Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti, mikä mua vaivaa. Ärsyttää elämän teennäisyys, kulissit ym.

Vierailija
12.12.2020 |

Kaikki typerät perhejuhlat, lasten synttärit ja joulut. Se että Facebookissa ihmiset toivottelee hyvää syntymäpäivää, onnea uudesta vauvasta ja ihastelee hääkuvia. Se, että kaikki vaan leikkii tässä mukana. Jotenkin sitä kyynistyy pikkuhiljaa. Typerä leikki tämä elämä.

Kommentit (208)

Vierailija
21/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se jeesuksesta jauhaminen, kiitos.

Vierailija
22/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta äskenhän juuri kysyit, miksi joillain tuli mieleen ottaa Jeesus tähän keskusteluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikea suhtautua asioihin, kun ymmärtää tarkoitusperät. Pakkohan tässä on edes osittain leikkiä mukana. Käydä töissä ja harrastaa. En minä ihan niin valmis ole, että jättäisin perheeni ja muuttaisin pöpelikköön. Toisaalta vähän harmittaa että olen nämä asiat ymmärtänyt enkä voi enää vaan elää sillai kivasti ja "normaalisti".

Ap

Vierailija
24/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille todellisuus iskee kovemmin kuin muille. Kannattaa silti muistaa olla hyvä hyville vaikka he saattavatkin olla pelkkiä bittejä simulaatiossa.

Vierailija
25/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille todellisuus iskee kovemmin kuin muille. Kannattaa silti muistaa olla hyvä hyville vaikka he saattavatkin olla pelkkiä bittejä simulaatiossa.

Morpheus?

Vierailija
26/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta äskenhän juuri kysyit, miksi joillain tuli mieleen ottaa Jeesus tähän keskusteluun?

Minä olen se joka kysyi. Tuo on eri henkilö :) meitä on monia jotka eivät jaksa jeesus höpinöitä keskusteluissa joihin uskonto ei liity millään tavalla.

Vierailija
27/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikea suhtautua asioihin, kun ymmärtää tarkoitusperät. Pakkohan tässä on edes osittain leikkiä mukana. Käydä töissä ja harrastaa. En minä ihan niin valmis ole, että jättäisin perheeni ja muuttaisin pöpelikköön. Toisaalta vähän harmittaa että olen nämä asiat ymmärtänyt enkä voi enää vaan elää sillai kivasti ja "normaalisti".

Ap

Miksi ei voi elää normaalisti perheen kanssa? Minäkin olen perheellinen, käyn töissä (eihän työ mitään leikkiä ole), harrastan jne. mutta some tunnuksia en omista.

Vierailija
28/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa vähän surulliselta ja kyyniseltä, jopa masentuneelta. Ajatella, että kaikki juhlat, vauvat ja elämän hohdokkaammat hetket on pelkkää kulissia ja esittämistä. Varmasti ihmiset valikoi mitä tuo esiin, mutta ei se tarkoita ettei joku tapahtuma ollut hieno.

Onko läheisten kuolema, sairastaminen ja irtisanomiset sitten sitä "aitoa ja oikeaa"? Miten negatiiviset asiat olisi enemmän totta kuin hyvät asiat?

Vierailija
29/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se joka kysyi. Tuo on eri henkilö :) meitä on monia jotka eivät jaksa jeesus höpinöitä keskusteluissa joihin uskonto ei liity millään tavalla.

Kun kyse ei ole uskonnosta vaan siitä mikä on totta ja mikä ei. Muussa tapauksessa kuka vaan voi olla oikeassa ja valhe totta, ja teeskentelykin vain pään sisällä.

Vierailija
30/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Koittakaapa poistaa näkyvistä teidän syntymäpäivä Facessa. Kuinka moni toivottaa hyvää syntymäpäivää? Niinpä.

Itsellä ei koskaan ollut se näkyvillä silloin kun siellä vielä olin. En toivotellut puolituntemattomille yhtään mitään koska se on feikkiä.

Läheisimmät ihmiset useimmiten muistaa ilman että se päivämäärä näkyy kaikille.

No mitä v*ttua sitten? Jos törmäät tuttuun kaupungilla ja rupattelun ohessa saat selville, että sillä on tänään syntymäpäivä, niin jätätkö onnittelematta vain, koska "ethän sä muuten olisi edes tiennyt että sillä on synttärit, etkä halua ollaa joku teennäinen mielistelijä"?

Oletko mahdollisesti tullut viimein teini-ikään? Saattaisi sun angsti johtua siitä.

Vierailija
31/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä, mikä siinä on niin pahaa ja feikkiä jos esim. onnenpuuskassaan jakaa vastasyntyneensä kuvan? Totta kai silloin on kyse halusta näyttää onnensa koko maailmalle, niin ihana asia se on. Ja minä ainakin tykkään näistä julkaisuista juuri sen takia, että tiedän kuinka ihanaa se on tälle henkilölle itselleen ja mitem hän pakahtuu ylpeydestä/onnesta/rakkaudesta. En siis tykkää niinkään itse asiasta vaan toisen ilosta.

Vierailija
32/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa vähän surulliselta ja kyyniseltä, jopa masentuneelta. Ajatella, että kaikki juhlat, vauvat ja elämän hohdokkaammat hetket on pelkkää kulissia ja esittämistä. Varmasti ihmiset valikoi mitä tuo esiin, mutta ei se tarkoita ettei joku tapahtuma ollut hieno.

Onko läheisten kuolema, sairastaminen ja irtisanomiset sitten sitä "aitoa ja oikeaa"? Miten negatiiviset asiat olisi enemmän totta kuin hyvät asiat?

Miksi se oma hlökohtainen elämä pitää jakaa koko maailmalle? Mitä he siitä itselleen saavat? Ymmärrän ehkä jos profiili on täysin suljettu ja kavereina/seuraajina on 100% luotettavia ystäviä ja perheenjäseniä.

En itse tajua tuota touhua ollenkaan jos seassa on ties mitä porukkaa kuvia kyylämässä.

Miksei se oma läheinen porukka riitä?

Vierailija
33/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Koittakaapa poistaa näkyvistä teidän syntymäpäivä Facessa. Kuinka moni toivottaa hyvää syntymäpäivää? Niinpä.

Itsellä ei koskaan ollut se näkyvillä silloin kun siellä vielä olin. En toivotellut puolituntemattomille yhtään mitään koska se on feikkiä.

Läheisimmät ihmiset useimmiten muistaa ilman että se päivämäärä näkyy kaikille.

No mitä v*ttua sitten? Jos törmäät tuttuun kaupungilla ja rupattelun ohessa saat selville, että sillä on tänään syntymäpäivä, niin jätätkö onnittelematta vain, koska "ethän sä muuten olisi edes tiennyt että sillä on synttärit, etkä halua ollaa joku teennäinen mielistelijä"?

Oletko mahdollisesti tullut viimein teini-ikään? Saattaisi sun angsti johtua siitä.

Osuiko? - eri

Vierailija
34/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kyse ei ole uskonnosta vaan siitä mikä on totta ja mikä ei. Muussa tapauksessa kuka vaan voi olla oikeassa ja valhe totta, ja teeskentelykin vain pään sisällä.

Tietysti parempi uskoa totuus kuin valhe, kaikki ihmiset varmaan uskovat jotain, mihin perustavat.

Vierailija
35/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se juuri että aidot ihmiset tuovat myös niitä elämän huonoja puolia esiin. Feikit laittavat niitä siloteltuja kuvia. Täydellisyys somessa ei ole koskaan aitoa.

Vierailija
36/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti parempi uskoa totuus kuin valhe, kaikki ihmiset varmaan uskovat jotain, mihin perustavat.

Tai johonkin. Vaikka siihen että puolisosi rakastaa sinua ja teet joitain päätöksiä sen mukaan. Sitä vastoin jos sanot uskovasi Jeesukseen, alkaa huuto uskonnosta. Vaikka ymmärrän että siinä pelätään uskonnollisen käännytyshaluista ihmistä mikä onkin ihan oikein.

Vierailija
37/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pistää silmään somessa tyypit joiden kuvat ovat viimeisen päälle sävy sävyyn esim. siten että tässä meidän ipana sormiruokailemassa ja kappas, pöperö on samaa sävyä sisustuksen kanssa. Tai että lelut passaa sisutukseen kuten verhojen ja tapettien sävyyn.

Siis mitä?? Onko tämä sitä elämän makuista elämää, ihan oikeasti..

Vierailija
38/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni kyynisenä ja olen kyllä tehnyt aika selväksikin että en aoi seurata perheenjäsenten touhuja netissä enkä muutenkaan. Mulla on vaan omat rytmini tehdä juttuja ja omat ideat esim. siitä mikä on hyvä joulu. Se ei ole mikään iso kokoontuminen "rakkaiden ihmisten" kesken eikä somepostaukset siitä kuinka mahtavasti meillä menee, vaan se on sitä että mulla on koti siisti, laskut maksettu ja kerrankin mikään prosessi ei ole päällä. Jotkut lypsää dopamiininsa tai hyväksytyksi tulemisen tarpeensa siitä prosessista, minä en.

Vierailija
39/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistin facen juuri tästä syystä.

En ole koskaan ollut siellä. En ole tarvinnut mihinkään.

Vierailija
40/208 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis pelkästään ärsytä tämä some, vaan kaikki tämä leikkiminen ja epäaitous. Enkä tiedä onko ärsytys oikea sana. Ehkä kyllästynyt ja tuntuu että näen kaiken läpi.

Ap

Et sinä minkään läpi näe, ihmisen elämään kuuluu siirtymärituaaleja ja sosiaalisuuden ylläpitoa, jotta elämä yhteisössä olisi ylipäätään mahdollista. Ehkä sinä olet masentunut, tai ihmisvihaaja tai ehkä et, mutta eivät asiat, joita sinä et halua tehdä, ole välttämättä muille mitään teatteria, vaan asioita, joita he haluavat autenttisesti tehdä - on aika omahyväistä ajatella tuolla tavalla. Kannattaa hakeutua sellaisiin porukoihin, joissa arvostetaan sellaista yhteisöllisyyttä, jota arvostat ja johon haluat osallistua, etkä koe toisten huomioon ottamista silloin tällöin liian raskaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan