Rekkakuski
Mitä mieltä olette Rekkakuskeista? Itse olen noin 20v ajanut rekkaa,jopa niin tiivistä on ollut työnteko,että jäi emäntäkin ottamatta/saamatta. Onko tämä arvioni oikea,että kunnolliset naiset jotenkin pelkäävät tai ainakin arastelevat ryhtyä seurustelemaan Rekkakuskin kanssa,koska heillä on muodostunut tietty kuva tai käsitys tämän ammatin harjoittajista,eikä se ole välttämättä positiivinen?Tämä kysymys on osoitettu teille,arvon naiset.
Kommentit (73)
Ai niin unohdin, eihän nyt teidän av-mammojen rakkaita rekkamiehiä saa väheksyä, ku ne tekee niin rankkaa työtä, rankempiaki kyllä tiedän, väsyttävää ja puuduttavaa se voi olla, mutta ajamistahan se suurimaks osaks on. Yhtä puuduttavaa se yh-äitinä oleminenki on ja elää suhteessa, missä ei juuri yhdessä oloa ja seksiä heru, en tiedä teidän ukoista, mut näin meillä.
Itse alalle opiskelleena osaan arvostaa mieheni tekemää työtä. Vaikka tekeekin pitkiä päiviä ja vapaat menee työstä palautumiseen , ei se muuta minun rakkauttani miestäni kohtaan. Olenhan itse tietoisesti ottanut riskin ja rakastunut rekkakuskiin. Joskus kun istuu pitkät illat kotona toisen ollessa töissä, huomaa kuinka ikävöi ja välittää. ;-) yli vuoden meillä tehtiin lähes läpsystä vaihto, nyttemmin jäin itse hommista pois. 8 vuotta yhdessä olleena, ammattikoulusta lähtien toisiamme ymmärtäen :-)
Tähänkin ketjuun voisin lisätä sen mitä sanoin siivoojia koskevaan keskusteluun: toivottavasti rekkakuskit menisivät lakkoon niin ihmiset oppisivat arvostamaan tätäkin työtä.
Mun mielestä kaikki duunari ammatit on juurikin niitä tärkeimpiä ja lisäksi lääkärit, sairaanhoitajat yms joilla on oikeasti tärkeää työtä.
Kukaan ei edes huomaisi jos joku insinööri tai kaupunginjohtaja olisi kuukauden pois mutta jos rekkakuski, putkimies tai lähihoitajat olisivat kuukauden pois töistä niin me hukuttaisiin paskaan ja kuoltaisiin kun elintarvikkeet loppuisivat.
Jos nyt kaikki alasta muka niin saatanan hyvin tietävät tulisivat päiväksi, okei vaikka kahdekdi tuntia kyytiin istumaan niin saisitte hieman eri käsityksen mitä tällä alalla oikeasti tehdään. Sinä saat laittaa töihin kivat vaatteet, herätä 7 ja mennä kasiksi töihin. Katsot kelloa ja toteat että voisin syödä nyt, aha se oliskin pian 16, lähen kotiin. Minä herään puoli 4. Olen töissä 4:ltä. Lastaan ensin veturin, sitten kärryn. Olen liikenteessä ajanut jo monta tuntia ennen kuin sun herätyskello soittaa. Pomot huutaa luurissa miksei tavarat ole jo perillä, voi perkele, pitäiskö pitää tauko. No en kerkeä, täytyy olla satamassa tuohon ja tuohon aikaan. Kello lähestyy ilta kuutta.. Ai vielä yks kuorma ja sitten nukkumaan. Selvä homma. Ai en saa mennä kotiin, ai en tiedä milloin tää reissu loppuu. No katotaan, eiköhän mummo voi hakea lapsen hoidosta...
tekö luulette että se on vaan istumista!! Ei tasan ole. Ajakaa itte aamuyöllä ennen kuin tiet suolataan tai kun joku haluaa tulla eteen himmaamaan ihan vain vittuillakseen kun kerta aikaa on. Ne tauot on ehkä laissa määrätty, niitä ei vain aina voida noudattaa kun en koskaan tiedä mitä tielle tulee tai kuka vaatii niitä perkeleen perunoita sinne kauppaan. Miettikää OIKEASTI hetki, mitä se työ on. Jos ei ole mitään muuta näkemystä kuin oman pikku fiatin ratin takaa niin alappa kulkea bussilla tästä lähtien. Tällaisten haukkujien vuoksi moni miettii miksi tehdä tätä työtä. Kokeilkaa itse. Ihan oikeasti. Ai niin, pääsisittekö ammattipätevyyskokeista läpi kun kysytään merikonteista. En usko. Voi kun saisi KAIKKI rekkakuskit yhtä aikaa lakkoon niin vois olla eri ääni kellossa.
niin ja se ruokavalio. Aja itse 25,25m yhdistelmä keskustan salaattipöytään. Saa huoltsikoiltakin oikeaa ruokaa, eikä vain lihiksiä.
t. 23 vee nainen ratin takaa. 170 cm ja 67 kg
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 01:47"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:19"]
Rekkakuski
-hengaa aina huoltiksilla, vapaallakin
-syö aina huoltiksilla, vapaallakin
-iso maha koska syö aina huoltiksilla höyrymakkaraa
-ei pidä turvavyötä henkilöautollakaan ajaessa
-ottaa poikansa aina mukaan jolloin tämä kasvaa samaan työhön eikä kouluttaudu kunnolla
-vähättelee muita tienkäyttäjiä kuvitellen olevansa kuskien parhaimmistoa koska ajaa rekkaa
[/quote]
- Vapaalla ollessani käyn tankkaamassa huoltiksella, en muuta. Petyitkö kun heti ensimmäiseen väittämään tyrmäsin?
- Jonkin tasoisessa liikennemyymälässä kyllä, yhdistelmällä kun on paha lähteä ihan jokaisen kaupungin keskustaan vaan ravintolaa hakemaan. Mutta sielläkin on tarjolla kaikkea muutakin kuin sitä rasvaista ja ravitsevaa. Salaatti toimii oikein mainiosti lounaana. Toki joskus voidaan irroitella.
- Hoikka, sori.
- Turvavyö menee kiinni jokaiselta matkustajaltakin ennen kuin auto liikkuu mihinkään
- Osa nuorista jättää koulun peruskoulupohjalle. (elämäm kova koulu) Jotta pääsee suuren auton rattiin, on siinä oikeasti jotain osattava. Ja joskus se amis vaan tienaa paremmin kuin korkeakoulutettu kaupan kassalla. Harmillista, mutta totta. Jos poikani haluaa aikuisena kuljetusalalle, saa ala varmasti hienon kuljettajan.
- Mistähän tämän olet repinyt? Tien päällä kaikki ovat arvoltaan täsmälleen vastaavia. Ei perustu siis mitenkään siihen, mikä on ajettavan auton koko. Osa kuljettajista ikävä kyllä pilaa kelvollisten kuljettajien maineen.
Tee itsellesi ja kaikille muille palvelus, ja hyppää vaikka jäämereen. Ennakkoluulosi ovat valtavat, varmaankin rakennettu Suoli24 keskustelufoorumin pohjalta. Tai sitten olet vain todella kehno peikko.
[/quote]
Vastauksesi on niin vittuuntunut näpäytys että taisi osua. Ihan yleisellä tasolla puhun rekkakuskeista, tämä on tyyppijonka useimmin näen kun rekkakuskin näen.
Vastasin vain esitettyyn kysymykseen, jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Turha sitä on henkilökohtaisesti ottaa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:26"]Tähänkin ketjuun voisin lisätä sen mitä sanoin siivoojia koskevaan keskusteluun: toivottavasti rekkakuskit menisivät lakkoon niin ihmiset oppisivat arvostamaan tätäkin työtä.
Mun mielestä kaikki duunari ammatit on juurikin niitä tärkeimpiä ja lisäksi lääkärit, sairaanhoitajat yms joilla on oikeasti tärkeää työtä.
Kukaan ei edes huomaisi jos joku insinööri tai kaupunginjohtaja olisi kuukauden pois mutta jos rekkakuski, putkimies tai lähihoitajat olisivat kuukauden pois töistä niin me hukuttaisiin paskaan ja kuoltaisiin kun elintarvikkeet loppuisivat.
[/quote]
Huoh...tää on niin lattea lausahdus. Jos mikä tahansa ammattikunta lakkaisi työskentelmästä, niin varmasti se huomattaisiin.
Jos kaikki poliisit lakkaisivat kuukaudeksi tekemästä töitä, jos kaikki kauppiaat lakkaisivat kuukaudeksi tekemästä töitä jne..
Vierailija kirjoitti:
Yksi paskakuski vei mun vaimoni. Sen näkee jo liikennekäyttäytymisestä millaista porukkaa se on.
Good riddance. Varmaan oli kaikille parasta että se akka hyppäsi paskakuskin kelkkaan? Kävikö oikeasti vituttamaan?
Riippuu mitä ajaa, missä ja millä yms. Itse olen nyt reilu 4-vuotta ajanut rekkaa. Täysperällä jakelua, se oli 90% muuta tekemistä kun ajamista ja askelia tuli 9-15h työvuoroissa se 13-20tuhatta askelta, oli minuuttipeliä ja aina kiire kun joutu tavaroita välillä odottaan ja jakeleen yössä 15-20 paikkaa. Nyt ajan reissu autoa ympäri Suomen ja työ on ajamista 80%.sesti ja muuta työtä loput: odotusta, lastauksia, purkuja ja sidontaa jne jne. Päivittäin tulee kilsoja 700-850km. Tämä reissuhomma työ ei fyysisesti olekkaan niin raskasta kun jakelu homma oli. Mutta henkisesti raskaampaa. Monesti sunnuntaina jo lähtö ja vasta kotona perjantai ilta myöhään. Ja talvet kun nykysin sellasia että jäätyy ja sulaa niin liukasta riittää. Ei se itse lumi ole niin paha. Ja yöt tosiaan peltikopissa joutuu nukkuun (rekan hytässä).. Ei oo klo 8-16 toimisto hommaa ja harrastuksiin töiden jälkeen. Tää on aika koiran elämää mutta päivääkään ei vaihtais pois vaikka aika ajoin vituttaa tää peltikoppi elämä. Kotona viikossa se 1-3 yötä. Yleensä 2.
Ajat, ja siinä sivussa myös naiset, ovat tosiaan muuttuneet. Kiitos Sanna Mariinien?
Ennen oli toisin.
Isäni ajoi ikänsä rekkaa, jäi niistä hommista eläkkeelle 1992. Meni naimisiin äitini kanssa 1971, saivat kaksi lasta. Äitini hoiti minut ja veljeni, ei ollut siis töissä. Isän työajat olivat mitä oli. Klo 5 aamulla lähtö, illalla kotiin klo 20-24. Joskus ei käynyt yöllä kotona lainkaan. Viikonloput toki oli vapaat ja kuukauden kesäloma. Isä toi perheeseen rahan, äiti hoiti talouden ja lapset.
Ei siis tuntunut ennen haittaavan työajat parinmuodostusta. Nykyisin lie tilanne aivan toinen. Yhteiskunnassa on meneillään vedätys isien osallistamisesta perhe-elämään. Miten se näkyy? Naisten kriittisyytenä epäedullisen työajan omaavia ammatteja kohtaan ja sen myötä myös suurempina avioerolukuina :> Esitän väitteen, että parisuhteet pysyi ennen paremmin kunnossa, kun isät olivat nykymenoon verrattuna pidempiä aikoja poissa kotoa.
Öyenssöyen kirjoitti:
Ajat, ja siinä sivussa myös naiset, ovat tosiaan muuttuneet. Kiitos Sanna Mariinien?
Ennen oli toisin.
Isäni ajoi ikänsä rekkaa, jäi niistä hommista eläkkeelle 1992. Meni naimisiin äitini kanssa 1971, saivat kaksi lasta. Äitini hoiti minut ja veljeni, ei ollut siis töissä. Isän työajat olivat mitä oli. Klo 5 aamulla lähtö, illalla kotiin klo 20-24. Joskus ei käynyt yöllä kotona lainkaan. Viikonloput toki oli vapaat ja kuukauden kesäloma. Isä toi perheeseen rahan, äiti hoiti talouden ja lapset.
Ei siis tuntunut ennen haittaavan työajat parinmuodostusta. Nykyisin lie tilanne aivan toinen. Yhteiskunnassa on meneillään vedätys isien osallistamisesta perhe-elämään. Miten se näkyy? Naisten kriittisyytenä epäedullisen työajan omaavia ammatteja kohtaan ja sen myötä myös suurempina avioerolukuina :> Esitän väitteen, että parisuhteet pysyi ennen paremmin kunnossa, kun isät olivat nykymenoon verrattuna pidempiä aikoja poissa kot
Kyllä!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:29"]
Ei sovi ainakaan perheelliselle tuo homma, ei kukaan muija halua sitä, että ukko viipottaa yökaudet ties missä. Pettäminenki tulee varmasti mieleen molemmilla osapuolilla, kun niin paljon erossa/puutteessa joutuu olemaan.
[/quote]Sä et näköjään tiedä mitä on luottamus, tai sitten olet itse niin seksinkipeä että ennemmin petät kuin olet vähän aikaa ilman.
[/quote]Ai onko susta puolivuotta vain "vähän aikaa", ja vielä ns.yksinhuoltajana joudut olemaan, kun mies tulee joskus pari päivää viettää kotia vapaata, ni se vaan nukkuu, eikä seksistä tietoakaan.