Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä maassa tunsit oloasi turvattomimmaksi?

Vierailija
12.12.2020 |

Minulla taitaa olla joko Moldova tai Armenia

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa pelkäsin kulkukoiralaumoja, ne oli agressiivisia.

Vierailija
22/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, Helsinki, rautatieasema

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intia. En kulkenut missään ilman paikallisia kenen luona olin vieraana.

Mikä siellä nyt niin pelotti?

Vierailija
24/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brasiliassa futismatsissa. Hullua porukkaa.

Vierailija
25/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pahoja kokemuksia. Rooma (eli Italia) ja Barcelona (eli Espanja) ovat olleet yksin matkustavalle naiselle vastenmielisimmät ja Roomassa menetin taskuvarkaalle muutaman kympin. Balkanin maissa huijataan mennen tullen ellei pidä puoliaan, matkusti sitten yksin tai miehen kanssa. Ehkä eniten on mieleen kuitenkin jäänyt Atlanta, US. Mitään ei tapahtunut, mutta jotenkin oli koko ajan sellainen tunne, että pitää olla varuillaan.

Vierailija
26/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa 

Vierailija
27/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa, kun olin lenkillä 16-vuotiaana ja pakettiauto pysähtyi taakseni, kun olin ihailemassa maisemia. Hotellimme sijaitsi vuoristossa, ja olin siinä lähellä juoksemassa.

Aika ripeään lähti jalat takaisin hotellille päin. Tämä nyt olisi voinut sattua muuallakin, enkä tiedä mikä motiivi miehillä oli pysähtyä, mutta onneksi vaistoni sanoi että juokse!

Ranskassa naiset ei liiku yksin, ainakaan missään vaelluksilla. Liian vaarallista. Compostelan reitti on poikkeus.

Pelkäsin itse alussa Suomessa kun olin asunut muualla. Pelkäsin sitä että ihmiset ovat välinpitämättömiä ja jos jotain sattuisi, eivät auta. Nyt olen itsekin tullut välinpitämättömäksi. Ehkä se juuri on merkki siitä että täällä on turvallista.

Vierailija
28/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi.

Yhdysvallat.

Ranska (mellakat).

Kiina.

Intia.

Vierailija
29/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä ja Etelä-Afrikka

Vierailija
30/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malesiassa.

Bangkokin Chinatownissa.

Detroitissa.

Mitä pelottavaa on Bangkokin Chinatownissa? Ainoa ettei oikein kannata ulkopöydissä syödä rottien takia. Mutta muuten?

Vierailija
31/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelissa.

Vierailija
32/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi varmasti lyö kaikki laudalta ihan sillä, että täällä on tullut samoiltua metsissä pimeällä ja järven heikoilla jäillä. Mikään keskieuroopan asutuskeskuksien kokemus ei aikaansaa samaa jännitystä kuin ylimmän kerroksen jään pettäminen ja vajoaminen polvea myöten veteen. On myös vaikea keksiä mikä ulkomailla voisi säikäyttää yhtälailla kuin yhtäkkiä jonkun ison otuksen liikkeiden kuuleminen pilkkopimeässä metsässä aivan läheltä.

Vierailija
33/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa, kun olin lenkillä 16-vuotiaana ja pakettiauto pysähtyi taakseni, kun olin ihailemassa maisemia. Hotellimme sijaitsi vuoristossa, ja olin siinä lähellä juoksemassa.

Aika ripeään lähti jalat takaisin hotellille päin. Tämä nyt olisi voinut sattua muuallakin, enkä tiedä mikä motiivi miehillä oli pysähtyä, mutta onneksi vaistoni sanoi että juokse!

Ranskassa naiset ei liiku yksin, ainakaan missään vaelluksilla. Liian vaarallista. Compostelan reitti on poikkeus.

Pelkäsin itse alussa Suomessa kun olin asunut muualla. Pelkäsin sitä että ihmiset ovat välinpitämättömiä ja jos jotain sattuisi, eivät auta. Nyt olen itsekin tullut välinpitämättömäksi. Ehkä se juuri on merkki siitä että täällä on turvallista.

Enpä usko. En itse ole vaeltanut Ranskassa, mutta kyllä paljon sitä "perinteisemmissä" maissa.

Vierailija
34/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa asuessani. Kyllä. Enkä kantaruotsalaisten takia.

Olen asunut myös USA:ssa ja Israelissa, viettänyt pidempiä aikoja Englannissa ja Kreikassa.

Missään en ole kokenut sellaista ahdistelua kuin Tukholmassa, jossa olin nuorena töissä.

Vierailija
35/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venezuela ja Bolivia, LaPaz. Paljon rikollisuutta ja vaalea eurooppalainen oli siellä kuin huutomerkki, erottui kaikkialla

Vierailija
36/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä.

Vierailija
37/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa. Kaupungit, liikenne, epäilyttävää väkeä liikkeellä joka paikassa.

Vierailija
38/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussa, varsinkin Limassa. Intiassa myös jonkin verran

Vierailija
39/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brysselissä.

Vierailija
40/65 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelissa.

Hyvä kun muistutit! Ainoa paikka, missä olen todella joutunut väkivaltakohtauksen silminnäkijäksi. Ilmapiiri oli todella jännittynyt Jerusalemissa. Tel Avivissa sen sijaan se oli tosi liberaali, mutta siellä on tietyt alueet, missä on huumeongelmia ja siksi arveluttaa liikkua. Ja olihan se outoa, että joka paikassa oli ihmisiä konekivääreiden kanssa ja ihan bussiasemalle sisäänpääsy oli tarkoin vartioitua ja tosi tylyä.

nr 26

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi