Nyt Suomessa on loukkaannuttua siitä, että ihonvärinen on vaan vaalean ihon värinen. (sukkahousut) Linkki
https://yle.fi/uutiset/3-11683201
No huh, huh. Jos minä muuttaisin vaikka Afrikkaan, niin kyllä minulle sopisi, että siellä myytävä ihonvärinen olisi musta.
Laastarin värillä ei Mull oo merkitystä. Saa olla vaikka vihreä mun puolestani.
Kaikesta sitä tulijat loukkaantuvat! Nyt kyllä ihan turhaan.
Kommentit (229)
Ei tuo Jasmina itsekään ole mikään tumma. Se Pirkan "ihonvärinen" sopii varmasti hänelle paremmin kuin mulle jonka jalat on sävyä kalkkilaivan kapteeni.
Sikäli hauska kun tuo ihonvärinen on juurikin ruskea eikä suomalaisen vaaleamman ihon värinen. 😀
Se sävyhän on enemmän eteläeurooppalainen sävy.
Loukkaantukoon ihan rauhassa, näitä riittää.
Nuo kapeakatseiset ääliöt eivät tiedä sitä, että myös niissä paremmissa maissa kamelinvärinen on aina edustanut kallista, hienoa kamelinkarvaa, josta tehdään kellanruskeita takkeja palaamaan klassisen eleganttia syyspukeutumista joka syksy lanseeraaviin muotilehtiin. Tuo väri nimeltään "iho" on minulla eivan liian tumma. Pitäisi varmaan vaatia korvausta jostakin, mutta mistä?
Minä käytän muuten värikkäitä lastenlaastareita, koska nämä salvekvickit ja muut ovat minulle liian keltaisia. Saisinkohan tästäkin traumasta korvausta? Rahana kiitos, ei laastareina.
Vaaleaihoisten ihon värille ei oikein ole muuta nimitystä kuin ihonvärinen. Tummaihoisten ihon väriä voi kuvailla ruskeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaaleaihoisten ihon värille ei oikein ole muuta nimitystä kuin ihonvärinen. Tummaihoisten ihon väriä voi kuvailla ruskeaksi.
Paitsi että on. Itsekin sen sanoit, vaaleaihoinen eli vaalea.
Juu, eihän se ihonvärinen suomalaisen ihoa muistuta, ne sukkikset on ruskeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni väri voi olla vaalea (tai tumma). Siksi se ei oikein toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Vaalea voi viitata minkä tahansa värin vaaleaan sävyyn. Vaikka vaalean vihreä.
Pitääkö minun nyt vuorostani loukkaantua siitä, että kaikki laastarit ovat minulle aina liian tummia, koska olen etenkin talvisin niin vitivalkoinen, että näytän melkein siniseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Vaalea voi viitata minkä tahansa värin vaaleaan sävyyn. Vaikka vaalean vihreä.
Kyllä meikeissäkin yleensä lukee esimerkiksi "fair" tai "Light" vaaleiden ihosävyjen kohdalla, ja kyllä kaikki ihmiset tajuavat, että kyse on vaaleasta ihonväristä. Sama taitaa olla sukkahousujenkin kanssa. Ehkä värin nimi voisi sitten olla vaaleanruskea? Vaalea beige? Tai persikanvärinen? Alabasteri? Kyllä vaalealle ihonvärille löytyy monta synonyymiä.
Vierailija kirjoitti:
"Sukkahousujen ihonvärinen sopii vain hyvin vaaleaihoiselle, tummempi sävy on nimeltään kameli"
Tää oli hauska!
Vaaleaihoiselle oikea väri on valkoinen, ihonvärinen on valkoihoiselle ruskettunut väri. Meitä on Suomessa ihan oikeasti valkoihoisia, siis vitivalkoisia ja meillä on myös oikeus meidän ihonvärisiin sukkahousuihin.
Tiedoksi vaan, että en käytä sukkahousuja ollenkaan. En silti loukkaannu, että niitä myydään muille :D
Itse asiassa tuollaiselle Jasminan väriselle löytyy meikkejäkin paljon helpommin kuin vaaleimmille suomalaisille. Itselle ei riittävän vaaleaa meikkivoidetta oikein ole muilla kuin Lumenella. Eikä ne laastaritkaan kyllä mun ihonvärisiä ole, ruskeina ne aina loistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meikeissäkin yleensä lukee esimerkiksi "fair" tai "Light" vaaleiden ihosävyjen kohdalla, ja kyllä kaikki ihmiset tajuavat, että kyse on vaaleasta ihonväristä. Sama taitaa olla sukkahousujenkin kanssa. Ehkä värin nimi voisi sitten olla vaaleanruskea? Vaalea beige? Tai persikanvärinen? Alabasteri? Kyllä vaalealle ihonvärille löytyy monta synonyymiä.
Kuten vaikka valkoinen white? Mun ihoni ei todellakaan ole mikään beige eikä persikka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sukkahousujen ihonvärinen sopii vain hyvin vaaleaihoiselle, tummempi sävy on nimeltään kameli"
Tää oli hauska!Vaaleaihoiselle oikea väri on valkoinen, ihonvärinen on valkoihoiselle ruskettunut väri. Meitä on Suomessa ihan oikeasti valkoihoisia, siis vitivalkoisia ja meillä on myös oikeus meidän ihonvärisiin sukkahousuihin.
Juuri näin! Minä, äitini ja tyttäreni ollaan supervalkoisia eikä meidän ihon värille kyllä ole mitään laastareita ja nuo sukkahoustkin on hyvin kaukana meidän ihon sävystä.
Suomessa ne olminväriset sukkahousut myyvät todennäköisesti parhaiten, mutta onhan noissa nettikaupoissa jo iät ajat vuosikausia ollut "eri sävyisiä" nudesukkiksia ja alusvaatteita. Sehän on ihan ollut myyntihitti monessa merkissä. Katsokaa vaikka cos-merkin (ruotsalainen) minimalistisia alusvaatteita
https://www.cosstores.com/en_eur/women/underwear/shapewear.html
Kalpeana olmina olen iloinen, että siellä on myös todella vaalea sävy, sillä suomalainen nude on minulle ruskea.
Onhan siellä kaupoissa mustiakin sukkiksia!
Varmaan joka ikisessä kaupassa on.
Ihme ääliöitä!
Tää oli hauska!