Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruskea vuoto?!

Vierailija
03.05.2014 |

Mulla oli muutaman päivän ajan ruskeaa vuotoa, joka lakkasi eilen. Tänä aamuna tuli yhtäkkiä taas iso "läntti" samanlaista. Luin netistä, että jos viikossa ei mene ohi, pitää mennä gynelle. Pelottaa... mitä tuo voi olla?? Se ei haise oikeastaan millekään, on väriltään ruskeaa ja alkuun jonkin verran vertakin seassa. Mitään muita oireita ei ole ollut. Joko varaisin maanantaina ajan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin alko ekat menkat tolleen että vuoto ei ollutkaan punaista niinkuin veri yleensä vaan ruskeaa... En tosin tiedä minkä ikäinen olet :S

Vierailija
2/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä minun korvaani kuulosta kovin vaaralliselta... Syötkö e-pillereitä tai käytätkö hormonaalista ehkäisyä?

Vierailija
4/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on ollut viimeksi kuukautiset?

Vierailija
5/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:19"]

Ei kyllä minun korvaani kuulosta kovin vaaralliselta... Syötkö e-pillereitä tai käytätkö hormonaalista ehkäisyä?

[/quote]

Ei ole mitään ehkäisyä käytössä, eli periaatteessa raskaus olisi mahdollinen. Tosin en jaksa uskoa siihen, koska ilman lääkkeitä en ovuloi ja raskaaksitulo luomusti olisi vaan liian uskomatonta. Iloinen yllätys totta kai, mutta ei kovin todennäköinen.

Vierailija
6/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:23"]

[/quote]

Yli kuukausi sitten. Kiertoni on pitkä ja epäsäännöllinen, joten hankala ennustaa milloin menkat alkaa.

-ap

Vierailija
7/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:23"]

[/quote]

Yli kuukausi sitten. Kiertoni on pitkä ja epäsäännöllinen, joten hankala ennustaa milloin menkat alkaa.

-ap

[/quote]

Luulen että kuukautisesi on alkamassa. En kyllä kiirehtisi minnekään gynelle.

Vierailija
8/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aina alkaa ja loppuu menkat ruskealla vuodolla. Toki eri asia jos sinulla ei tuollaista ole ollut, mutta ei kuulosta vakavalta. Seuraile ja jos ei meinaa loppua niin käy sitten gynellä. 

Vierailija
9/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:38"]

Minulla aina alkaa ja loppuu menkat ruskealla vuodolla. Toki eri asia jos sinulla ei tuollaista ole ollut, mutta ei kuulosta vakavalta. Seuraile ja jos ei meinaa loppua niin käy sitten gynellä. 

[/quote]

Tuo vuoto olikin sellaista, mitä usein tulee menkkojen loppuvaiheessa. Alkoi vain pelottaa klamydian mahdollisuus... jos jatkuu ensi viikolla, varaan sitten ajan.

Kiitos vastauksista!

-ap

Vierailija
10/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tullut useasti myös samanlaista välivuotoina. Olen ollut töissä myös naisten parissa näissä asioissa, jonkun verran tietämystä, en rupea täällä kuitenkaan diagnosoimaan. Onko sinulla kipuja? Onko vuotoa tullut virtsaputkesta tai onko ollut kirvelyä pissatessa? Jos on niin se on hyvä syy mennä gynelle. Muutenkin jos mieltäsi tämä asia painaa niin kannattaa mennä lääkäriin, hormonit voivat saada vartalon sekaisin jo stressistä. Vuodon väri voi vaihdella,eikä siitä kannata pelästyä. Tosiaan kivut virtsatessa kertovat paljon.. sinulla ei sellaisia?

Vierailija
11/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tollasta on aina ollut raskauksien alussa.

Vierailija
12/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hätäillä tai pelästyä klamydiastakaan, varmistaa ettei tartuta sitä kehenkään kunnes on käynyt testeissä. Se on helposti hoidettava sekä todettava, pienestä pissanäytteestä vaan. Todella paljon liikkeellä ollut kys. tautia. miehet reagoivat klamydian oireisiin joskus enemmän. Eikä tuota klamydiaa kannata epäillä jos joku täällä on niin sanonut sen perusteella että sinulla on tullut normaalia (vain eri väristä) vuotoa. Tietysti mielen helpottamiseksi varaat ajan ed. lääkärille niin laittaa samalla testeihin. :)

Vierailija
13/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:38"]

[/quote]

Tuo vuoto olikin sellaista, mitä usein tulee menkkojen loppuvaiheessa. Alkoi vain pelottaa klamydian mahdollisuus... jos jatkuu ensi viikolla, varaan sitten ajan.

Kiitos vastauksista!

-ap

[/quote]

Klamydiatestissä olisi muutenki hyvä käydä välillä, varsinkin, jos on ollut suojaamatonta seksiä.

Vierailija
14/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta tarkastettu gynellä monirakkulaisten munasarjojen mahdollisuus? Ajattelin kysyä, kun mainitsit että sulla on pitkä kierto. Siinä munasolu saattaa jäädä "jumittamaan" niin että tulee vain ruskeaa vuotoa ja saattaa olla kuukautiskipuja. Gyne määrää 10 vrk lääkekuurin, jolla kuukautiset saadaan alkamaan.

Vierailija
15/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee raskaustesti ja odota nyt ainakin pari päivää. Voit olla raskaana, menkat tulossa, normaali välivuoto tai jokin tulehdus. Tuskin mitään vaarallista kuitenkaan. 

Mulla ruskeaa vuotoa yleensä viikko ennen menkkoja ja raskauden alussa viikolla 5-6.

Vierailija
16/19 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen 15 v ja on ollu kohta kaksi vuottq menkat. Aina vähän myöhässä mutta on aina tullut ja on ollu normaalit. Nyt pariin kuukauteen ei ole ollut normaaleja kuukautisia vaan usemmin, noin 3 vk välein muutaman pöivän niukkaa, ruskeaa vuotoa. En ole ollut yhdynnässä/en syö pillereitä. Mikä voi omma syynä? Pelkät hormoonitko?

Vierailija
17/19 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei. mua on sattunu koko päivän ala vatsaan ja ala selkään oon siis 12 vuotias tyttö jolla ei ole alkanut vielkä kuukautisia. tänään kuiteskin on tullu jotai ruskeeta joka ei oo kakkaa ja tulee pissan kohalta mitä tää mahtaa olla?

Vierailija
18/19 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruske??

Vierailija
19/19 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas...

Joku vuotohullu palstalla🥳🥳🥳🥳🥳

Nostelee vanhoja ketjuja.