Miksi kaverit ei tykkää Facebookissa?
Harvemmin edes mitään söpöä laitan.. Meillä oli kihlapäivä ja laitoin yhden lauseen tilaani, sydän perään- ei tykätä. Urasta- ei tykätä. Stressistä- ei mitään taaskaan. En päivitä jatkossa mitään. Olen kommentoinut heidän tiloja ja kuvia joskus enemmänkin (varovasti miettien etten loukkaa), en pitäisi olla täysin unohdettu. Kateutta? :(
Kommentit (43)
Itse ihmettelen sitä että netissäkin narsistit jyrää. Mitä vaan päivittävät niin aina löytyy tykkääjiä, ja paljon, silti ei niitä todellisia kavereita kyseisillä ihmisillä ole, toisin kuin luulevat tykkäämisten määrästä. Ai mistäkö tunnistan narskuiksi? Kovin ovat erinomaisia omasta mielestään mutta tosi asiassa kavereita ei ole ja aika yksinäisiä sis ovat, kaverisuhteet jäävät aina lyhytaikaisiksi. Yeensä eivät ole työelämässä, milloin mistäkin syystä, pätkätöitä ehkä ollut. Aina löytyy jokin syy, jos fb-päivityksiin luottaisi nin luulisi kovinkin suosittuja työelämässä olevan moiset mestarit.
Ei tässä ilmiössä ole mitään uutta. Jokaisessa ryhmässä, yhteisössä ja kansakunnissa on äänekkäät johtajayksilöt (kiusaajat), seuraajat jotka mielistelevät ja nuoleskelevat ja hylkiöt jotka ovat yksinäisiä susia, hiljaisia ja syrjäänvetäytyviä. Johtajat ja seuraajat eivät halua kompata hylkiöitä etteivät leimaudu samanlaisiksi. Johtajia peesataan että päästään itsekin makupaloille.
Tämä kuvio on nähtävillä läpi ihmiskunnan historian ja se toistuu vielä nykypäivänäkin erillaisissa rymissä päiväkodista kouluihin ja työpaikkoihin ja nyt se näkyy myös somessa.
Hiljaisen kannattaa hankkia muutama luottoystävä ja tyytyä niihin. Oman mielenrauhan vuoksi kannattaa vältellä isoja ryhmiä, jopa facebookia.
On se rankkaa. Tykkääkö ne kaverit muiden tiloista? Mä en nimittäin tykkäile kenenkään ja esim. henkilö X voi helposti kuvitella, että vaan hänen päivitykset jää huomioimatta..