Nyt Suomessa on loukkaannuttua siitä, että ihonvärinen on vaan vaalean ihon värinen. (sukkahousut) Linkki
https://yle.fi/uutiset/3-11683201
No huh, huh. Jos minä muuttaisin vaikka Afrikkaan, niin kyllä minulle sopisi, että siellä myytävä ihonvärinen olisi musta.
Laastarin värillä ei Mull oo merkitystä. Saa olla vaikka vihreä mun puolestani.
Kaikesta sitä tulijat loukkaantuvat! Nyt kyllä ihan turhaan.
Kommentit (229)
Suomalainen kulttuuri murenee pala palalta.
Seuraavaksi sitten loukkaannutaan sanasta normaali. Esim. normaaleille hiuksille, normaalille iholle, normaalivartaloille.
Saanko suomalaisena loukkaantua jos matkustan Ranskaan, eikä xl-kokoinen kroppani löydä kaupoista vaatteita. Koska ovat itse hoikkia, niin myyvät sitten ei oota.
Onko se tää korona-aika vai onko ihmisillä tylsää, vai onko tää uutta muotia pahoittaa mielensä lähes kaikesta?
Nude on oikea nimitys meidän ihonvärille. Ei tartte loukkaantua please.
Kaikenlaisia mielensäpahoittajia sitä löytyykin, kun sukkahousujenkaan värimääritelmät eivät miellytä, vaan nekin on väännetty omassa mielessä vastaamaan omaa ideologiaa.
Kaivamalla kaivetaan aiheita, joista saa pahoittaa mielensä ja kohkata mediassa.
Hiekan värinen? Vai onkohan sekin jollakin tapaa sopimaton? Tuleeko liian voimakkaan mielikuvat aavikkoväestä?
Kameli on klassinen kellertävänruskea, tyylikäs väri. Kamelinruskea.
Ihonvärinen sukkahousu on yleensä joko vaaleampi tai tummempi ruskea, riippuen valmistajasta.
Lopputulokseen vaikuttaa sukkahousun alta kuultava oma ihonväri.
Sun-väri on taas yleensä hieman tummempi, rusketusta jäljittelevä väri sukkahousuissa.
Kuten vaatteitakin, niin myös sukkahousuja on erivärisiä kunkin mieltymyksen ja käyttötarkoituksen mukaan.
Ne ovat kaupoissa kaikkien ostettavissa, riippumatta asiakkaan ihonväristä.
Turha niistä on lähteä riitaa kehittelemään.
Juuri ajattelin että törmäänköhän enää yhteenkään Ylen woke artikkeliin enää tällä päivämäärällä. Onkohan tämä loppuunnmyynti näille jutuille eli juuri tämänkö propagandan EU on nyt kieltämässä. Saisi ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö minun nyt vuorostani loukkaantua siitä, että kaikki laastarit ovat minulle aina liian tummia, koska olen etenkin talvisin niin vitivalkoinen, että näytän melkein siniseltä.
Niin, mutku ei valkoihoisella ole oikeutta loukkaantua näistä, vain tummaihoisella.
Miehen ympärileikkaus , kokemuksia?
Itsellä ensimmäinen ympärileikattu miesystävä.
Positiivisia fiiliksiä, tuntuu paremmalta kaikissa asennoissa.
Esteettisesti myös miellyttävämpi.
Ei meillä oikein ole synonyymejä ihonväriselle värille. Vaaleus, valkoisuus. Google ei löytänyt muuta.
Beige ja nude on lainasanoja. Minusta olisi kuitenkin hyvä käyttää ihan selkeää suomenkieltä. Niin kauan kuin meillä se on. Siksi liputan ihonvärisen puolesta. Ei sitä kovin runsaasti muutenkaan käytetä. Itselleni se sana on tullut vastaan vain pirkka-sukkiksissa.
Mutta muuten olen yllättynyt, että noilla ruskeilla menee jo niin hyvin, että niiden täytyy keksimällä keksiä itselleen ongelmia. Ja sekin yllättää, että Yle lähtee mukaan tällaiseen pelleilyyn.