Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotias milanolais­poika sairasti koronan jo marraskuussa 2019 – tuore tutkimus vahvistaa koronan levinneen Euroopassa luultua aiemmin

Vierailija
12.12.2020 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007679047.html

Mielenkiintoista ja viittaa siihen, että koronaa on voinut hyvinkin olla jo paljon aiemminkin kuin tuo syyskuu 2019. Jostain syystä epidemia ei vielä silloin päässyt valloilleen.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nykyään tiedetään varmuudella, että korona oli levinnyt jo syksyllä eri maissa. On analysoitu vasta-aineita silloin otetuista laboratorionäytteistä. Myös Euroopan viemärivesinäytteistä on löytynyt koronaa jo viime vuodelta jälkikäteen näytteitä tutkien.

Kiinasta se silti on lähtöisin, vaikka ne yrittävät käyttää näitä löydöksiä hyväksi omassa propagandassaan ja väittää, että muka muualta olisi tullut. Tutkijat ovat jäljittäneet viruksen alkumuodon ihan varmuudella Kiinaan.

Täytyy kuitenkin muistaa, että testit ovat melkoinen fiasko. "Positiivinen tulos on saatu jopa papaija-hedelmästä."

Vierailija
42/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että tänne tulee kaikki kertomaan, että ovat sairastaneet Koronan. Minä en usko tähän, koska kuolleisuus ei lähtenyt nousuun. Tai sitten virus mutatoitui tappavammaksi.

Kyllä kuolleisuus kääntyi nousuun, esim Italiassa oli syksyllä 2019 ylikuolleisuutta tilastojen perusteella. Ei vaan tiedetty, että se johtui koronasta. Koronaan kuolevista hyvin suuri osa on kuollut esim. veritulppaan, ennenkuin vasta loppukevään aikana opittiin ennakoimaan se verenohennuslääkkeillä. Siksi kuolleisuus on ollut pienempää syksylläkin, minkä jotkut tulkitsivat virheellisesti johtuvan viruksen mutatoitumisesta harmittomaksi. Oikeasti hoitokeinot ovat kehittyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli syys/lokakuussa 2019 tosi outo virus. Siihen kuului pelkkä raju yskä, mutta nuhaa ei ollut missään vaiheessa. Yskä oli niin raju, että kyljet menivät älyttömän kipeiksi ja olen siis nuori nainen. Se oli oudoin virus mikä mulla on ollut, olisko voinut olla joku lievempi korona?

Minulla aivan sama juttu. Ei flunssaa tai kuumetta, mutta älytön yskä, huomattavasti pahempi kuin tupakkayskä tai satunnainen rykäisyjuttu. Minulla se oli joskus loka-marras-joulukuussa. Ja tajuton väsymys sekä mustat silmänaluset. Yhtenä yönä heräsin, kun hengitys oli tiheä ja keuhkot kipeät, aamulla ei mitään tuosta, mutta yskä jatkui.

Tuo oli varmasti A-virus.

Vierailija
44/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hengitystieinfektiot ovat koronavituksista johtuvaa jos puhutte tästä tämän vuoden pandemiasta se on COVID19

Vierailija
45/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuullut varman tiedon eräästä tutusta miehestä, joka oli sairastanut pitkän ja vaikean keuhkokuumeen kevätkesällä 2019 Pohjois-Suomessa. Joutui sairaalahoitoonkin. Enpä ihmettelisi, jos tyypillä olisi ollut jo silloin korona. Oli hyvökuntoinen, n. 40-vuotias mies.

Minäkin sairastin pitkän ja vaikean keuhkokuumeen vuonna 2003, noita tauteja on ollut aina, eikä kaikkia ole mitään syytä niputtaa koronaksi, kun keuhkokuumetta voi aiheuttaa sen seitsemän muutakin asiaa.

Vierailija
46/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä, mitä todelliset kuolinluvut ovat! Sitten kun tutkijat saavat luvan julkaista...

Ihan jo nyt tiedetään. Tänä vuonna ylikuolleisuus on ollut mm. Suomessa 2% ja Ruotsissa 5%.

Vierailija
47/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettisin olenko sairastanut koronan aikaisemmin, niin kävisin vasta-ainetestissä varmistamassa asian.

Vierailija
48/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenties vuoden 2018 ylikuolleisuus Suomessa ( 1000 influenssakuolemaa enemmän kuin yleensä) oli koronaa.

Usassa kuolee yleensä vuosittain n. 60 000 ihmistä influenssaan. Yhtenä vuonna, en muista minä mutta aiemmin kuin viime vuonna, influenssaan kuoli 80 000. Että testasivatko koronaa tai jotain muuta virusta tuolloin... Sittemmin tilastoja kaunisteltiin vähemmän huomiota herättäviksi.

Vierailija
49/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hengitystieinfektiot ovat koronavituksista johtuvaa jos puhutte tästä tämän vuoden pandemiasta se on COVID19

Eivät ole. Hengitystieinfektioita aiheuttaa myös esim. rino-, adeno ja influenssavirukset.

Vierailija
50/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiintoisaa nähdä mitä uutta tietoa tästä taudista ja sen alkuperästä vielä käykään ilmi. En ihmettelisi vaikka aikanaan kävisikin ilmi, ettei se alunperin edes ollut Kiinasta lähtöisin. Espanjan tautikaan ei lähtenyt Espanjasta, vaikka moni niin luulee vielä sata vuotta sen jälkeenkin.

Eikös se lähtenyt liikkeella Usan armeijasta, sen jälkeen kun siellä aloitettu jotkut rokotukset. En muista, mikä rokotus oli kyseessä. Katsoin aiheesta joskus vuosia sitten dokkarin. Sellaisia ei varmaan enää saa missään esittää.

Dokkari tuli 6.4. tänä vuonna. Mulla on se vielä tallessa.

Ja juu, lähti usasta ja tuli joukkojen mukana eurooppaan..

Sotaa käyvien maiden sensuurin takia siitä ei saanut (lehdistössä) puhua mutta kun Espanja ei ollut sodassa niin siellä asiasta kerrottiin. Siitä sitten nimi.

Vierailija
51/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli syys/lokakuussa 2019 tosi outo virus. Siihen kuului pelkkä raju yskä, mutta nuhaa ei ollut missään vaiheessa. Yskä oli niin raju, että kyljet menivät älyttömän kipeiksi ja olen siis nuori nainen. Se oli oudoin virus mikä mulla on ollut, olisko voinut olla joku lievempi korona?

Minulla aivan sama juttu. Ei flunssaa tai kuumetta, mutta älytön yskä, huomattavasti pahempi kuin tupakkayskä tai satunnainen rykäisyjuttu. Minulla se oli joskus loka-marras-joulukuussa. Ja tajuton väsymys sekä mustat silmänaluset. Yhtenä yönä heräsin, kun hengitys oli tiheä ja keuhkot kipeät, aamulla ei mitään tuosta, mutta yskä jatkui.

Tuo oli varmasti A-virus.

No ei ollut. Ei korkeaa kuumetta tai nuhaa.. Oireet näin jälkeenpäin ajateltuna sopivat just koronavirukseen, mutta silloin vain ihmettelin, että onpa raju kaamosväsymys ja yskä. Ei ollut mitään tietoa mistään covideista siinä vaiheessa.

https://dianews.roche.com/influenssa?gclid=Cj0KCQiA8dH-BRD_ARIsAC24umY6…

Vierailija
52/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että influenssassa on lähes identtiset oireet koronan kanssa, pitkäänhän on tolkutettu että ilman testiä ei voi tietää. Oma tuttavani joutui viime talvena vuodepotilaaksi järkyttävän kuumeen ja yskän vuoksi ja testeillä aiheuttajaksi varmistui ihan tavallinen influenssavirus, ei korona. 

Vierailija
53/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen sairastaneeni koronan 2019 kesällä. oireet täsmäävät siihen,  oireiden tultua pintaan yskä oli niin pahaa, että tosissani harkitsin sairaalaan menoa, yskää ei oikein saanut hellittämään edes sen vertaa, että olisi voinut haukata happea välillä ja jos tuli sen. 

olin tuolloin matkalla toisen vanhempani kanssa, majoituttiin hotellissa, jossa samaan aikaan majoittui paljon polittisen maailman tyyppejä ympäri maailmaa ja myös kansainvälisiä urheilijoita.

Vanhempani sai sitten saman taudin ja samat oireet,minä siis tartutin hänet. en tiedä mistä itse sain tartunnan. muistan, että puhuimme taudin jälkeen, että se oli tosi outo flunssa ja aikamoisen ilkeä (murresana, tarkoitti tuossa yhteydessä erityisen hankalia oireita). oireet alkoivat noin 3 päivää mahdollisen tartunnan jälkeen. ja lima oli erityisen sitkeää, hengitys rohisi kuin astmassa. meni pitkään kunnes sain edes peruskunnon takaisin ja jaksoin taas kulkea pienenkin ylämäen ilman lepotaukoa. autolla ajaminenkin tuntui siltä kuin olisi juossut samaan aikaan kahta eri maratonia ja piti pitää paljon taukoja.

Vierailija
54/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas uskon, että saatiin korona viime vuoden joululomalla laivalta. Siellä oli paljon aasialaisia vielä silloin. Kuume ei ollu kova, mutta tauti kesti ja aaltoili pitkään ja minulla ei koskaan ole ollut aikuisena henki niin ahtaalla. Kävin lääkärissäkin, mutta sanoivat, että joku virustauti. Yöllä seisoin ulkona pakkasessa, että kulki happi edes vähän. Pientä lämpöilyä, tuo hengenahdistus..sit ok olo ja maha tosi kipeä ja sekaisin ja taas lämpöilyä..ja taas kurkku kipeytyi, en maistanut mitään. Muilla myös flunssanoireita..

Vierailija
55/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nykyään tiedetään varmuudella, että korona oli levinnyt jo syksyllä eri maissa. On analysoitu vasta-aineita silloin otetuista laboratorionäytteistä. Myös Euroopan viemärivesinäytteistä on löytynyt koronaa jo viime vuodelta jälkikäteen näytteitä tutkien.

Kiinasta se silti on lähtöisin, vaikka ne yrittävät käyttää näitä löydöksiä hyväksi omassa propagandassaan ja väittää, että muka muualta olisi tullut. Tutkijat ovat jäljittäneet viruksen alkumuodon ihan varmuudella Kiinaan.

Milloin tämä viruksen ulkomuoto on varmuudella jäljitetty Kiinaan? Kuukausi sitten ei ainakaan vielä tiedetty saadaanko viruksen alkuperästä täyttä varmuutta koskaan. Poliittisestihan asia on hyvin tulenarka ja propagandaa esiintyy molemmin puolin.

Vierailija
56/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kiinalaiset ovat ostaneet tämän tutkimustuloksen, niillähän on rahaa. Tiedän kuulostaa foliohattuilulta, mutta kyllä kovasti yrittävät kiistää wuhanilaisen alkuperän.

Vierailija
57/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties vuoden 2018 ylikuolleisuus Suomessa ( 1000 influenssakuolemaa enemmän kuin yleensä) oli koronaa.

Usassa kuolee yleensä vuosittain n. 60 000 ihmistä influenssaan. Yhtenä vuonna, en muista minä mutta aiemmin kuin viime vuonna, influenssaan kuoli 80 000. Että testasivatko koronaa tai jotain muuta virusta tuolloin... Sittemmin tilastoja kaunisteltiin vähemmän huomiota herättäviksi.

60 000 influenssaan kuollutta vuodessa on siis poikkeuksellisen korkea luku. Keskimäärin Usassa kuolee influenssaan n. 30 000 ihmistä vuosittain.

Vierailija
58/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kamala virustauti tammikuussa 2006, aivan varmasti se oli covid-19.

Vierailija
59/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kohujuttu tämä muka on. Pohjois Italiassa on valtava määrä pimeitä kiinalaisia vaateteollisuuden työntekijöitä. Totta kai siellä on muutama kuukausi aikaisemmin koronaa kuin muualla.

Vierailija
60/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CCP virus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuullut varman tiedon eräästä tutusta miehestä, joka oli sairastanut pitkän ja vaikean keuhkokuumeen kevätkesällä 2019 Pohjois-Suomessa. Joutui sairaalahoitoonkin. Enpä ihmettelisi, jos tyypillä olisi ollut jo silloin korona. Oli hyvökuntoinen, n. 40-vuotias mies.

Turhaa spekulaatiota ja Kiinan syyllisyyden häivyttämistä ilman geneettistä näyttöä viruksen olemassa olosta tuolloin.

Millä tavalla Kiina on syyllinen, elleivät valmistaneet virusta labrassa? Bill Gates rahoitti sitä Wuhanin labraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi