Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotias milanolais­poika sairasti koronan jo marraskuussa 2019 – tuore tutkimus vahvistaa koronan levinneen Euroopassa luultua aiemmin

Vierailija
12.12.2020 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007679047.html

Mielenkiintoista ja viittaa siihen, että koronaa on voinut hyvinkin olla jo paljon aiemminkin kuin tuo syyskuu 2019. Jostain syystä epidemia ei vielä silloin päässyt valloilleen.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin laivalla tammikuun 2020 alussa. Ja laiva täynnä kiinalaisia.

Sen jälkeen sairastuin kuumeeseen, joka kesti 3-4 pv ja oli noin 39 astetta. Sen jälkeen alkoi erittäin kova yskä ja kipu rintakehällä sekä makea maku suussa ja mikään ei maistunut. Olin myös ihan poikki ja erilaisia kipuja ympäri kroppaa.

Söin 3 ab-kuuria, mutta ei apua niistä.

Olin todella sairas useamman viikon ajan.

Sitten alkoivat sydänoireet, rytmihäiriöt ja verenpaineen sahaus sekä outo ihottuma.Terävää Yskää on edelleen ajoittain ja tulee outoja väsymyskohtauksia.

Kävin vasta-ainetestissä, mutta vasta toukokuun alussa ja se oli negatiivinen.

Olin sairauslomalla 2 kuukautta.

Labrat ja tulehdusarvot olivat kokoajan normaalit.

Koskaan en niin sairas ole ollut!

Vierailija
62/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäs meet kun forssassa ei ainakaan vasta aine testejä tehdä pidetään jopa pöljänä kun kysyykin moista????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli syys/lokakuussa 2019 tosi outo virus. Siihen kuului pelkkä raju yskä, mutta nuhaa ei ollut missään vaiheessa. Yskä oli niin raju, että kyljet menivät älyttömän kipeiksi ja olen siis nuori nainen. Se oli oudoin virus mikä mulla on ollut, olisko voinut olla joku lievempi korona?

Minulla aivan sama juttu. Ei flunssaa tai kuumetta, mutta älytön yskä, huomattavasti pahempi kuin tupakkayskä tai satunnainen rykäisyjuttu. Minulla se oli joskus loka-marras-joulukuussa. Ja tajuton väsymys sekä mustat silmänaluset. Yhtenä yönä heräsin, kun hengitys oli tiheä ja keuhkot kipeät, aamulla ei mitään tuosta, mutta yskä jatkui.

Tuo oli varmasti A-virus.

No ei ollut. Ei korkeaa kuumetta tai nuhaa.. Oireet näin jälkeenpäin ajateltuna sopivat just koronavirukseen, mutta silloin vain ihmettelin, että onpa raju kaamosväsymys ja yskä. Ei ollut mitään tietoa mistään covideista siinä vaiheessa.

https://dianews.roche.com/influenssa?gclid=Cj0KCQiA8dH-BRD_ARIsAC24umY6…

Ei ollut minullakaan, mutta samat oireet. Ei se silti ollut koronaa, koska hajuaisti pysyi ja oireet eivät kestäneet niin pitkään kuin koronassa.

Työkaverilla oli sama. Teimme töitä ympäristössä, jossa olisimme altistaneet ison määrän ihmisiä. Minulla oli toinenkin työ. Kummassakaan paikassa ei ollut tietääkseni tartuntoja, eikä niitä levinnyt ko. pisteiden välityksellä.

Vierailija
64/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko virus voinut ollakin keskuudessamme jo kauan? Muuntautunut siinä kohtaa kun Kiinassa ryöpsähti herkemmin tarttuvaksi, ja nyt uudestaan UK:ssa taas uudestaan vieläkin tartuttavammaksi

Vierailija
65/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kiinalaissyntyinen lapsi?

Vierailija
66/69 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko virus voinut ollakin keskuudessamme jo kauan? Muuntautunut siinä kohtaa kun Kiinassa ryöpsähti herkemmin tarttuvaksi, ja nyt uudestaan UK:ssa taas uudestaan vieläkin tartuttavammaksi

Miksei olisi voinut olla?

Vierailija
67/69 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milanon ympäristössä on Euroopan suurin kiinalaisten keskittymä, ompelevat niitä  blokkareiden himoittuja tuotteita. Näistä kiinalaisista iso joukko on lähtöisin Wuhanin alueelta,  liittyen alihankintaketjuihin ja Wuhanin hieman huononpaan työllisyystilanteeseen. 

Joten en yhtään ihmettele että joku kinu käynnyt kotopuolessa ja tuonut jo aikasemmin virusta.

Olikohan tämä milanolaislapsi mitä alkuperää, aito mamma mia spagetin syöjä vain maistuiko  vaikkanuudeli paremmin? Vai romanialaisten lapsi??

Vierailija
68/69 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä 2003 asuin Keski-Euroopassa ja keskelllä kauneinta kesää tuli ensin outo väsymys, vähitellen hengitys tuntui raskaalta,välillä  tuntui että tukehtuu, viikon kuluttua 200 metrin kävelymatka sai 26-vuotiaan hyväkuntoisen huohottamaan ja heittäytymään puiston penkillä selälleen lepäämään. Mitään yskää, räkää, limaa, päänsärkyä ei ollut. Tuolloin mediassa peloteltiin jollain kanalenssulla.

Olen sairastanut mm tuhkarokon mutta se ei ollut mitään tuohon verrattuna.

Lääkärissä ei mitään kokeita otettu sain ainoastaan antibiootit ja vahvat kortisonitabletit. Ns. "paranin" mutta 20 v myöhemmin edeleen vasemmalla rinnassa tuntuu "paino"ja päivittäin otankorttisonisuihkeen.

Vierailija
69/69 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiintoisaa nähdä mitä uutta tietoa tästä taudista ja sen alkuperästä vielä käykään ilmi. En ihmettelisi vaikka aikanaan kävisikin ilmi, ettei se alunperin edes ollut Kiinasta lähtöisin. Espanjan tautikaan ei lähtenyt Espanjasta, vaikka moni niin luulee vielä sata vuotta sen jälkeenkin.

Eikös se lähtenyt liikkeella Usan armeijasta, sen jälkeen kun siellä aloitettu jotkut rokotukset. En muista, mikä rokotus oli kyseessä. Katsoin aiheesta joskus vuosia sitten dokkarin. Sellaisia ei varmaan enää saa missään esittää.

Foliohattututkani värähti snadisti tälle kommentille. 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä