudu kunnolla

-vähättelee muita tienkäyttäjiä kuvitellen olevansa kuskien parhaimmistoa koska ajaa rekkaa

[/quote]

Siinä se totuus tuli. Mitä vitun rankkaa on röhnöttää jakkaralla? Ja mitkä helvetin pitkät päivät? Ne on laissa kielletty ja määrätty pakolliset lepoajat.

Vierailija
7/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:19"]

Rekkakuski

[/quote]

Siinä se totuus tuli. Mitä vitun rankkaa on röhnöttää jakkaralla? Ja mitkä helvetin pitkät päivät? Ne on laissa kielletty ja määrätty pakolliset lepoajat.

[/quote]

Totta

Vierailija
8/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rekkakuski, mutta kävin tänään siirtämässä paikasta toiseen melko uuden tukkirekan, ilmajousitettu, penkissä sähkösäädöt kaikkiin kuviteltavissa oleviin suuntiin, huippu stereot kaiuttimia joka paikassa, automaatti laatikko, 700hv, vahtii etäisyyttä edellä menevään ja säätää nopeutta sen mukaan itse, ajaminen naurettavan helppoa, paljon helpompaa kuin perus henkilöautolla, kulkee kuin juna kiskoilla tasaisemmin kuin hlöauto.

Sitä ihmettelin kun mittarin mukaan auto kulki 95kmh ja piirturin nopeusnäyttö pysähtyi 90kmh.

Vierailija
9/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:35"]

En ole rekkakuski, mutta kävin tänään siirtämässä paikasta toiseen melko uuden tukkirekan, ilmajousitettu, penkissä sähkösäädöt kaikkiin kuviteltavissa oleviin suuntiin, huippu stereot kaiuttimia joka paikassa, automaatti laatikko, 700hv, vahtii etäisyyttä edellä menevään ja säätää nopeutta sen mukaan itse, ajaminen naurettavan helppoa, paljon helpompaa kuin perus henkilöautolla, kulkee kuin juna kiskoilla tasaisemmin kuin hlöauto.

Sitä ihmettelin kun mittarin mukaan auto kulki 95kmh ja piirturin nopeusnäyttö pysähtyi 90kmh.

[/quote]

Sitten heräsit ja päästit kissan pihalle.

Vierailija
10/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:35"]

[/quote]

Niinpä. Rekkakuski on suurin ilmakupla tässä maassa, kaikin puolin. Mutta antaa heidän ja läheistensä pitää kuplansa.

Vierailija
11/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njoo-o. Ei ole vielä tullut uitettua munia vieraassa sopassa. Vaimon kanssa oltu yhdessä jo 7 vuotta. Lapsi, velkaa ja omakotitalo. Töissä olen helppona päivänä vaan 7h. Vähän haastavampana 15h. Ei me kaikki rattimatit mitään pettäjiä olla. Saati ei me kaikki käydä siellä Peukku-Baarissa syömässä niitä höyrymakkaroita. Onhan se mukavaa, että sivullisen silmissä se näyttää lepposalta ajelulta ja huorissa käymiseltä. Todellisuus saattaa yllättää.

Vierailija
12/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:11"]

Njoo-o. Ei ole vielä tullut uitettua munia vieraassa sopassa. Vaimon kanssa oltu yhdessä jo 7 vuotta. Lapsi, velkaa ja omakotitalo. Töissä olen helppona päivänä vaan 7h. Vähän haastavampana 15h. Ei me kaikki rattimatit mitään pettäjiä olla. Saati ei me kaikki käydä siellä Peukku-Baarissa syömässä niitä höyrymakkaroita. Onhan se mukavaa, että sivullisen silmissä se näyttää lepposalta ajelulta ja huorissa käymiseltä. Todellisuus saattaa yllättää.

[/quote]

Kerro mulle fyysisen työn tekijälle, mikä siinä pehmustetulla jakkaralla istumisessa ja ratin pyörittämisessä on niin rasittavaa verrattuna todelliseen fyysiseen työhön? Työaikalait koskee vielä todella rankemmin kuskiin kuin muihin. Rikotteko lakia tarkoituksella? Jos rikotte, se on kaikkien ihmisten intresseissä lopettaa se. Liikenteessä jokaisen mamman ja mopopojan henki on katkolla.

Vierailija
13/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kieltämättä ei meillä raskaanalan työntekijöillä ole sitä fyysistä työtä niin paljoa. On trukit ja pumppukärryt millä saadaan tavaraa helpommin kyytiin. Enemmän se on henkistä kuntoilua. Ei ole vielä tullut sakkoja tai kortti lähtenyt työaikarikkeistä. Eli ei tarkoituksella rikota lakia. Onhan toki näitä yhden-kahden miehen firmoja missä auton on pakko pyöriä 24/7 jotta homma on kannattavaa. Tämä taas johtaa valtion virkamiesten tahtoon kun vapautettiin kuljetusala kilpailulle yms yms yms... Mutta siitä puhutaan sitten toiste. Ite olen sen suuruisessa yhtiössä töissä, jossa lakia ei vaan imago syistä rikota. Toki voidaan kokeilla, minä tulen tekemään sun fyysistä duunia ja sinä lähden puikottamaan räntäsateessa perjantai-iltapäivänä kohti Keski-Suomea 25-metrisen yhdistelmän kanssa. Parhaassa menoliikenteessä. Ja ettei mene ihan tilittämiseksi, olisi kauhean mukavaa tietää mitä teet työkses...

Vierailija
14/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:22"]Mitä mieltä olette Rekkakuskeista? Itse olen noin 20v ajanut rekkaa,jopa niin tiivistä on ollut työnteko,että jäi emäntäkin ottamatta/saamatta. Onko tämä arvioni oikea,että kunnolliset naiset jotenkin pelkäävät tai ainakin arastelevat ryhtyä seurustelemaan Rekkakuskin kanssa,koska heillä on muodostunut tietty kuva tai käsitys tämän ammatin harjoittajista,eikä se ole välttämättä positiivinen?Tämä kysymys on osoitettu teille,arvon naiset.

[/quote]

Mä olisin aina halunnut rekkakuskin mieheksi :) ei notkuisi koko ajan jaloissa, eikä vonkaisi seksiä joka ilta. Harmi vaan, etten tiennyt mistä sellaisen voisi löytää :)

Vierailija
15/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:11"]

[/quote]

Kerro mulle fyysisen työn tekijälle, mikä siinä pehmustetulla jakkaralla istumisessa ja ratin pyörittämisessä on niin rasittavaa verrattuna todelliseen fyysiseen työhön? Työaikalait koskee vielä todella rankemmin kuskiin kuin muihin. Rikotteko lakia tarkoituksella? Jos rikotte, se on kaikkien ihmisten intresseissä lopettaa se. Liikenteessä jokaisen mamman ja mopopojan henki on katkolla.

[/quote]

Kiire, keliolosuhteet. Lakia on pakko noudattaa, mutta se tarkoittaa sitä, että lepoa ei voi pitää silloin kun väsyttää, vaan silloin kun piirturi sanoo. Jos ajatellaan että teet 15 h töitä, siitä voi laskea paljonko lepoaikaa jää kun ajat vielä tallilta kotiin ja hoidat mahdolliset muut hommat.

Toki erilaisia hommia tässäkin ammatissa on, myös niitä fyysisiä, mutta esim. meidän firmassa ei ole mitään tiettyä reittiä, vaan joka päivä vaihtelee. Tänä iltana saa tietää mihin huomenna lähdetään, kotiinpaluusta ei mitään tietoa.

Sosiaalisen elämän saa lähes unohtaa, kaikki kommunikaatio tapahtuu puhelimella tai tietokoneella.

En minäkään tajunnut miten rankkaa tämä on, ennenkuin alalle tulin.

Vierailija
16/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:22"]Mitä mieltä olette Rekkakuskeista? Itse olen noin 20v ajanut rekkaa,jopa niin tiivistä on ollut työnteko,että jäi emäntäkin ottamatta/saamatta. Onko tämä arvioni oikea,että kunnolliset naiset jotenkin pelkäävät tai ainakin arastelevat ryhtyä seurustelemaan Rekkakuskin kanssa,koska heillä on muodostunut tietty kuva tai käsitys tämän ammatin harjoittajista,eikä se ole välttämättä positiivinen?Tämä kysymys on osoitettu teille,arvon naiset.

[/quote]

Mä olisin aina halunnut rekkakuskin mieheksi :) ei notkuisi koko ajan jaloissa, eikä vonkaisi seksiä joka ilta. Harmi vaan, etten tiennyt mistä sellaisen voisi löytää :)

[/quote]

Juuei, se kyllä hoitaa sen seksin ihan muualla kuin kotona  =D

Vierailija
17/73 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia panomiehiä ovat, oon testannu 3 rekkakuskia (kaikkii alle 30v). Näistä 2 oli varattuja, mutta eivät sitä minulle sanoneet. Taisipa näillä sankareilla olla joka kylässä joku muija, jolle rimpauttaa ohiajaessa kun pitäisi päästä lastit purkamaan.

Vierailija
18/73 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuin rekkakuskiin v.1996. Myöhemmin selvisi, että hän on yrittäjä. Ei ollut ylipainoinen, vaan hoikka 186cm ja 70kg, eikä myöskään juoppo, ikää tuolloin oli 22v. Olihan elämä suurelta osin yksinäistä, kun mies paljon poissa kotoa. Muutaman vuoden kuluttua naimisiin, siitä n.vuoden päästä syntyi esikoispoika. Perheonnea kesti n. 8kk, mies löysi toisen. Me emme eläneet onnellisina elämän loppuun asti, senpä pituinen se. Tämä tarina on tosi.

PS. käyttää turvavyötä myös ajaessaan henkilöautolla, ei vähättele muita tienkäyttäjiä, eikä kuvittele olevansa kuskien parhaimmistoa. Hän on lapseni ISÄ ja se on tärkeintä.

Vierailija
19/73 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:35"]

Ok. Kieltämättä ei meillä raskaanalan työntekijöillä ole sitä fyysistä työtä niin paljoa. On trukit ja pumppukärryt millä saadaan tavaraa helpommin kyytiin. Enemmän se on henkistä kuntoilua. Ei ole vielä tullut sakkoja tai kortti lähtenyt työaikarikkeistä. Eli ei tarkoituksella rikota lakia. Onhan toki näitä yhden-kahden miehen firmoja missä auton on pakko pyöriä 24/7 jotta homma on kannattavaa. Tämä taas johtaa valtion virkamiesten tahtoon kun vapautettiin kuljetusala kilpailulle yms yms yms... Mutta siitä puhutaan sitten toiste. Ite olen sen suuruisessa yhtiössä töissä, jossa lakia ei vaan imago syistä rikota. Toki voidaan kokeilla, minä tulen tekemään sun fyysistä duunia ja sinä lähden puikottamaan räntäsateessa perjantai-iltapäivänä kohti Keski-Suomea 25-metrisen yhdistelmän kanssa. Parhaassa menoliikenteessä. Ja ettei mene ihan tilittämiseksi, olisi kauhean mukavaa tietää mitä teet työkses...

[/quote]

Minä teen ja olen elämäni aikana tehnyt hyvinkin erilaisia fyysisiä hommia. Tällä hetkellä siirrän ihan lapio ja ruuvitöinä viljaa paikasta toiseen sekä teen fyysisisiä asennushommia päivätöinäni (Pultin kiertäminen 120 newtoniin makuulta ei ole ihan helppoa). Traktoria olen ajanut jo alaikäisestä, eikä ne hommat ole olleet rasittavuudeltaan mitään (vaikka onkin paljon rasitttavampaa kuin rekan ajo). Olen myös aikaisemmassa työssäni lastannut lukuisia merikonntteja pummpukärryillä (lavat 1000-1500 kg) ja todella piukkoja konttiin. Ja kuskit odotteli kunnes kontit oli valmiita, jos ei ollut tehty valmiiksi (siinä sivussa kuljetusyritys tienas sievoisen summan).

Vierailija
20/73 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun taitaa vastailla yksi ja sama ihminen noita negatiivisia kommentteja. En ole rekkakuski enkä edes uskaltaisi ajaa rekkaa mutta kyllä se normi autollakin ajaminen monta tuntia jo kuluttaa! Tämä joka täällä väittelee yksin ettei rekkakuskin työ ole raskasta ei taida omistaa edes sitä ajokorttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi