Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Mensan jäsen, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
03.05.2014 |

Saa kysyä :) 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosikki pizzapohjareseptisi? 

Vierailija
22/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli ap:n suhteellinen tulos testissä? Oletko älykkäämpi kun xxx prosenttia väestöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kertoa oman kokemukseni Mensan toiminnasta, jos kerran ap ei ole osallistunut. Pääkaupunkiseudulla tarjonta on monipuolista. Viikottain jonkun aiheen asiantuntija tulee kertomaan siitä meille. Ainakin näissä tilaisuuksissa käyvät mensalaiset ovat yleensä kiinnostuneita ja kyselevät paljon. Paljon enemmän osanottajia keräävät kuitenkin viihdetapahtumat, joissa vietetään ilta useimmiten alkoholin kera. Niissä voi olla jokin teema, kuten lautapelit, sitsit, keilaus jne. Tunnelma on hyvä ja etupäässä keskustellaan ihan niistä asioista, mistä ainakin itse tulee muidenkin kavereiden kanssa tavallisina baari-iltoina juteltua. Keskustelun taso on kuitenkin keskivertoa laadukkaampaa siinä mielessä, että ihmiset yleensä perustelevat mielipiteensä järkevästi ja kuuntelevat myös muiden perusteluita.

Älykkyydestä en itse asiassa muista, että olisi koskaan keskustelu. Ehkä uusien illassa uudet jäsenet ovat joskus siitä puhuneet. On myös puhumaton herrasmiessääntö, jonka mukaan toisten testitulosta ei kysytä eikä omaansa kerrota. Olisi huonoja tapoja alkaa vertailemaan.

Mensalla on myös nuoriso-osasto, viitaten siihen että tunsit itsesi ulkopuoliseksi 18-vuotiaana. Vaikka taitaa sielläkin olla aika lailla kolmekymppistä porukkaa jo.

16, uskon kyllä että viihtyisit Mensan tapahtumissa. Liity pois, voithan aina erota jos toiminta ei miellytäkään. Jäsenmaksu (oisko ollut 30 euroa) maksetaan vuosittain.

14

Vierailija
24/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensanuorten seurassa et olisi ollut silloinkaan ainoa nuori.

-kolmas mensalainen

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:32"]

Kirjoitustyylisi ja -asusi narauttavat sinut.

No niin, mammaseni, sinun on aika laskea puhelin pois kädestä ja tippua takaisin höyhenlinnoista maanpinnalle, oman JannicaJennican luoksesi.

[/quote]

Vierailija
25/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, kiitos vastauksesta, minäkin olen miettinyt, että mitä Mensan toimintaan kuuluu! 

Sanoit, että keskustelu on keskivertoa laadukkaampaa - entä sitten huumori? Onko teidän huumorinne jotenkin keskivertoa älykkäämpää? Nauratteko alapäävitseille?

Vierailija
26/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia eri osa-alueita testiin kuuluu? Miten testit suoritetaan? Maksaako ne ja kauanko kestää tuloksien saaminen? Kiitos jo etukäteen ja mukavaa kevättä!

Vierailija
27/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 17:19"]

23, kiitos vastauksesta, minäkin olen miettinyt, että mitä Mensan toimintaan kuuluu! 

Sanoit, että keskustelu on keskivertoa laadukkaampaa - entä sitten huumori? Onko teidän huumorinne jotenkin keskivertoa älykkäämpää? Nauratteko alapäävitseille?

[/quote]

Itse en pahemmin huvitu alapäähuumorista, eikä nyt heti tule mieleen, että kukaan olisi minulle sellaisia juttuja Mensan tapaamisessa kertonutkaan. Silloin kun on näitä johonkin asiaan liittyviä luentoja/tutustumiskäyntejä, niin on siellä ollut minusta aika nokkelia heittoja keskustelun aiheesta. Luulisi kuitenkin, että mensalaisista löytyisi kaikenlaisen huumorin ystäviä. Ehkä se alapäähuumori alkaa kukkia enemmän noissa viihdeilloissa illan edetessä.

14/23

Vierailija
28/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin kerran ravintolassa istumaan noin 10hlö seurueen viereen ja kävi ilmi että ne on mensalaisia. Ei hitto mitä ihme hiihtäjä nörttejä, vaatetus ja tyyli parinkymmenen vuoden takaa kuten ne jokaisen miehen pyöreät pullonpohjalasit. Naiset oli ohuttukkaisia hiirulaisia. Jonnekin pukeutumis/tyylikurssille olisi koko porukan voinut viedä. Melko vakavahenkistä porukkaa, ei paljoa nauraneet tai vitsailleet. Martoillakin on kokouksissaan varmaan enemmän äksöniä kun näillä älyköillä.

Vierailija
29/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 17:27"]

Minkälaisia eri osa-alueita testiin kuuluu? Miten testit suoritetaan? Maksaako ne ja kauanko kestää tuloksien saaminen? Kiitos jo etukäteen ja mukavaa kevättä!

[/quote]

Varastan nyt tän ap:n ketjun ;)

Testi maksaa 40 euroa ja se suoritetaan jossain luentosalin tyylisessä tilassa, paikkakunnasta riippuen. Kestää puolisen tuntia. Siinä on ainoastaan yhden tyylisiä tehtäviä: loogista päättelyä, jossa pitää valita sarjaan seuraava kuvio. Mensan sivuilla voi tehdä nettitestin, joka ainakin minulla antoi saman tuloksen kuin varsinainen testikin. Siitä saa vähän osviittaa kannattaako mennä testiin ja millainen se on. Linkki testiin: http://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=27

14

Vierailija
30/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläko Mensa tekee Hämeenlinnassa maksalaatikkoa?

Vierailija
31/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi nro 14. Olen tehnyt tuon nettitestin, tuloksella 115.  T.26

Vierailija
32/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 17:44"]

Satuin kerran ravintolassa istumaan noin 10hlö seurueen viereen ja kävi ilmi että ne on mensalaisia. Ei hitto mitä ihme hiihtäjä nörttejä, vaatetus ja tyyli parinkymmenen vuoden takaa kuten ne jokaisen miehen pyöreät pullonpohjalasit. Naiset oli ohuttukkaisia hiirulaisia. Jonnekin pukeutumis/tyylikurssille olisi koko porukan voinut viedä. Melko vakavahenkistä porukkaa, ei paljoa nauraneet tai vitsailleet. Martoillakin on kokouksissaan varmaan enemmän äksöniä kun näillä älyköillä.

[/quote]

Hyvä. Oishan se väärin jos mensalaiset ois sekä älykkäimpiä että upeimpia ilmestyksiä.

Vierailija
33/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka suurta prosenttiosuutta väestöstä olet älykkäämpi?

mitä Mensan tapaamisissa tehdään? 

Vierailija
34/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin. Ap hävisi heti kun alettiin kysyä yksityiskohtia :)

Vierailija
35/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori lähdin vähäks aikaa pois koneelta :) Tein aikoinani ite testin Helsingissä Rikhardinkadun kirjastossa. Olin tehnyt sitä ennen jotain nettitestejä, ja olin pärjännyt esim matikassa aina hyvin niin sen perusteella ajattelin että voisin pärjätä melko hyvin, mutta en silti uskonut yltäväni Mensan tasoon. En muista tarkalleen prosenttia koska tein testin siis 8 vuotta sitten, mutta olin älykkäämpi kuin 98-99% väestöstä. Mutta oikeasti uskon että elämäntilannekin vaikuttaa testiin, olin siis esim juuri lukion kolmannella lukenut matikan yo-kokeisiin jne niin luulen että se vaikutti jonkin verran. Siis en usko että tulokset vaihtelee hurjasti elämän aikana, mutta luulen että jonkun verran voi kuitenkin vaihdella.

Kiitos kaikille muille jotka on osannut vastata tarkemmin kysymyksiin esim. toiminnasta :) Ja mensalaisten ulkonäköä kommentoineelle: itse olen 26-vuotias sosiaalinen ja aktiivinen, mulla ei ole silmälaseja tai ohuita hiuksia ja ihan nätiksi on useinkin kutsuttu :D 

Vierailija
36/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 35 on ap :)

ap

Vierailija
37/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe mikä kiinnostaa minuakin. Sain nettitestistä 131 pistettä ja olen miettinyt pitäisikö mennä ihan oikeaan testiin.

Vierailija
38/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin se oikea Mensan testi tuota nettitestiä paljon vaikeampi ja nettitestin on vain tarkoitus houkutella ihmisiä oikeaan testiin? Itse saan nimittäin tuosta nettitestistä 140, mutta tiedän että en ole älykäs, sen verran huonosti pitkä maikkakin meni lukiossa.

Vierailija
39/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 18:45"]

Eikö olekin se oikea Mensan testi tuota nettitestiä paljon vaikeampi ja nettitestin on vain tarkoitus houkutella ihmisiä oikeaan testiin? Itse saan nimittäin tuosta nettitestistä 140, mutta tiedän että en ole älykäs, sen verran huonosti pitkä maikkakin meni lukiossa.

[/quote]

Itse sain tosiaan saman tuloksen nettitestistä ja oikeasta testistä. Ehkä olet kuitenkin älykäs, ainakin tuolla tavalla mitattuna.

14

Vierailija
40/61 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 18:35"]

Sori lähdin vähäks aikaa pois koneelta :) Tein aikoinani ite testin Helsingissä Rikhardinkadun kirjastossa. Olin tehnyt sitä ennen jotain nettitestejä, ja olin pärjännyt esim matikassa aina hyvin niin sen perusteella ajattelin että voisin pärjätä melko hyvin, mutta en silti uskonut yltäväni Mensan tasoon. En muista tarkalleen prosenttia koska tein testin siis 8 vuotta sitten, mutta olin älykkäämpi kuin 98-99% väestöstä. Mutta oikeasti uskon että elämäntilannekin vaikuttaa testiin, olin siis esim juuri lukion kolmannella lukenut matikan yo-kokeisiin jne niin luulen että se vaikutti jonkin verran. Siis en usko että tulokset vaihtelee hurjasti elämän aikana, mutta luulen että jonkun verran voi kuitenkin vaihdella.

Kiitos kaikille muille jotka on osannut vastata tarkemmin kysymyksiin esim. toiminnasta :) Ja mensalaisten ulkonäköä kommentoineelle: itse olen 26-vuotias sosiaalinen ja aktiivinen, mulla ei ole silmälaseja tai ohuita hiuksia ja ihan nätiksi on useinkin kutsuttu :D 

[/quote]

Olen varma että olet "niitä", tietojesi perusteella ap :)

Terkuin ties monesko ketjun mensalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän