Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaverit ei tykkää Facebookissa?

Vierailija
02.05.2014 |

Harvemmin edes mitään söpöä laitan.. Meillä oli kihlapäivä ja laitoin yhden lauseen tilaani, sydän perään- ei tykätä. Urasta- ei tykätä. Stressistä- ei mitään taaskaan. En päivitä jatkossa mitään. Olen kommentoinut heidän tiloja ja kuvia joskus enemmänkin (varovasti miettien etten loukkaa), en pitäisi olla täysin unohdettu. Kateutta? :(

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kirjoita faceen stressistä tai urasta. Niitä harva peukuttaa. Kerro positiivistista asioista elämässäsi humoristisesti tai pilke silmäkulmassa. Kihlapäivänä ota vaikka kuva kuohuviinilasista ja liitä postaukseen joku kiva lause, niin varmasti tykätään.

Vierailija
22/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on ihmisillä ongelmat..pikkasen lapsellista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:33"]

Olen itse miettinyt välillä samaa. Olisi kohteliasta edes tykätä takaisin toisen päivityksiin tai kuviin :/

[/quote]

??? En ole koskaan ajatellut, että tykkäämisestä jää velkaa. "Mä tykkään nyt sun ikkunan pesusta niin sun täytyy peukuttaa mun työstressiä". Kauheaa, jos joku omista kavereistakin ajattelee noin :/ Kuinkahan montaa olen tällä perusteella loukannut...

[/quote]

Ei mitään velkaa jää, heh mikä ajatus. Tässä on isommista asioista kyse; yhteydenpito, "ystävyys". Kun ei ikinä kiinnosta, alkaa kaivamaan. Enkä valita joka viikko kaikesta, ei luulis olevan ärsyttäviä päivityksiä söpöstelyä, pelkästä työstä jne.

Ap

Vierailija
24/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:51"]Älä kirjoita faceen stressistä tai urasta. Niitä harva peukuttaa. Kerro positiivistista asioista elämässäsi humoristisesti tai pilke silmäkulmassa. Kihlapäivänä ota vaikka kuva kuohuviinilasista ja liitä postaukseen joku kiva lause, niin varmasti tykätään.

[/quote]

Näin olen tehny. Pelkkää ilmaa.

Vierailija
25/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on jatkunut jo niin pitkään että ihan sama mitä sinne laittaa. Kihloihin menikin iso asia, mut ei. Se on nyt hei hei ystävyydelle.

Ap

Vierailija
26/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, pitkän seurustelun jälkeen kihloihin eikä mitään. Hohhoh. Turha kutsua häihin! 1.kihlattu, 3 miestä elämässä ja ikää yli 20. Että semmosta.

Ap

Vierailija
27/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän, että tosta pahoittaa mielensä, jos kokee olevansa huomaamaton. Kyllä mullekin tulisi tunne, että en sitten ole heille merkityksellinen, vaikkei ehkä näin olisikaan. Ja munkin mielestä tuolla fb:ssä voisi noudattaa hyviä käytöstapoja ja olla kohteliaita. Tätä olen lapsillenikin aina toitottanut. Ehkä tämäkin on osasyy siihen, että minä enkä moni muukaan ole liittynyt fb:hen, koska uskoisin siitä aiheutuvan stressiä tavalla tai toisella. Toki tiedän siinä olevan paljon hyvää ja iloakin. Muu perheeni on siellä ja kuulen heidän kauttaan kuulumisia yms. Mutta tavallaan se mitä sieltä kaipaan, niin tulisi pidettyä yhteyttä esim. vanhoihin koulukavereihin, mutta ajattelen, että jos niin paljon heidän kuulumisensa minua kiinnostaa, voin ottaa muutenkin yheyttä. Ja olen sosiaalinen ihminen, jolla on ystäviä ja hyviä työkavereita. 

Vierailija
28/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kerran tullut ilmoitusta hyvän ystäväni kihlaus-postauksesta, vaikka aktiivisesti facebookissa toisiamme kommentoidaan. Toki tiesin kihlauksesta muutenkin, mutta facebookissa näin sen vasta, kun yhteinen ystävämme oli käynyt statustaan kommentoimassa. Tämä yhteinen ystävä taas on sellainen, jonka kanssa en aktiivisesti pidä fb:ssä yhteyttä, en siis tiedä, miksi hänen kommenttinsa näkyi uutisvirrassani, mutta hyvän ystäväni statuspäivitys ei näkynyt uusimmissa eikä suosituimmissa (vaikka toki oli paljon kommentteja kerännyt). Voi siis mennä täysin facebookin piikkiin tuollaiset.

Vierailija
29/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Eilen kerroin kaverille, kuinka ihana päivä minulla oli ollut, hän tokaisi vain, että "joo, näin kyllä feisbuukissa" ... Jotenkin jäi mietityttämään, miksi hän ei sitten tykännyt siitä? En voinut mitenkään tietää, että hän jo tiesi asiasta. :(

Vierailija
30/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:57"]

Miettikää, pitkän seurustelun jälkeen kihloihin eikä mitään. Hohhoh. Turha kutsua häihin! 1.kihlattu, 3 miestä elämässä ja ikää yli 20. Että semmosta.

Ap

[/quote]

Vierailija
31/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse facebookissa ja en ole itse kokenut tuollaista syrjintää missään. Johtuu siitä että en ole mitenkään erikoinen missään. 

Mutta kun on jo elänyt jonkun vuosikymmenen niin kyllähän sitä on huomannut että se syy miksi joitakin ei huomata, kommentoida, kehuta, tai jopa kiusataan, johtuu kateudesta ja pelkästään kateudesta.

Vierailija
32/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten laumasieluisuus on yksi syy. Jos sulla on tuttavapiirissä joku tosi kateellinen pomottava tyyppi, pomotyyppi. Ja hän jättää sinut huomiotta niin nämä toiset laumasielut nauttivat tai saavat jotain nautintoa siitä että tekevät samoin.

Noh. Joo. Itse en mitenkään hirveän ihmisrakas ole... sattuneesta syystä.

Vierailija
33/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kulma tähän, en osannut ajatella. Kiitos 28, ja kaikille jotka viitsi käydä tätä läpi!

Ap

Vierailija
34/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhtään kommentteja tai tykkäyksiä? Tarkistas asetukset, ettei ole mennyt sellaiselle, että päivityksesi näkyvät vain sinulle itsellesi. 

Vierailija
35/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 23:24"]Eikö yhtään kommentteja tai tykkäyksiä? Tarkistas asetukset, ettei ole mennyt sellaiselle, että päivityksesi näkyvät vain sinulle itsellesi. 

[/quote]

Näkyy kavereille. :)

Ap

Vierailija
36/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiilikuva nykyään vain itselle.

Ap

Vierailija
37/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis että sitä ei voi kommentoida se vaan on kuvana, tiedätte varmasti..

Ap

Vierailija
38/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo näkymättömyys ongelma vain fb:ssa vai koetko mös live-elämässä suhteiden jäähtyneen? Vältelläänkö sinua tai kohdellaanko nuivasti myös kasvotusten?

Vierailija
39/43 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 23:33"]Onko tuo näkymättömyys ongelma vain fb:ssa vai koetko mös live-elämässä suhteiden jäähtyneen? Vältelläänkö sinua tai kohdellaanko nuivasti myös kasvotusten?

[/quote]

Välimatkojen takia ei nähdä laisinkaan, siksi myös erityisesti ihmettelen tätä!

Ainoastaan nähdään muutaman kanssa, heidän kanssa tosi lämpimät välit!

Ap

Vierailija
40/43 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lähdin samasta syystä facebookista kokonaan pois ja en ole kaivannut sinne. Good riddance.