Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piirasohjeen palaongelma. Montako ja miten?

Vierailija
03.05.2014 |

Yhdestä piirasohjeesta (suolainen) tulee uunipellillinen, pitää paikkaansa. Sitten samaisessa ohjeessa sanotaan, että ohjeesta tulee 25-30 palaa. Miten ihmeessä? Kuinka kumman pieniä paloja pitäisi leikata? Itse ajattelisin, että max 16 palaa tulisi (4x4)  

mitä mieltä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä leikkaisin 20-25 palaa (5x4 tai 5x5)

Vierailija
2/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 17:22"]

mä leikkaisin 20-25 palaa (5x4 tai 5x5)

[/quote]Toki, jos on paljon muutakin tarjottavaa, niin toi 30 palaakin on ihan ok (5x6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niitä unipeltejäkin on eri kokoisia. Nykyisen uunin pellistä leikkaisin varmaan 4x5 palaa, entisen kämpän uunista hyvinkin paljon isompia. Ja toiset ihmiset leikkaavat isompia paloja, toiset pienempiä. 

Vierailija
4/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se piirakka on ainoa tarjottava niin voihan sen leikata isommiksi paloiksi. Daa?

Vierailija
5/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun alapeukuttaja..

Vierailija
6/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaan aina peltileivonnaisista 4x4. sopivan kokoinen pala, jos ei halua mitää muuta tarjottavaa ottaa.

Vierailija
7/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on se, onko kyseessä ns. "yksi pikkusuolainen" muun tarjoilun ohessa, vai onko kyseessä "melkein pääruoka" (esim. tyttöjen illassa jossa syödään pala piirakkaa salaatin kera "illalliseksi", ei vain napostella jotain pientä suolaista kahvin kanssa).

Vierailija
8/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen piiras uunissa. Toisen teen myös tänään ja seuraavat myöhemmin. Nämä on kevään juhliin tulossa. Menevät paistettuina leikattuina paloina pakastimeen odottamaan juhlia. Juhliin en tee varsinaista ruokaa. Selviää astioissa vähemmällä, kun vieraita on tulossa aika paljon. Tulee voileipäkakkuja, karjalanpiirakoita ja tätä piirasta suolaiseksi. Kovin perinteistä, mutta tähän päädyin. Karjalanpiirakat paistaa äitini. 

T. Ap

Vierailija
9/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 18:07"]

Ensimmäinen piiras uunissa. Toisen teen myös tänään ja seuraavat myöhemmin. Nämä on kevään juhliin tulossa. Menevät paistettuina leikattuina paloina pakastimeen odottamaan juhlia. Juhliin en tee varsinaista ruokaa. Selviää astioissa vähemmällä, kun vieraita on tulossa aika paljon. Tulee voileipäkakkuja, karjalanpiirakoita ja tätä piirasta suolaiseksi. Kovin perinteistä, mutta tähän päädyin. Karjalanpiirakat paistaa äitini. 

T. Ap

[/quote]

Ja noiden kanssa jotain puolen hehtaarin piirakkapaloja??? Noooooo! Justiin pieniä paloja jos on montaa eri sorttia! 

Vierailija
10/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä kun olen ajatellut, että suvun mielestä meillä ei ole mitään tarjottavaa, kun ei ole " oikeaa" ruokaa. Pitäisi olla perunat ainakin sopassa. Päädyin kuitenkin tähän ja näillä mennään.Puhukoon suku mitä haluaa...

jos ottaa näitä ja makeita, niin eiköhän yhden päivän hengissä pysy...

Valikoimaa haluan kasvissyöjälle, sitten kala ja liha vaihtoehdot (voileipäkakut/piiras) ja sellaista "yleissyötävää".

ap.

Vierailija
11/11 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 40 palaa piirakkaa pakastimessa, eli 4x5 tyylillä leikkasin. Näiden suolaisten piiraiden ja voileipäkakkujen pitää tosiaan korvata lounas tuona juhlapäivänä ainakin osalle väkeä, jotka tulevat kauempaa. Leivon varmaan vielä samaakin piirakkaa ainakin toiset kaksi pellillistä. Se on saanut paljon positiivista palautetta (ennen olen leikannut 16 palaa) esim uutena vuotena.

ap.