Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14-vuotias sijoitukseen?

Vierailija
13.12.2020 |

Onko sijoitus ainoa hyvä vaihtoehto silloin kun nuori ei asetu rajoihin?
Teinimme ei tullut kotiin viime yönä ja tämä on jo toinen kerta kun tekee näin.Ilman lupaa lähti muutenkin ulos heti aamusta.Joka päivä pitää hengailla saman kaveriporukan(uuden)kanssa niin heti koulun jälkeen iltaan asti.On jäänyt kiinni varastamisesta useaan otteeseen parin kk sisään(yksi oli jo poliisiasia).Pääsee kulkemaan bussilla vaikka emme itse anna rahaa.Koulussa käy mutta alisuoriutuu.
Takki haisee röökille mutta kiistää...snapchatissa oli viestejä joissa puhuttiin pilvestä ja pilven polttamisesta mutta sanoo että ne on olleet läppää.Tiedän siis missä seurassa oli ja missä yötä mutta ei suostunut tulemaan kotiin yöksi vaan ilmoitti että jää.3 tuntia jankutettiin viestein kunnes klo oli jo seuraavan päivän puolella.Kerrottiin mitä tapahtuu jos ei tule kotiin mutta ei välittänyt.
Itse oon valmis katkaisemaan tämän tilanteen rajuin keinoin eli 30 päivän kiireellisellä sijoituksella...täytyy vaan sanoa sossuille että emme enää pysty tähän!!

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
62/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet kakaras tehny ja kasvattanu tuohon jamaan. Onnea vaan ja nauti työsi hedelmistä. 

Sinua ei näköjään ole kasvattanut kukaan. Tai no, aivotonta on vaikea kasvattaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykästä netti pois. Rahaa ei anneta. Kakara isovanhemmille tai muutto niin, että koulu vähintään vaihtuu. Tee mahdottomaksi yhteydenpito tähän uuteen kaveriporukkaan.

Vierailija
64/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyöt nyrkillä niin kauan että teini alistuu. Jos lapsi ei opi hyvällä niin sitten pahalla. T: Ex opettaja

Vierailija
65/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet kakaras tehny ja kasvattanu tuohon jamaan. Onnea vaan ja nauti työsi hedelmistä. 

Sinua ei näköjään ole kasvattanut kukaan. Tai no, aivotonta on vaikea kasvattaa. 

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
66/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta pedosta tulee psykopaatti, rikollinen ja narkomaani. Parempi päästä vaan eroon ja katkaista välit kokonaan. Olisiko eutanasia hyvä ratkaisu kaikkien kannalta.

Vierailija
67/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa. Suomalainen perinteikäs sananlasku ennen kuin vanhempien kasvatusoikeudet vietiin...

Vierailija
68/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut vain teinistä, mutta onko nyt siis kyse tytöstä vai pojasta, kun erikseen mainitsit tuon että pojat kiinnostaa?

Vierailija
69/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 4 vuotta sitten tehty aloitus. Vastaakohan AP?

Vierailija
70/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein 4 vuotta sitten tehty aloitus. Vastaakohan AP?

Päivystää yhä, ei ole edes suihkuun kerinyt.

Vierailija
71/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan tuossa tilanteessa vamhempien saama keskusteluapu toimii parhaiten. Eli nuori ehkä oireilee jotain teidän traumoja, ylikontrollia tms. 

Vierailija
72/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä tuolla linjalla vaan, ei tarvitse sitten itse murehtia, että olisi tulevaisuudessa kilpailija puolisoista taikka työpaikoista

Vierailija
73/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko siitä lapsesta mitään kun aloitus on neljä vuotta vanha. Onko sijoitettu vai vankilassa??

Vierailija
74/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita reippaasti vaan lastensuojeluu ja kerrot, että tarvitsette ammattiapua 14 v. lapsenne kanssa, joka on lipsumassa huonoille teille ja vääriin porukoihin ja ette enää tiedä mitä hänen kanssa tehdä.  Perhetyö on ihan hyvä ottaa mukaan, kun teidän jaksamisenne rupeaa olemaan äärirajoilla. 

Soitettu on!

Ajattelen että jos on tarpeen niin kiireellinen sijoitus voi pysäyttää tilanteen mutta en usko että pidempi laitosasuminen välttämättä olisi paras vaihtoehto...juurikin siksi että sieltä voi löytyä vielä huonompaa seuraa.

Mutta jos meidän vanhempien auktoriteetti ei riitä niin ulkopuolisen täytyy selventää hänelle asioita.

Ap

Älä jaksa olla lapsellinen. Lastensuojelu ei toimi niin, että se tulee heti apuun kun lapsi ei käyttäydy tismall

Lastensuojelu suojelee lasta kiireellisellä sijoituksella ilmiantojen perusteella.

Useimmiten keskustelukumppani on pääasiassa nainen.

Käytännössä juurikin jakaa rangaistuksia naisen kertomuksen perusteella.

Vierailija
75/76 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko siitä lapsesta mitään kun aloitus on neljä vuotta vanha. Onko sijoitettu vai vankilassa??

Päätyi mihin päätyi, mutta:

Älkää hylätkö niitä lapsianne laitoksiin! Laitosnuoria pyöritetään monelta taholta miten sattuu, todella todella pahat ihmiset suorastaan kyttää laitosnuoria ja tarjoaa hatkapaikkaa erilaisia palveluksia vastaan. Eikä noi laitosten työntekijätkään ole mitään pulmusia useinkaan. Lisäksi kun ongelmateinit leiriytyvät kimppaan niin sieltä kaveriporukoista häviää viimeinenkin järkevä seura.

Rajat vaikka väkisin ja kestää sen vihan läpi mikä siitä seuraa, kiittävät myöhemmin.

Vierailija
76/76 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ollessa 15 vuotta, katsoin hänen viestit ja siellä oli jutustelua huumeista. Soitin kaupungin sosiaalikeskukseen ja sain hänelle testin, ei löytynyt mitään.

Sitten jäi kiinni myymisestä, kovat sakot tuli. Ei paljastanut kavereitaan, ja maksoi siis näidenkin osuuden. Minä maksoin ne, olin yksinhuoltaja. Hermostuin aivan helvetisti.

Kerran sitten kun taas tuli jotain niin istutin pojan keittiön pöydän ääreen ja kaivoin nuoruuteni valokuva- albumit. Sieltä sitten näytin poikien kuvia, ja kerroin nimiä. Tuo on kuollut, ja tuo ja tuo...tuo on mielisairaalassa. Tuo vankilassa, tuo sillan alla narkkaamassa.

Poikani silmissä oli kyyneleitä niinkuin minunkin. Kerroin hänelle, että olet ainut Lapseni, ja jos hänelle tapahtuisi jotain niin kuolisin pois surusta. 

Ainakin 5 lastensuojelu ilmoitusta tehty lapsestani, oli ilkivaltaa ja varastelua, mutta niistä kaikista selvittiin. 

Kun hän pääsi ammattikoulun jälkeen töihin, maksoi hän maksamani sakot minulle takaisin, tämä päivänä meillä on lämpimät välit ja autamme toisiamme vuoroin.

Itse en olisi kuin ääritapauksessa antanut lapseni huostaan. Koska sieltä voi tulla jotain pahempaa vielä. Tätä en toki lapselleni kertonut.

Kerran hän puhui minulle rumasti, ja nappasin kädestä kiinni ja sanoin, että minulle ei omassa kodissani puhuta noin, ja toki voi lähteä isälleen, jos minun sääntöni ei kiinnosta. Olisin varmasti sen toteuttanut ja poikani tiesi sen. 

Voimia teidän perheelle, ja kannattaa olla kovana, eikä lepsuilla kasvatuksessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän