Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13-vuotias vesirokkopotilas ov

Vierailija
03.05.2014 |

Lapsena saadusta vesirokkorokotteesta huolimatta 13-vuotias poikani sairastui pikkuveljen päiväkodista tuomaan vesirokkotartuntaan (pikkuveli myös rokotettu, sairasti lievän taudin). Tauti alkoi tänään 14 vrk :n itämisajan jälkeen ja vaikuttaa lievältä. Keskivartalolla on noin 30 näppylää - eivät kutise, koska antihistamiini käytössä.

Mutta ... mitenkäs kouluun meno? Pojalla olisi ensi viikolla neljä koetta ja hänen oma vointinsa on ainakin toistaiseksi hyvä, mutta tosiasia on, että hän tartuttaa vesirokkovirusta eteenpäin. Mitä teemme kouluun menon suhteen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mennä terveyskeskukseen (en käytä julkista terveydenhuoltoa) - voidaan ottaa lääkäri kotikäynnillekin, mutta pakkohan meidän on saada neuvot, mitä tehdään ja mahdolliset todistukset koululle!

ap

p.s. nyt vesirokkoihottuma myös poikien serkuilla, joiden kanssa vietettiin pääsiäistä - heillä ei rokotusta eli ihottuma on ihan vesirokon näköistä!

Vierailija
22/25 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, lääkäri kotiin ja ei missään tapauksessa kouluun jos tuo on vesirokkoa, se kun on joillekin todella, todella vaarallinen sairaus.

Itse sairastin vesirokon aikuisena, koko sairastelu vei 2,5 kuukautta, siitä vietin kolme viikkoa sairaalassa. Osan ajasta teholla. Ja minulla ei ollut mitään perussairauksia.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse sairastanut vesirokon 14-vuotiaana ja tauti oli kauhea! Sairastaessa meni koko joululoma ja sen jälkeen vielä kaksi viikkoa, silti jouduin menemään ihan hirviön näköisenä kouluun. Minulla on atooppinen iho, mikä varmasti vielä pahensi tautia. Rakkuloita oli satoja ja jäi pahoja arpia. Siksipä lapset ovat saaneet rokotuksen. 

Rokotus ei kyllä näytä suojaavan tartunnalta (luin juuri, että Amerikassa annetaan rokote kaksi kertaa, silloin sairastuminen on erittäin harvinaista) ja on yllättävää, että rokotettu sairastunut tartuttaa noin ärhäkästi! En olisi uskonut!

ap

Vierailija
24/25 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:17"]

Ap on itse sairastanut vesirokon 14-vuotiaana ja tauti oli kauhea! Sairastaessa meni koko joululoma ja sen jälkeen vielä kaksi viikkoa, silti jouduin menemään ihan hirviön näköisenä kouluun. Minulla on atooppinen iho, mikä varmasti vielä pahensi tautia. Rakkuloita oli satoja ja jäi pahoja arpia. Siksipä lapset ovat saaneet rokotuksen. 

Rokotus ei kyllä näytä suojaavan tartunnalta (luin juuri, että Amerikassa annetaan rokote kaksi kertaa, silloin sairastuminen on erittäin harvinaista) ja on yllättävää, että rokotettu sairastunut tartuttaa noin ärhäkästi! En olisi uskonut!

ap

[/quote]

Jep, meillä sai lapsi ekan siinä vuoden iässä ja toisen 5v.

USA

Vierailija
25/25 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista, että on niin välinpitämättömiä vanhempia, ettei ole rokotetta hankkinut viimeistään kouluikäiselle, jos ei aiemmin ole saanut tartuntaa :(