Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotias milanolais­poika sairasti koronan jo marraskuussa 2019 – tuore tutkimus vahvistaa koronan levinneen Euroopassa luultua aiemmin

Vierailija
12.12.2020 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007679047.html

Mielenkiintoista ja viittaa siihen, että koronaa on voinut hyvinkin olla jo paljon aiemminkin kuin tuo syyskuu 2019. Jostain syystä epidemia ei vielä silloin päässyt valloilleen.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut varman tiedon eräästä tutusta miehestä, joka oli sairastanut pitkän ja vaikean keuhkokuumeen kevätkesällä 2019 Pohjois-Suomessa. Joutui sairaalahoitoonkin. Enpä ihmettelisi, jos tyypillä olisi ollut jo silloin korona. Oli hyvökuntoinen, n. 40-vuotias mies.

Vierailija
2/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei sairastu koronasta!!!!11111111111111

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuullut varman tiedon eräästä tutusta miehestä, joka oli sairastanut pitkän ja vaikean keuhkokuumeen kevätkesällä 2019 Pohjois-Suomessa. Joutui sairaalahoitoonkin. Enpä ihmettelisi, jos tyypillä olisi ollut jo silloin korona. Oli hyvökuntoinen, n. 40-vuotias mies.

Turhaa spekulaatiota ja Kiinan syyllisyyden häivyttämistä ilman geneettistä näyttöä viruksen olemassa olosta tuolloin.

Vierailija
4/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintoisaa nähdä mitä uutta tietoa tästä taudista ja sen alkuperästä vielä käykään ilmi. En ihmettelisi vaikka aikanaan kävisikin ilmi, ettei se alunperin edes ollut Kiinasta lähtöisin. Espanjan tautikaan ei lähtenyt Espanjasta, vaikka moni niin luulee vielä sata vuotta sen jälkeenkin.

Vierailija
5/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tutkijat sanoneet jo ajat sitten, että korona on luultavasti pyörinyt täällä jo vuosia. Kyse on vaan siitä, että nyt se hoksattiin kaupallistaa.

Vierailija
6/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, koska itselläni oli helvetillinen tauti joka meinasi tukehduttaa. Jospa se oli korona, eikä tule enää niin pahana uudelleen kun on jo kerran ollut.

Vierailija
7/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiintoisaa nähdä mitä uutta tietoa tästä taudista ja sen alkuperästä vielä käykään ilmi. En ihmettelisi vaikka aikanaan kävisikin ilmi, ettei se alunperin edes ollut Kiinasta lähtöisin. Espanjan tautikaan ei lähtenyt Espanjasta, vaikka moni niin luulee vielä sata vuotta sen jälkeenkin.

Eikös se lähtenyt liikkeella Usan armeijasta, sen jälkeen kun siellä aloitettu jotkut rokotukset. En muista, mikä rokotus oli kyseessä. Katsoin aiheesta joskus vuosia sitten dokkarin. Sellaisia ei varmaan enää saa missään esittää.

Vierailija
8/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli syys/lokakuussa 2019 tosi outo virus. Siihen kuului pelkkä raju yskä, mutta nuhaa ei ollut missään vaiheessa. Yskä oli niin raju, että kyljet menivät älyttömän kipeiksi ja olen siis nuori nainen. Se oli oudoin virus mikä mulla on ollut, olisko voinut olla joku lievempi korona?

Vierailija
9/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se lähtenyt liikkeella Usan armeijasta, sen jälkeen kun siellä aloitettu jotkut rokotukset. En muista, mikä rokotus oli kyseessä. Katsoin aiheesta joskus vuosia sitten dokkarin. Sellaisia ei varmaan enää saa missään esittää.

Kyllä! Näinhän se on!

Vierailija
10/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, teillä meni nyt monta kuukautta hyvää hysteriaa ihan hukkaan!

Vierailija
11/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Espanjassa löydetty koronaa jo maaliskuun 2019 näytteistä? Eli saattanut olla vielä kauemmin täällä.

Vierailija
12/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt kuulostaa tosi kaukaa haetulta. 😁

Vierailija
13/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli syys/lokakuussa 2019 tosi outo virus. Siihen kuului pelkkä raju yskä, mutta nuhaa ei ollut missään vaiheessa. Yskä oli niin raju, että kyljet menivät älyttömän kipeiksi ja olen siis nuori nainen. Se oli oudoin virus mikä mulla on ollut, olisko voinut olla joku lievempi korona?

On niitä muitakin pahoja flunssaviruksia. Itselläkin oli joulukuusta 2018 helmikuuhun 2019 flunssa, johon kuului ihan järkyttävä tauoton yskä ja sydänoireita.

Vierailija
14/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt kuulostaa tosi kaukaa haetulta. 😁

Katsoin saman dokkarin, oli hyvä. Tuli YLEltä.

Vierailija
15/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pohtinut että oliko mulla korona elokuussa 2019. Espanjassa sairastuin johonkin, aivan järjetön kurkkukipu, pientä lämpöä ja järkyttävä limainen yskä. Kuumeeton keuhkokuume oli diagnoosi kun lääkäriin menin, olo heikkeni 12 tunnissa; lauantaina lensin Suomeen ja sunnuntaina vedin tyttöni avaavaa lääkettä että pystyin edes vähän liikkumaan. Antibiootit auttoi loppujen lopuksi. 3 viikkoa siinä meni. Ikinä ennen ei ole sellaista kurkkukipua ollut ja limaa mihin meinasi tukehtua kun yski.

Vierailija
16/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkul kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Näinhän se on!

Eheheh, terkut Pietariin ja Pietarsaareen. Ei se mistään rokotuksesta alkanut. Sotilasleiriltä kylläkin.

Vierailija
17/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna 2019 olin saikulla töistä viikon. Kova kuume, lentsu, yskä ja hengitys vaikeaa. Vino pino lääkkeitä ja ventolinea. Huhtikuussa oli omaan kantaan päivitetty lentsuoireitani tarkennettuna. Olikohan minulla korona, hmmm..

Vierailija
18/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

forssan seudulla levisi jo v18 syyskuusta lähtien aivan ennen kokematon flunssa. hirveä yskä ja limaa tuli että meinasi tukehtua ja sydän oireet. lääkärit meinasivat vaan että jotain nuhaa kävin kolmella eri lääkäriksi itseään tituleeraavalla. terve 35v mies juoksen maratoonin ja suunnistan. mutta kunto meni 3viikossa nolliin. kannattas nuo vanhusten kuolin tilastot myös käydä läpi k,y ajalta. en kiinalaisia puollusta mutta kuka arpoi tuon muurahais kävyn aiheuttajaksi ??? ja silloinkin sanottiin ettei eläimissä ole sitä. miten nyt minkit????

Vierailija
19/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 2019 marraskuu/ joulukuun vaihteessa elämäni karmein tauti. 2 viikkoa sitkeää limaa keuhkoissa, öisin kävelin ympäri asuntoa, en voinut olla sängyssä, koska hirveä krohina kuului makuulla. 2kk räin limoja ulos, kuñnes helpotti.

Vierailija
20/69 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pohtinut että oliko mulla korona elokuussa 2019. Espanjassa sairastuin johonkin, aivan järjetön kurkkukipu, pientä lämpöä ja järkyttävä limainen yskä. Kuumeeton keuhkokuume oli diagnoosi kun lääkäriin menin, olo heikkeni 12 tunnissa; lauantaina lensin Suomeen ja sunnuntaina vedin tyttöni avaavaa lääkettä että pystyin edes vähän liikkumaan. Antibiootit auttoi loppujen lopuksi. 3 viikkoa siinä meni. Ikinä ennen ei ole sellaista kurkkukipua ollut ja limaa mihin meinasi tukehtua kun yski.

Jos antibiootit auttoivat, kyseessä ei ollut korona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän