Kuinka joku voi käydä lounastauoilla ja antaa lapsensa olla päiväkodissa?
Päiväkodin tehtävä on hoitaa lapsia vain silloin, kun vanhemmat ovat töissä. Opiskelukin on siinä ja siinä. Jos opiskelee tuottamatonta huuhaa-alaa, hoitakoot lapsensa omin voimin ja varoin.
On itsekästä yhteiskunnan varojen tuhlaamista käydä työpäivän aikana syömässä ja kahvilla ja samalla se lapsi on siellä päiväkodissa kitumassa, kun sinä vietät vapaa-aikaasi ja naurat työkavereidesi kanssa raflassa. Ota omat eväät töihin ja syö ne työnteon lomassa, jos haluat pitää jotain omia ruokataukoja samalla, kun lapsi kaipaa sinua päiväkodissa eikä saa sinun laittamaasi ruokaa.
Ruokaostokset kuuluu hoitaa sitten, kun lapsi on ensin haettu hoidosta, ei toisinpäin. Omat ajat ja menot hoidetaan sitten, kun lapset ovat muuttaneet kotoa.
Kommentit (27)
Ihminen ja käki hylkää jälkikasvunsa muiden hoitoon. Tekeekö mikään muu eläinlaji niin?
Meidän äiti kävi ruokatauoilla kotona imettämässä meitä siihen asti, kun olimme ammattikoulussa ja koskaan ei valittanut!
Minuakin imetettiin lukioon asti, eikä äiti ikonä syönyt mitään, kun se olisi ollut minulta pois.
Lapsestaan välittävä vanhempi ei myöskään nuku itse yöllä, ei ainakaan yhtä aikaa kumppaninsa kanssa, vaan valvoo lapsensa sängyn vieressä, että lapsella on kaikki hyvin.
Minä imetän lukioikäistä lastani ja koiraani enkä pidä lounastaukoja, juoksen ruokatunnilla kodin ja tarhan kautta hoitamassa imetykset!
Asiaa! Minä ainakin haen aina lapsen päiväkodista kanssani lounasravintolaan syömään ja vien sitten lounaan jälkeen takaisin. Ja päiväkoti kehtaa kritisoida tätä! Iltapäivän kahvitunnilla haen lapseni kanssani välipalalle.
Vastuullinen vanhempi ei myöskään juo alkoholia pisaraakaan ennenkuin kilistää maljoja lapsensa hääjuhlassa tai korkeintaan ylioppilasjuhlissa. Tällöinkin on toisen vanhemman pysyttävä raittiina, jos lapsi saisi korvatulehduksen ja hänet olisi vietävä päivystykseen.
Vein työttömänä lapseni päiväkotiin, näes subjektiivine3n oikeus. Lapseni ainikki ja vein vasta kun oli lähes 4 vee. Tein pitkiä kävelylenkkejä, kävin kirjastossa lukemassa naistenlehdet, joskus tapasin hyvän ruoan merkeissä ystäviä jos oli vp syystä tai toisesta heillä. Voi niitä aikoja. Nyt taas työelämässä.
Oli kuinka provo tahansa, mielestäni viestissä on ihan pointtinsa. Tuloksetonta opiskelijaa ei mun mielestäni tarvitse yhteskunnan tukea ainakaan päivähoidon osalta.
En ikinä nukkunut yöllä vaan vasta päivällä kun vein ensiksi lapseni päiväkotiin.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 17:36"]
Vastuullinen vanhempi ei myöskään juo alkoholia pisaraakaan ennenkuin kilistää maljoja lapsensa hääjuhlassa tai korkeintaan ylioppilasjuhlissa. Tällöinkin on toisen vanhemman pysyttävä raittiina, jos lapsi saisi korvatulehduksen ja hänet olisi vietävä päivystykseen.
[/quote]Voisin heti alkuun kertoa että hyvä minä, minä hyvä, lapseni ei ole nähnyt että äiti juo alkoholia kotona, vain juhlissa nähnyt kun on skoolattu tai muuta vastaavaa. Että on meitä hyviä äitejäkin. Hyvä minä.
Lapseni oli päiväkodissa, mutta niin olin minäkin. En voi ymmärtää että äidit jättävät lapsensa liian suuriin lapsiryhmiin vieraiden kasvatettaviksi. Minä käytin subjektiivista päivähoito-oikeutta mutta myös hoidin lapseni itse päiväkodissa. Toki minulla oli omat eväät. Eipä tarvinnut lapseni itkeä haikeasti äitinsä perään niinkuin muiden lasten piti.
Monilla työpaikoilla on tosi kätevää jättää lounaat ja kahvit väliin niin lähtee sitten aiemmin hakemaan lasta tarhasta, äitien kun ei tarvitse syödä <3
Minä taas en käytä täällä lapsityövoimaa, lukio ikäisen pojan ei tar vitse pedata sänkyä, ei täyttää tiskikonetta, ei vaihtaa lakanoita, pääsee valmiille aterialle, ei tarvi laittaa altaaseen likaisia astioita, ei roskia viedä kunhan opiskelee menestyksellä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 17:31"]
Minuakin imetettiin lukioon asti, eikä äiti ikonä syönyt mitään, kun se olisi ollut minulta pois.
[/quote]voi minäpäs huono äiti oon ollut kun en älynnyt että lukioon asti voi imettää
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 17:44"]
Lapseni oli päiväkodissa, mutta niin olin minäkin. En voi ymmärtää että äidit jättävät lapsensa liian suuriin lapsiryhmiin vieraiden kasvatettaviksi. Minä käytin subjektiivista päivähoito-oikeutta mutta myös hoidin lapseni itse päiväkodissa. Toki minulla oli omat eväät. Eipä tarvinnut lapseni itkeä haikeasti äitinsä perään niinkuin muiden lasten piti.
[/quote]miten minä en taas tuota tajunnut että hoidan lastani päiväkodissa, ai ai mua, meninkin sitten nukkumaan kotiin,
Poikalapsia täytyy imettää avioliittoon asti, kai te nyt sen tiesitte?????
"Ihminen ja käki hylkää jälkikasvunsa muiden hoitoon. Tekeekö mikään muu eläinlaji niin?"
Öö, tekee? Ei nyt hylkää, mutta monet laumaeläimet hoitavat toistensa poikasia. Ekana tulee mieleen mangustit ja hyeenakoirat.
Minusta myös töissäkäynti on saatanasta niin kauan kuin lapsi asuu kotona.