Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Mensan jäsen, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
03.05.2014 |

Saa kysyä :) 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin hetken aikaa Mensan jäsen, ihan siksi että se oli mahdollista. Totesin oman paikkakuntani toiminnan niin suppeaksi ja typeräksi että erosin.

Oma testi tulokseni oli vanhalla keskihajonnalla 160 eli menestyin Mensan testissä paremmin 99,8% väestöstä.

Tiedän että aivoni toimivat erilailla kuin suurimmalla osalla, kääntöpuolena onkin sitten asperger. Olen kuitenkin käyttänyt älyäni hyväksi vuorovaikutustaitojen opettelemisessa, ja pärjään nykyään ihmisten kanssa oikein hyvin. Silti tulee joskus  tilanteita että en esim. erota onko ihminen tosissaan vai vitsaileeko tämä.

En oel hyötynyt älystäni rahallisesti, mutta henkilökohtaisessa elämässä siitä on ollut paljon hyötyä. Olen erinomainen ongelmanratkaisija, kun kyse on käytännön ongelmista.

Vierailija
42/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa Mensalla taitaa olla pari sataa tilaisuutat vuodessa. On pelaamista, esitelmiä, tutustumiskäyntejä yms. Jos ei löydä sopivaa tekemnistä porukassa, voi itse järjestää tilaisuuksia Mensassa. Jäseniä on noin 3000, he ovat kiinnostuneita hyvin monista asioista. Siksi tehdäänkin porukassa monenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun KAIKKI positiiviset kokonaisluvut lasketaan yhteen, niin paljonko tulee vastaukseksi ?

Huom. Se ei ole "ääretön".

Vierailija
44/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun KAIKKI positiiviset kokonaisluvut lasketaan yhteen, niin paljonko tulee vastaukseksi ?

Huom. Se ei ole "ääretön".

Lisäys vielä. Nero johtaa tuon tunnissa. Googlea ei saa käyttää.

Vierailija
45/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

n+n-1+n-2..

Pitäisikö jaksaa siivota tuo jotenkin?

Vierailija
46/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n+n-1+n-2..

Pitäisikö jaksaa siivota tuo jotenkin?

Joo. Siitä tulee tarkka luku. 

Vierailija
47/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella joidenkin palikoiden järjesteleminen testissä "oikeaan järjestykseen" tekee jostakin muka "älykkään"? Outo mittaustapa älykkyydelle mielestäni. 

Vierailija
48/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkigorilla Koko saavutti älykkyystestissä arvon 70. Eli lievästi kehitysvammaisen ihmisen tuloksen. Tosin tulosta on jälkeenpäin epäilty. Koko oppi viittomakielellä useita tuhansia sanoja.

Vierailija
49/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkigorilla Koko saavutti älykkyystestissä arvon 70. Eli lievästi kehitysvammaisen ihmisen tuloksen. Tosin tulosta on jälkeenpäin epäilty. Koko oppi viittomakielellä useita tuhansia sanoja.

Arvatkaa mitä ajattelen ? HUUTONAURUA.

Voidaanko koko ketju poistaa pelkän ajatuksen perusteella ?

Vierailija
50/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäki oon, en halua kysyä mitään, tiedän jo kaiken

Vierailija
51/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon mensan nettitesti eroaa oikeasta testistä? Onko niin, että 135 on nykyisin maksimi mensan testissä? 

Vierailija
52/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa.. pitkästä matikasta 25v eikä oikein mitään muistissa.

Jotain kaunista tosta voinee ehkä saada n^n-1 tjsp :p mut siis äärentöntähän sekin hakee..

Vierailija
53/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kaunista tosta voinee ehkä saada n^n-1 tjsp :p mut siis äärentöntähän sekin hakee..

Oikea vastaus tuntuu aluksi käsittämättömältä =  - 1/12. Siis negatiivinen murtoluku. 

Vierailija
54/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea vastaus tuntuu aluksi käsittämättömältä =  - 1/12. Siis negatiivinen murtoluku. 

Nero hiffaa tuon vastauksen nopeasti. 

Vierailija
55/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon mensan nettitesti eroaa oikeasta testistä? Onko niin, että 135 on nykyisin maksimi mensan testissä? 

Täällä myös yksi niistä. Pitää paikkansa, tulokseksi annetaan >135 jos näin tapahtuu.

Henkilökohtaisesti tykkäsin vanhasta testistä enemmän (sen perusteella mitä siitä tiedän) vaikka uudella sisään meninkin. Uudempi painottaa nopeutta mielestäni liikaa.

Vierailija
56/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl se korkeamman sai, luokkaa 85, eli keskiverto afrikkalaista paljon älykkäämpi.. :D

Tosin ois se 70 riittäny siihenkin, kun kilpailijat ovat tasoa äo 60...

Vierailija
57/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 700 oli.

Vierailija
58/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 35 on ap :)

ap

Kumpikaan mainitsemasi ikä, 26 eikä 35 täsmää siihen että sanot olleesi lukion kolmannella kun teit testin vuonna 2006.

Eikö matemaattisesti älykäs osais valehdella paremmin noi luvut?

Vierailija
59/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen testi oli? Olen itse saanut älykkyystesteillä 120-152 ja haluaisin ihan mielenkiinnosta käydä "oikeassa" testissä. :)

Vierailija
60/61 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä "aito" älykkyys on eri asia kuin opittu älykkyys eli jos on ahkera, niin voi oppia matematiikkaa, vaikka ei mikään järjenjättiläinen olisikaan. 

Testataanko tuossa Mensan testissä siis opittua vai sellaista luontaista älykkyyttä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi